DENON AVR-4308 sterk nok?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 39
    Newcomer SoftChIP sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

DENON AVR-4308 sterk nok?

Hei!
    Er DENON AVR-4308 sterk nok til å drive B&W DM683 høyttalerene i et surround oppsett? Og hvis jeg kjører dem i stereo.? får jeg utnytta helt høyttalerene eller blir det mye bedre lyd med feks LYNGDORF SDA2175 til å drive fronthøyttalerene?

mvh SoftChIP

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av SoftChIP
    Hei!
    Er DENON AVR-4308 sterk nok til å drive B&W DM683 høyttalerene i et surround oppsett? Og hvis jeg kjører dem i stereo.? får jeg utnytta helt høyttalerene eller blir det mye bedre lyd med feks LYNGDORF SDA2175 til å drive fronthøyttalerene?

mvh SoftChIP
    Tror nok Denon klarer å dra disse godt. Men synes personlig at Denon farger lyden litt mye. Har hatt SDA2175 selv og synes det gir mye bedre resultat på B&W enn hva Denon gjør. Lydkilden spiller jo også en viktig rolle her. NB!! Dette er da min smak. Har du en 4308? Eller er det planer om innkjøp?

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Tror nok Denon klarer å dra disse godt. Men synes personlig at Denon farger lyden litt mye. Har hatt SDA2175 selv og synes det gir mye bedre resultat på B&W enn hva Denon gjør. Lydkilden spiller jo også en viktig rolle her. NB!! Dette er da min smak. Har du en 4308? Eller er det planer om innkjøp?
    Ja jeg har ingenting nå. Skal kjøpe meg flatskjerm og surroundanlegg.
    Så jeg har ikke gått til innkjøp av forsterker ennå nei
    noen anbefalinger?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan med stor sikkerhet si at du vil få en MYE bedre lyd med en lyngdorf. Men du vil ikke få mere krefter og du vil ikke kunne spille noe høyere.
    Jeg har hatt en SDA2175, og med den kunne jeg spille akkurat like høyt som jeg kunne med min Denon 3806. Men som sagt, det ble MYE finere med lyngdorfen.
    Lydmessig gir Lyngdorfen en eksepsjonelt god lyd i priskalssen vil jeg si.

Intermediate goldeneagle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvis du skal høre musikk på dette anlegget i tillegg til film så kan jeg ikke anbefale deg sterkt nok og kjøpe SDAI2175, dvs den integrerte lyngdorf forsterkeren sammen med lyngdorf cdspiller. dette koster 20k, men sammen med 683 er dette det råeste stereo anlegget jeg har hørt (sier kansje litt mere om hva jeg har hørt og ikke anlegget). han på hifi klubben sa at lyngdorf spilleren var ca like god som hans spiller som er elektro kompaniets beste spiller(koster ca 40k). dette sammen med resten av høytalerene(htm61, dm685 og en god sub) og 4308 så har du et kanon bra anlegg som du vil være fornøyd med i mange år fremover.
    hvis du ser i forhold til kvalitet så kunne hifiklubben godt ha tatt 45k for spilleren og SDAI2175

Newcomer Gøffo sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    299
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mistenker noen for å ha aksjer i HK.

Intermediate Tigerberget sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte en Lyngdorf av han som svarte deg først i denne tråden som jeg bruker på mine Mentor 6. Spiller gnistrende bra!

Har ikke kjøpt meg ny surroundforsterker enda, men føler ikke jeg trenger å gå på de kraftigste siden jeg skal bruke Lyngdorf til frontene.
    HK sier også at det er en god løsning, og nei, jeg har ikke aksjer i HK.

Vurderer 3808, LX 70, 3800, 875 5200 ES som receiver. Altså en som ligger en del tusen under 4808.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nå så har jeg en forholdsvis billig surround forsterker (pioneer 2016AV) og jeg er litt inne på tanken og heller kjøpe en surroundprosessor med forforsterker og 2 greie effekt forsterkere i stedet for ny surround forsterker. blir nok litt dyrere men vil kansje tro at du får mye bedre lydkvalitet på den måten eller hva?

Intermediate hjalmarjalla sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg driver B&W 803D, HTM2D og B&W DS3 bakhøyttalere med 4308 uten problemer. Riktignok pleier jeg sjelden å spille særlig høyere enn -20 til -15 db på volum, men dette klarer forsterkeren såvidt jeg kan bedømme uten noen problemer.

Jeg har også en Lyngdorf TDA2200 (2x200w) integrert forsterker som jeg i utgangspunktet hadde planglagt å bruke som effektforsterker på frontene dersom 4308 skulle bli for svak, men nå er jeg jammen ikke sikker om det blir nødvendig ;-) Må i så fall investere i et analog-kort til noen lapper

Men når det er sagt, på ren musikk/stereo så KNUSER Lyngdorfen 4308en..

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar...

I utgangspunktet skulle jeg gå for dette oppsettet:
    Denon AVR-4308 20000kr
    B&W DM683 10000kr
    B&W DM685 4300kr
    B&W HTM61 4800kr
    SVS SB12-Plus 6500kr
    TOTALT: 45600kr
    Det er egentlig det jeg vil bruke på anlegg da jeg også skal bruke ca18000 på tv.

Hvis jeg skal gå for lyngdorf forsterkeren til 10000kr så må jeg gå ned på noe av de andre komponentene...
    Hva bør jeg gjøre?
    Eller bør jeg gå for det oppsettet jeg nevnte?

mvh SoftChIP

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hjalmarjalla
    Jeg driver B&W 803D, HTM2D og B&W DS3 bakhøyttalere med 4308 uten problemer. Riktignok pleier jeg sjelden å spille særlig høyere enn -20 til -15 db på volum, men dette klarer forsterkeren såvidt jeg kan bedømme uten noen problemer.

Jeg har også en Lyngdorf TDA2200 (2x200w) integrert forsterker som jeg i utgangspunktet hadde planglagt å bruke som effektforsterker på frontene dersom 4308 skulle bli for svak, men nå er jeg jammen ikke sikker om det blir nødvendig ;-) Må i så fall investere i et analog-kort til noen lapper

Men når det er sagt, på ren musikk/stereo så KNUSER Lyngdorfen 4308en..
    Vil ikke si du får utnyttet potensialet av dine høyttalere med en 4308. 803D og HTM2D fortjener MYE bedre elektronikk enn Denon sine AVrecivere.
    Har selv 804 og HTM3S og har prøvd det ut på min 3806. Skal ikke si det låt særlig bra
    Men tror det kan være lettere og matche Denon med den nye 600 serien. 800 serien er kjent for å være sær på elektronikk.

Intermediate Globe sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,358
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar...

I utgangspunktet skulle jeg gå for dette oppsettet:
    Denon AVR-4308 20000kr
    B&W DM683 10000kr
    B&W DM685 4300kr
    B&W HTM61 4800kr
    SVS SB12-Plus 6500kr
    TOTALT: 45600kr
    Det er egentlig det jeg vil bruke på anlegg da jeg også skal bruke ca18000 på tv.

Hvis jeg skal gå for lyngdorf forsterkeren til 10000kr så må jeg gå ned på noe av de andre komponentene...
    Hva bør jeg gjøre?
    Eller bør jeg gå for det oppsettet jeg nevnte?

mvh SoftChIP

Du nærmer deg Lyngdorfen med å gå ett hakk ned på receiveren, fra 4308 til 3808. :-)

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Vil ikke si du får utnyttet potensialet av dine høyttalere med en 4308. 803D og HTM2D fortjener MYE bedre elektronikk enn Denon sine AVrecivere.
    Har selv 804 og HTM3S og har prøvd det ut på min 3806. Skal ikke si det låt særlig bra
    Men tror det kan være lettere og matche Denon med den nye 600 serien. 800 serien er kjent for å være sær på elektronikk.
    Det har du helt sikkert rett i, skulle gjerne hatt fullt Classè-oppsett eller noe i den duren, men alt har sin pris ;-)

Jeg er imidlertid meget godt fornøyd med lyden Denon 4308 etter å ha levd med 2-kanals hjemmekino i flere år, for så å "konvertere" til full surround nå nylig :-D

Så får tiden vise om det blir nye oppgraderinger etterhvert...

Forøvrig har jeg sammenlignet en Lyngdorf TDA2200 direkte med et Classè-sett monoblokker på 400w med Classè forforsterker til ca 150k på B&W 801D, og ja Classe hadde mer punch i bassen, men ellers var det ikke rare forskjellen i lydkvalitet etter min oppfatning. Vil faktisk påstå at Lyngdorfen i mine ører var hakket bedre på stemmegjengivelse og detaljer, til en langt lavere pris..

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har du også hørt 2175?? hvordan er den i forhold til 2200?

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det har du helt sikkert rett i, skulle gjerne hatt fullt Classè-oppsett eller noe i den duren, men alt har sin pris ;-)

Jeg er imidlertid meget godt fornøyd med lyden Denon 4308 etter å ha levd med 2-kanals hjemmekino i flere år, for så å "konvertere" til full surround nå nylig :-D

Så får tiden vise om det blir nye oppgraderinger etterhvert...

Forøvrig har jeg sammenlignet en Lyngdorf TDA2200 direkte med et Classè-sett monoblokker på 400w med Classè forforsterker til ca 150k på B&W 801D, og ja Classe hadde mer punch i bassen, men ellers var det ikke rare forskjellen i lydkvalitet etter min oppfatning. Vil faktisk påstå at Lyngdorfen i mine ører var hakket bedre på stemmegjengivelse og detaljer, til en langt lavere pris..
    Driver 4308 disse høyttalerene bra har det skjedd mye siden jeg hadde B&W/Denon i hus. Kjørte tidligere CDM9NT på AVC A1SR, og på stereo hadde receiveren ingen mulighet til å levere nok strøm. På film derimot opplevde jeg ingen problemer.
    Skal du oppgradere med effekttrinn på 803D vil jeg anbefale deg å høre litt forskjellig før du går til innkjøp av Classè. Personlig finner jeg komboen B&W/Classè dørgende kjedelig i spillestilen. Test heller f.eks Parasound JC1
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Er DENON AVR-4308 sterk nok ?
    Kjørte Denon 4308 på et par DALI Concept 10 som fronthøytalere i dag, innstilling LARGE.

Musikk: Infected Mushroom - B.P.Empire - Spaniard (er på kalibreringCD)

MV på 0 dB - hele låta ble spilt sammenhengende - nivået lå på 110dB

Dette bare spilte og spilte og spilte........

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Driver 4308 disse høyttalerene bra har det skjedd mye siden jeg hadde B&W/Denon i hus. Kjørte tidligere CDM9NT på AVC A1SR, og på stereo hadde receiveren ingen mulighet til å levere nok strøm. På film derimot opplevde jeg ingen problemer.
    Skal du oppgradere med effekttrinn på 803D vil jeg anbefale deg å høre litt forskjellig før du går til innkjøp av Classè. Personlig finner jeg komboen B&W/Classè dørgende kjedelig i spillestilen. Test heller f.eks Parasound JC1
    Ja, jeg snakker først og fremst om film. På musikk driver den også høyttalerne helt ok til mitt bruk, men Lyngdorfen låter atskillig bedre på musikk med tanke på stereoperspektiv, detaljer, bass osv :-)

Effekttrinnet til frontene vil nok bli Lyngdorfen i første omgang, først og fremst for å slippe å bytte forsterker og kabler for hver gang jeg skal høre på musikk eller film. Da trenger jeg kun å slå på Lyngdorfen for musikk og deretter 4308 i tillegg når jeg skal se film. Men det er alltid spennende å teste nye ting :-)

Men jeg stusser litt over at det er så mange som tilsynelatende mener at en reciever med 7x140w ikke skal være strømsterk nok til å drive "vanlige" høyttalere, og at man MÅ ha effektforsterkere for at det skal bli bra. Ihvertfall så funker det over all forventning hjemme hos meg, med mine høyttalere og mitt volumnivå ;-)

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men jeg stusser litt over at det er så mange som tilsynelatende mener at en reciever med 7x140w ikke skal være strømsterk nok til å drive "vanlige" høyttalere, og at man MÅ ha effektforsterkere for at det skal bli bra. Ihvertfall så funker det over all forventning hjemme hos meg, med mine høyttalere og mitt volumnivå ;-)
    Ja det er visstnok en "vedtatt" sannhet? Selv klarer jeg ikke å høre noen forskjell på mitt anlegg ved spilling på lavt til moderat nivå.. Med og uten effektforsterker altså.

Men vi alle har jo forskjellig krav og smak - så man får prøve seg frem.
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for innspill :-D
    En ting er sikkert. Jeg skal høre med og uten effektfortserker før jeg kjøper.

Nå har vi prata veldig om Denon i tråden her. Er det den som gir mest for penga? NAD, H/K, Denon osv...

mvh SoftChIP

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skulle egentlig ha denne:

Harman/Kardon AVR745 | Surroundforsterkere | Hjemmekino | Hi-Fi Center Kjeden

Det er jo en suveren receiver som er satt kraftig ned - den har jo noen mangler i forhold til andre når det gjelder oppskalering og slikt - men lydmessig er det nok få som er bedre.

Men den var det tomt for - så jeg endte opp med Pioneer VSX-LX70 i stedet.

Etter tester jeg har lest virker det som om receivere i denne prisklassen fra Onkyo, Yamaha, Pioneer og Denon er like gode - at det bare er små detaljer som skiller.

Jeg også skal teste effekt på min Pioneer, har en Vincent SP-993 som blant annet kan skilte med 2x200W og 50W klasse A.
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •