DENON AVR-4308 sterk nok? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 39 av 39
    Newcomer Nølle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av SoftChIP
    Hei!
    Er DENON AVR-4308 sterk nok til å drive B&W DM683 høyttalerene i et surround oppsett? Og hvis jeg kjører dem i stereo.? får jeg utnytta helt høyttalerene eller blir det mye bedre lyd med feks LYNGDORF SDA2175 til å drive fronthøyttalerene?

mvh SoftChIP
    Min erfaring fra Denon 3806 er at den leverte strøm nok når jeg kjørte 5.1, men når jeg gikk over til 7.1 så opplevde jeg at forsterkeren slo seg av ved ca. 70 - 80 db. Nå skal det sies at de bakhøytalerne jeg brukte var veldig kraftkrevende. Fronthøytalerne var B&W N 804.

Dette var grunnen at jeg i sin tid kjøpte 3 stk. Oberon 6.1 til å drive frontrekka, da var tiden med "klipping" over.
    Har siden solgt Oberon blokkene, og bruker nå Rogue Audio M-150 rørmonoblokker til fronthøytalerne. Synes selv at dette fungerer meget godt både på film og musikk. Med klipsch sin følsomhet så har ikke 3806 noe problem med å drive de andre høytalerne.

Nå er vel 4308 noe mer kraftig, men jeg tror ikke det er så store forskjellen.
    Hadde det vært meg som skulle velge hadde jeg utvilsomt valgt en mindre receiver og kombinert den med et kvalitets stereo effekttrinn. Aller helst også en god preamp med cinema inn til effektforsterkeren, da får du bra kvalitet både på film og musikk.

Lykke til i søkingen.
    mvh
    Nølle

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    Jeg hadde denne hjemme for test, men fikk den ikke til å spille som jeg ville uansett hvor mye jeg prøvde både auto og manuelle justeringer. Det virket som om surroundbildet var lukket og trangt. Endte med yamaha isteden
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Jeg hadde denne hjemme for test, men fikk den ikke til å spille som jeg ville uansett hvor mye jeg prøvde både auto og manuelle justeringer. Det virket som om surroundbildet var lukket og trangt. Endte med yamaha isteden
    Det var jo merkelig -men den kanskje var en missmatch med resten av anlegget ditt ?
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei.
    hva med og gå for den største nye nad reciveren den går ikke tom for strøm med det oppsettet du skal ha. har fått nesten alt det 3808 og 4308 har også... ang lyngdorf så synes jeg personlig at lyden blir litt tynn.. hørte på det på hifi klubben. byttet til nad master integrert og alt ble fantastisk mye bedre det ble musikk!!! men smaken er jo forskjelig.
    hvis du ikke trenger så mye av de nye finessene og er mest opptatt av lyden både film og musikk så er nok primare spa 21 et meget godt alternativ.
    denne har en dual mono strøm fosyning mye større enn de man snakker om her og til samme pris som 4308.
    lykke til med ditt valg. og husk stol aller mest på hva du selv hører. det er du som skal bli fornøyd ikke oss
    god jul og godt nytt år.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg var hos hifiklubben på lillehammer i går for å høre på 4308 sammen med 683høyttalerne.
    Det gikk ikke mange minuttene før jeg bestemte meg for å kjøpe det.
    Har fått det satt opp nå og det fungerer veldig bra syns jeg!

Newcomer SoftChIP sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Epylypzon
    Jeg var hos hifiklubben på lillehammer i går for å høre på 4308 sammen med 683høyttalerne.
    Prøvde du da å også høre de høyttalerene med en dedikert forsterker også?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøvde du da å også høre de høyttalerene med en dedikert forsterker også?
    Det gjorde jeg på HFK Hamar på fredag. Da med nad m3 som forsterker.
    Såklart får du ikke spilt dem fullt ut. Men det låter helt sinnsykt bra i forhold til div "elkjøp" oppsett jeg har hatt før.

Intermediate Valo sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    726
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Epylypzon

:twisted: Gratulerer, blir ingen stille jul hos deg da.... Men en god Jul...

Newcomer SoftChIP sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar...

I utgangspunktet skulle jeg gå for dette oppsettet:
    Denon AVR-4308 20000kr
    B&W DM683 10000kr
    B&W DM685 4300kr
    B&W HTM61 4800kr
    SVS SB12-Plus 6500kr
    TOTALT: 45600kr
    Det er egentlig det jeg vil bruke på anlegg da jeg også skal bruke ca18000 på tv.

Hvis jeg skal gå for lyngdorf forsterkeren til 10000kr så må jeg gå ned på noe av de andre komponentene...
    Hva bør jeg gjøre?
    Eller bør jeg gå for det oppsettet jeg nevnte?

mvh SoftChIP
    La oss si at jeg går for det høyttaleroppsettet og Denon AVR-3808 og lyngdorfen til å dra frontene. Vil denonen klare å gi nok effekt til resterende høyttalere?

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    La oss si at jeg går for det høyttaleroppsettet og Denon AVR-3808 og lyngdorfen til å dra frontene. Vil denonen klare å gi nok effekt til resterende høyttalere?
    Det skal gå så bra En god match om man bruker riktig kilde. Lettere sagt en kilde med litt mørk, varm klangbalanse. Kan fort bli litt gjennomsiktig.
    Har selv hatt 3 slike SDA 2175 på 804 og HTM3S. Fungerte meget bra. Men hørte merkbar forskjell ved testing av forskjellige CD spillere (Lydkilde).

Intermediate Tigerberget sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Akkurat det du skriver her, råder hifiklubben i Kristiansand folk til å gjøre.
    Spar 7000 og bruk 10.000. :-D ....hvis du ikke på liv og død må ha 2 HDMI ut.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette forstår jeg ikke.
    Hvordan kan man bruke lyngdorfen på fronthøytalerene?
    Det er jo en integrert forsterker med digitale innganger, bruker man så en Y kobling og deler inngangssignalet til inngangen på lyngdorfen og til inngangen på receiveren?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av flaago
    Dette forstår jeg ikke.
    Hvordan kan man bruke lyngdorfen på fronthøytalerene?
    Det er jo en integrert forsterker med digitale innganger, bruker man så en Y kobling og deler inngangssignalet til inngangen på lyngdorfen og til inngangen på receiveren?
    SDA 2175 er et sluttrinn og ikke en integrert forsterker. Koples opp på pre-out på Denon reciveren.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    aha?
    Men blir det ikke trist å bruke Denon'en som forforsterker? Den er jo ikke akkurat HIFI.
    Jeg har nemlig kjøpt meg en brukt Denon AVC-A1SR, men kunne godt tenke meg å finne en annen løsning til å høre stereo på nemlig.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av flaago
    aha?
    Men blir det ikke trist å bruke Denon'en som forforsterker? Den er jo ikke akkurat HIFI.
    Jeg har nemlig kjøpt meg en brukt Denon AVC-A1SR, men kunne godt tenke meg å finne en annen løsning til å høre stereo på nemlig.
    Det finnes jo pre-amp med prosessorinngang som kan kobles via reciver. Parasound og Arcam etc. Har selv Denon 2808 som reciver. Fungerer faktisk meget godt. Det var kilde og sluttrinn som gjorde størst utslag hos meg, ikke pre-amp. Bør testes i hvert enkelt oppsett.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal du utnytte 100% av høytalerne dine ville jeg ha gådd for en effekt ja

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    men 4308 klarer å utnutte høytalerne dine kanskje 80-90%... men om det er nødendig for deg å kjøpe effektforsterker får å hente inn di siste 10-20% er vell opp til deg å avgjøre.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bi-amp

Hei hvis du ikke har Bi-Ampet høyttalerne dine enda så gjør det nå.
    4308 er bygget med et effektrinn til hver kanal og egne strømforsyninger til hvert effektrinn. så ved å gjøre dette får du mer liv i høyttaleren. Det koster deg bare et sett med høyttalerkabel. Det kan som sagt tidligere i tråden ikke måle seg med et stereo oppsett til 20k på musikk, men det er ikke noe poeng å la potensialet i 4308 gå til spille.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    At selv en god reciver ikke kan fungere godt som pre er etter min oppfatning bare tull.

Denon skal ha skyt for pre-delen på sine beste recivere. Her har de virkelig gjort en imponerende jobb med å separere analoge og digitale kretser, videokilder, skjerming, kortes mulig signalveier ol. for å beholde signalene støyfrie.

Sammen med et separat effekttrinn og en kilde som matcher Denon'en og høyttalerene, så spiller det musikk på høyt nivå.
    Men. Denonreciverene er etter min mening veldig kresen på signalkilden. Du får ikke noe gratis for å si det sånn.
    Det er først når man kobler til en riktig matchet signalkilde at man skjønner hva slags kvaliteter Denonreciverene faktisk besitter. Da får man oppleve hva dynamikk, holografi, og oppløsning er for noe.

Men når det er sagt, så skjønner jeg at mange velger å kjøpe en separat stereo-pre. For mitt største ankepunkt mot Denonreciverene er at de er så forbanna kresene på kilden. Ganske merkelig. For på de fleste andre oppsett jeg har opplevd har kilden vært av minst betydnig for å oppnå bedre lyd...

Kanskje derfor det er lettere å oppnå bedre lyd med de fleste stereo-pre'er ?

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •