Hva bør jeg kjøpe?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer freebase sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Hva bør jeg kjøpe?

Heisann!:razz:

Jeg er helt fersk i "hi-fi gamet", og hadde satt pris på å fått noen tips og råd om hvordan (stereo)forsterker jeg bør/ikke bør kjøpe.
    Kan begynne med høyttalerne mine, som jeg nesten ikke har brukt de sju årene jeg har hatt de. De er gulvhøyttalere av typen Infinity Reference 61 Mk2.
    Og jeg ser for meg å koble de på forsterkeren jeg skal kjøpe, sammen med en Denon DCD-700AE Cd/mp3-spiller som skal handles inn.
    De to forsterkerene jeg selv har kommet frem til etter å lest div tester osv. på internett, er Harman Kardon HK 970 eller XTZ Class A100 DII. Ingen av disse har vel problemer med å drive Infinity høyttalerne, men jeg jobber samtidig hardt med å overtale en kompis at han vil ha best av å selge sine Cerwin-Vega VE-15 billig til meg. Så hadde vært kjekt å ha en forsterker som evt kan dra de brukbart også, hvis han skulle gi etter..
    Til slutt kan jeg bare si at 90% av musikken jeg hører på er techno/trance, og øvre prisgrense jeg har satt er 6 tusen. Men kom gjerne med andre forslag også enn de to jeg kanskje har låst meg litt fast i.

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er en tråd som tar for seg omtrent det samme temaet.

http://avforum.no/forum/receivere-fo...rtech-8-a.html

Xindak'en som blir nevnt, er vel et godt alternativ. Er brukt en mulighet? Forøvrig vil jeg som alltid anbefale å styre unna CW, hvis man er litt opptatt av lydkvalitet. De du har er vel ikke så verst. Vurder heller Klipsch. Infinity Beta 50 er også et bedre alternativ i mine ører.

Newcomer freebase sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter det jeg leste om Xindak'en virket den til å være verd sin pris den, og vel så det. Og ble definitivt et nytt alternativ for meg.
    Men hvordan er den i fht. XTZ Class A100 DII?

Det er ganske bra lyd i de Infinity ja, men jeg er glad i bass da (hører mest techno/trance) og bass vet jeg at CW er gode på.
    Men jeg blir i grunn bare mere forvirret jo mere jeg leser av andre tråder ang. forsterkere.. det dukker opp merker som; iallfall jeg, aldri har hørt om før, men som dog sikkert er svært gode. Og antall meninger om de er lik antall personer som har postet svar.

Å kjøpe brukt er helt klart noe jeg vil vurdere ja, med litt flaks og tålmodighet kan jeg forhåpentligvis få veldig mye for pengene.

Intermediate B&W'Eier sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er du glad i trykk, så er jo CV sin 15" sub et godt alternativ ved siden av. Da får du iallefall CV bass :-)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •