Forsterker med iPod integrasjon

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Forsterker med iPod integrasjon

Hei. er på jakt etter en ok forsterker (+- 10 000kr) som har støtte for iPod, dvs at jeg kan koble til/docke iPoden og så styre den fra fjernkontrollen til forsterkeren. noen som kan hjelpe meg der?

hadde egentlig tenkt å kjøpe Bose acoustimass 10 høytalere til forsterkeren, hva mener dere om de? jeg er ikke voldsomt kresen på lyden, men skal låte bra og må ha god trøkk fra bassen.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig mange tilbyr dockin' mulighet for iPOD. Yamaha og Denon bl.a.
    Du må da kjøpe en ekstra duppedings som kobles til receiver.

Yamaha har bl.a. denne saken til de fleste av sine receivere:
    Komplett.no - Yamaha YSD10, iPod docking for RXV559/RXV659/RDXE810

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    skjønner, ikke dumt. takk for svar! er det ellers noe spesielt man burde sjekke før man kjøper forsterker? har tenkt til å ha den en stund så må være litt kvalitet.

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av smith
    skjønner, ikke dumt. takk for svar! er det ellers noe spesielt man burde sjekke før man kjøper forsterker? har tenkt til å ha den en stund så må være litt kvalitet.
    Kommer helt an på behovet ditt. Dagens receivere kan gjøre det meste, det være seg bildeoppskalering, HDMI switching, HD-lyd dekoding...

Yamaha RX-V 1800 vil jeg tro dekker de behovene du har, og du har forsterker lenge.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tok en tur innom en hifi butikk nå, de anbefalte meg harman/kardon HS500 høytalerne sammen med Pioneer LX50 forsterker. så også på KEF 3005 systemet, det hadde penere lyd, men svakere bass.

noen som har noe dårlig erfaring med HS500 og LX 50?

Active
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Føler at jeg har sagt dette mange ganger - men for veldig mange personer er en Squeezebox eller tilsvarende permanent montert enhet en mye bedre løsning enn å kjøpe dockingsystemer til iPod. Etter å ha eid nå 6 forskjellige iPods så slår det meg at ingen av dem har vært skikkelig kompatible med hverandre...

Surt å være stuck med en 5G iPod bare for å ha den tilkoblet stereoen... Dette er jo bruksgjennstander som ikke varer evig. Ikke at en Squeezebox gjør det heller men jeg tør påstå den kommer til å vare lenger enn det meste av bærbart lydutstyr og lydkvaliteten er bedre (spesielt kombinert med FLAC filer fremfor MP3)

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    føler at en Squeezebox er litt unødvendig.. da kan man jo like gjerne koble til laptopen og da styre musikken fra den, det er jo enda enklere....

eller har jeg misforstått hva en Squeezebox egentlig er?

Active
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    føler at en Squeezebox er litt unødvendig.. da kan man jo like gjerne koble til laptopen og da styre musikken fra den, det er jo enda enklere....

eller har jeg misforstått hva en Squeezebox egentlig er?
    Jeg tror du burde teste en. Den fungerer veldig bra, søkemulighetene er gode og er veldig lett å lese selv på lang avstand. For meg finnes det ikke noe reelt alternativ, da det ikke finnes en 1TB utgave av iPod enda. Hvis du greier å få plass til all musikken din på en iPod og at lydkvalitet ikke er så viktig så stiller ting seg kanskje litt annerledes.

Det finnes forresten software-emulatorer av Squeezebox også (slik at du kan se hvordan den funker). Hvis du legger inn programvaren til squeezebox på musikkserveren din (ev. laptop) så tror jeg den følger med.

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei. er på jakt etter en ok forsterker (+- 10 000kr) som har støtte for iPod, dvs at jeg kan koble til/docke iPoden og så styre den fra fjernkontrollen til forsterkeren. noen som kan hjelpe meg der?

hadde egentlig tenkt å kjøpe Bose acoustimass 10 høytalere til forsterkeren, hva mener dere om de? jeg er ikke voldsomt kresen på lyden, men skal låte bra og må ha god trøkk fra bassen.
    Jeg mener at hva du enn gjør, ikke kjøp Bose. Det finnes s mye annet der ute som spiller adskillig bedre. Så med mindre du kun er opptatt av Bose-designet, og ikke lyden, velg noe annet. Satelittene til Bose spiller fint lite under 200 Hz, og suben går ikke så langt opp, det blir derfor et "hull" i nedre mellomtone.

Gallo Micro f.eks:

Norsk Audio Teknikk AS, Anthony Gallo, Cayin, Gryphon, Bladelius, Audiolab, Respons, Dynaudio, Kimber, Parasound Velg en skikkelig sub til de, og du har noe som er langt bedre enn Bose.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •