hei,

har et problem med min avr2802 som har oppstått den siste tiden, når den skal hente signal fra en digital kilde (f.eks. tv-tuner eller dvd-spiller) vil den enten ikke spille av i dts/dolby digital eller så skurrer/flimrer (høyfrekvent lyd) i bakhøytalere, samt at sub avgir lyd hele tiden (korte smell(?)).

Kan f.eks. sette i en dvd, og det er ingen lyd, eller en film fra Canal+ der jeg fra tidligere vet at det er digital lyd (dts/dolby digital) og det er enten lydløs eller som nevnt støy på høytalere.

Noen som kan ha en idé om hva dette kan være? Må/bør denne leverst inn til reparasjon eller?

Av og til fungerer det faktisk helt som vanlig og lyd er ok, men feilen skjer titt og ofte og det er ikke noe bestemt jeg gjør for å fikse, det blir bare mye prøving å feiling (har sjekket optisk kabel fra dvd, a/v fra dekoder etc, koblet fra forskjellige ting for å feilsøke, men dette hjelper ikke, virker mer vilkårlig.

Av og til må den settes til neo6.1 (?) eller hva det heter for å fungere, har ikke vært slik før, men dette varierer også om fungerer.