Yamaha RX-1800 VS RX-2800 når PS3 er kilde?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Yamaha RX-1800 VS RX-2800 når PS3 er kilde?

Jeg skal ha ny reciver til Klipschene mine, og det blir en PS3 i julegave til meg selv. :-D Bilde fremviser blir nok TW-1000.

I øyeblikket står det mellom RX-1800 og RX-2700 som ligger ganske likt i pris. Når man tar i betraktning at PS3 skal være kilde, og denne ikke kan sende ut de nye HD-lydformatene (Bitstreaming), men kun dekode DD TrueHD/DTS HD og sende dette som PCM til reciver. Hva er skal jeg da med RX-1800? Er

Jeg skulle gjerne hatt litt hjelp med å klarne tankene her... RX-1800 eller RX-2700? Er den ene bedre enn den andre på oppskalering av bilde fra DVD, romkorreksjon, andre funksjoner etc?

Jeg er også åpen for andre godt begrunnede forslag til reciver i mitt oppsett.

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    2700 støter ikke HD formatene.
    1800 er et godt valg. Må jo være HD klar ;p

Intermediate svensken sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    774
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ponnypetra
    Jeg skal ha ny reciver til Klipschene mine, og det blir en PS3 i julegave til meg selv. :-D Bilde fremviser blir nok TW-1000.

I øyeblikket står det mellom RX-1800 og RX-2800 som ligger ganske likt i pris. Når man tar i betraktning at PS3 skal være kilde, og denne ikke kan sende ut de nye HD-lydformatene (Bitstreaming), men kun dekode DD TrueHD/DTS HD og sende dette som PCM til reciver. Hva er skal jeg da med RX-1800? Er

Jeg skulle gjerne hatt litt hjelp med å klarne tankene her... RX-1800 eller RX-2800? Er den ene bedre enn den andre på oppskalering av bilde fra DVD, romkorreksjon, andre funksjoner etc?

Jeg er også åpen for andre godt begrunnede forslag til reciver i mitt oppsett.
    2800? mener du 2700?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av svensken
    2800? mener du 2700?
    True! Mente selfølgelig 2700... fort gjort!

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    774
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    True! Mente selfølgelig 2700... fort gjort!
    hehe da er jeg med
    hvis du ikke ser etter de nye HD-formatene så ser jeg ingen grunn til å kjøpe RX v-1800.
    men hvis du må/trenger senere de nye HD-formatene så hadde jeg ikke vært i tvil (RX v-1800)

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Thumbs up

Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    2700 støter ikke HD formatene.
    1800 er et godt valg. Må jo være HD klar ;p
    Det er jo nettopp dette som er poenget! PS3 sender ikke ut de nye HD formatene! Bare PCM.

Jeg ser at mange mener det ikke gir noen kvalitets forskjell på lyden om den dekodes i avspiller eller i reciver. Kan noen som har kjørt blindtest av dette bekrefte eller avkrefte?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Wink

Sitat Opprinnelig postet av svensken
    hehe da er jeg med
    hvis du ikke ser etter de nye HD-formatene så ser jeg ingen grunn til å kjøpe RX v-1800.
    men hvis du må/trenger senere de nye HD-formatene så hadde jeg ikke vært i tvil (RX v-1800)
    ok, men er v-1800 bedre på oppkonvertering eller annen behandling av lyd og bilde enn det 2700 er? (har jo en del DVD'er som også vil bli spilt)

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    774
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ok, men er v-1800 bedre på oppkonvertering eller annen behandling av lyd og bilde enn det 2700 er? (har jo en del DVD'er som også vil bli spilt)
    det skal jeg ikke utale meg så altfor mye om, men kan tenke meg det ikke er store forskjellen. 2700 har mer power det er vel den størte forskjellen :P

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo nettopp dette som er poenget! PS3 sender ikke ut de nye HD formatene! Bare PCM.

Jeg ser at mange mener det ikke gir noen kvalitets forskjell på lyden om den dekodes i avspiller eller i reciver. Kan noen som har kjørt blindtest av dette bekrefte eller avkrefte?
    PS3 kommer til og dekode HD når de får på plass oppgradering for det... må bare vente T.T.T Ting Tar Tid i sony leiren.
    Inntil det er på plass nyter vi MPCM til B.R

Newcomer Knoll sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    194
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

1800

Jeg ville gått for 1800, den har muligheten for de nye lydformatene(som kommer etterhvert på ps3), og lyd biten som sittet i 1800 er hakke bedre enn 2700(mener jeg). Og det har jo skjedd en del i mellom 1800 og 2700. Det er nesten ett år i mellom modellene.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •