Hvilken forsterker?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    862
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvilken forsterker?

En jeg jobber sammen med skal kjøpe seg ny forsterker i prisleite rundt 3000kr.
    Han vil ha surround men har ingen andre krav egentlig.
    Han har sett på en denon forsterker hos hifi klubben(husker ikke navnet på den men den koster 2998,- eller noe og er 6.1)
    er dette en forsterker han vil trives med lenge?siden den har hdmi inn og utgang og dts så klart.

en annen en på jobb mener han heller burde prøve og få tak i en brukt Nad forsterker.hva syns dere og har dere noen andre gode tips?høyttalerne som den skal brukes på nå er noen halvgamle jamo.han skal etterhvert kjøpe seg nye ht men det blir bare noen enkle gulvstående.

Intermediate goldeneagle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    i det prisleiet er det bare et merke du kan kjøpe, nemelig NAD som du var inne på, og det gjelder enten du kjøper brukt eller nytt. det beste er selvsagt om du kan få tak i en brukt som er mellom 6mnd og 1 år. hvis han kan strekke seg bør han kjøpe Hjemmekino - receiver | Hi-Fi Klubben: NAD T744 Hjemmekinoreceiver
    med denne vil du få mye igjen for pengene i forhold til å kjøpe et annet merke.
    denne koster 4300, ellers er allternativet å få tak i en brukt NAD reciver.

Intermediate Vegamannen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av goldeneagle
    i det prisleiet er det bare et merke du kan kjøpe, nemelig NAD som du var inne på, og det gjelder enten du kjøper brukt eller nytt. det beste er selvsagt om du kan få tak i en brukt som er mellom 6mnd og 1 år. hvis han kan strekke seg bør han kjøpe Hjemmekino - receiver | Hi-Fi Klubben: NAD T744 Hjemmekinoreceiver
    med denne vil du få mye igjen for pengene i forhold til å kjøpe et annet merke.
    denne koster 4300, ellers er allternativet å få tak i en brukt NAD reciver.
    Tror jeg heller ville gått for Nad T744 ja. Mye mer krefter enn i denonen.

Men Cambride Audio har jo også et par surround forsterkere.
    Hjemmekino - receiver | Hi-Fi Klubben: CAMBRIDGE 540R v.2 Hjemmekinoreceiver

Denne skal være veldig god, i allefall til prisen. Har selv Cambridge, og er kjempe fornøyd med det.
    Han her har Cambridgen jeg snakker om:
    http://avforum.no/minhjemmekino/show.php/viiite

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    862
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takker for raske svar.
    vi må nok sette oss ned litt på jobb i morgen og sjekke ut dette litt

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    725
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vegamannen
    Tror jeg heller ville gått for Nad T744 ja. Mye mer krefter enn i denonen.

Men Cambride Audio har jo også et par surround forsterkere.
    Hjemmekino - receiver | Hi-Fi Klubben: CAMBRIDGE 540R v.2 Hjemmekinoreceiver

Denne skal være veldig god, i allefall til prisen. Har selv Cambridge, og er kjempe fornøyd med det.
    Han her har Cambridgen jeg snakker om:
    http://avforum.no/minhjemmekino/show.php/viiite
    Er da ikke bare krefter det er snakk om her da.Selv har jeg hatt både Nad og Denon om hverandre i mere enn 15 år og det er ikke tvil i min sjel at Denon lager bedre recievere når det kommer til det tekniske.At Nad har mere krefter kjøper jeg ikke alltid heller,men i noen tilfeller stemmer det.Denon har alltid ligget langt foran i utviklingen av surroundprodukter og jeg ville godt for Denon og heller oppgradert senere med en effektforsterker hvis kjøper synes det blir for lite krefter.Men det er klart,kommer du over en brukt Nad så er ikke det og forakte,men husk at det også finnes masse brukte DENONER der ute som etter min mening gir mere for pengene enn NAD som fortsatt satser mere på hifi enn surround og hva er vitsen med det i en surroundreciever?
    mvh Terje Tungrock

Intermediate goldeneagle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av edguy
    Er da ikke bare krefter det er snakk om her da.Selv har jeg hatt både Nad og Denon om hverandre i mere enn 15 år og det er ikke tvil i min sjel at Denon lager bedre recievere når det kommer til det tekniske.At Nad har mere krefter kjøper jeg ikke alltid heller,men i noen tilfeller stemmer det.Denon har alltid ligget langt foran i utviklingen av surroundprodukter og jeg ville godt for Denon og heller oppgradert senere med en effektforsterker hvis kjøper synes det blir for lite krefter.Men det er klart,kommer du over en brukt Nad så er ikke det og forakte,men husk at det også finnes masse brukte DENONER der ute som etter min mening gir mere for pengene enn NAD som fortsatt satser mere på hifi enn surround og hva er vitsen med det i en surroundreciever?
    mvh Terje Tungrock
    når det gjelder de større recivrene opp i rundt 10k klassen så er jeg enig i at denon sine er bedre en NAD, men på de billigste så er NAD bedre pga mer krefter, og de har konsentrert seg mere om å få god lyd enn å pfå med masse dubeditter du som regel ikke har bruk for uansett

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    725
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av goldeneagle
    når det gjelder de større recivrene opp i rundt 10k klassen så er jeg enig i at denon sine er bedre en NAD, men på de billigste så er NAD bedre pga mer krefter, og de har konsentrert seg mere om å få god lyd enn å pfå med masse dubeditter du som regel ikke har bruk for uansett
    Som sagt så er det ikke alltid krefter som avgjør om en forsterker er bra eller ikke,men er enig i at NAD har satset mere på lyd enn duppeditter,men synes ikke denon har så mye sånt tullball kontra andre merker som Sony,Kenwood,Pioneer,Yamaha (verst i klassen?). Men uansett så må man jo vurdere selv hva man har råd til og hvilke behov man har så dette blir jo bare en diskusjon om smak og behag egentlig..liker du forresten surkål? he he

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •