Hegel H1 vs. EC ECI3??

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hegel H1 vs. EC ECI3??

Noen som har hørt disse å kan fortelle meg hva de mener er det beste kjøpet? Kommer an på høytalerene skjønner det, men hva er det som er den største forkjellen på hegel og EC?

Takker for svar

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mange vil nok beskrive forskjeller som :

Hegel er mer "lys", "analytisk", "stram", "detaljert", og "kald"

mens EC beskrives som "mørk", "varm", og "rundere".

Kan tildels si meg enig i beskrivelsene men ta det med et forbehold da jeg ikke har gjennomført en blindtest. Mitt generelle inntrykk er at lydforskjellene mellom forsterkere er mektig overvurderte. Forskjellene er nok mindre enn hva dette forumet gir inntrykk av.

Det viktigste er nok at begge de nevnte forsterkerene har en god strømforsyning og lav forvrengning.

Stol på dine egne ører (noe du kan gjøre hvis du tester blindt).....:-D

Intermediate RS sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mortebjo1
    Mange vil nok beskrive forskjeller som :

Hegel er mer "lys", "analytisk", "stram", "detaljert", og "kald"

mens EC beskrives som "mørk", "varm", og "rundere".

Kan tildels si meg enig i beskrivelsene men ta det med et forbehold da jeg ikke har gjennomført en blindtest. Mitt generelle inntrykk er at lydforskjellene mellom forsterkere er mektig overvurderte. Forskjellene er nok mindre enn hva dette forumet gir inntrykk av.

Det viktigste er nok at begge de nevnte forsterkerene har en god strømforsyning og lav forvrengning.

Stol på dine egne ører (noe du kan gjøre hvis du tester blindt).....:-D
    Forskjellen mellom forstekere og kvaliteten på sluttresultatet er på ingen måte overvurdert. Om Ec eller Hegel er best kommer ann på resten av utstyret.
    Er i grove trekk enig i klangbeskrivelsen av Hegel/Ec.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RS
    Forskjellen mellom forstekere og kvaliteten på sluttresultatet er på ingen måte overvurdert. Om Ec eller Hegel er best kommer ann på resten av utstyret.
    Er i grove trekk enig i klangbeskrivelsen av Hegel/Ec.
    Jeg har som hovedpremiss at det meste vi driver med i denne bransjen er ren galskap. Det er to typer erfaringer jeg erkjenner som vitenskaplige og det er tekniske mål / parameter og perseptuelle forskjeller som kan repliserers i blindtester. Hva forsterkere angår så tror jeg mange på dette forumet vil ha store problemer å skille mellom forsterkere med samme grad av forvrengning i et ABX blindtest oppsett. Her er en referanse:

ABX Double Blind Test Results: Power Amps

Jeg utelukker ikke at det er forskjeller i klangsignaturer, men å si at det er store forskjeller er bedrag eller i beste fall et selvbedrag. Hvis du er uenig i dette så kan du gjøre min påstand til skamme og innkassere 10 000$:

Richard Clark Amplifier Challenge FAQ

Intermediate RS sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Utdrag fra innlegg:
    Sitat Opprinnelig postet av mortebjo1
    Kan tildels si meg enig i beskrivelsene men ta det med et forbehold da jeg ikke har gjennomført en blindtest.
    Hvorfor skal jeg "krangle" med deg om noe vi begge er enige i?

Hensikten med innlegget mitt var enkelt og grei å si at noen komponenter passer bedre sammen enn andre!

Intermediate Gimsegutten sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    665
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig i det meste som er sagt her, bortsett fra påstanden om at det ikke er store forskjeller på forsterkere. Jeg har hatt hjemlån og sammenlignet et par ganger, og det er noe jeg anbefaler andre å gjøre før en handler!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for alle svar Jeg er ganske fersk i gamet, og har lest mye god ord om både Hegel H1 oh ECI3, og begge de ligger i den prisklassen jeg har tenkt meg å ligge på med tanke på forsterker. Dette kommer til å bli vanskelig:? Har ikke helt bestemt meg for hvilken høyttalere jeg har tenkt å teste de på heller enda. Tenker på Sonus Faber Concerto/concertino Domus, Dali Mentor 6, Patos Lyric 402 eller System Audio Ranger/1750.
    Stort sprang mellom høyttalerne, Concertino skiller seg jo hvertfall ut, men kanskje den overrasker og spiller større enn den er.

Intermediate drkaos sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    511
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sonus Faber har jeg ikke hørt, så de kan jeg ikke uttale meg om.

H1 på ranger/1750 er en knallkombo, men det er også EC og Patos.
    Når jeg kjøpte mine Patos anbefalte de meg faktisk EC, siden han jeg pratet med hadde samme komboen selv og mente det var en særdeles musikalsk, behagelig og vellykket kombo.

Jeg er veldig imponert over H200 sammen med de da, som har noe mer effekt enn den aktuelle EC'en. Men på en mindre Lyric ville jeg sett om kanskje EC hadde vært noe ja.

Lykke til med valget!

Intermediate KentOve sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorel
    Takker for alle svar Jeg er ganske fersk i gamet, og har lest mye god ord om både Hegel H1 oh ECI3, og begge de ligger i den prisklassen jeg har tenkt meg å ligge på med tanke på forsterker. Dette kommer til å bli vanskelig:? Har ikke helt bestemt meg for hvilken høyttalere jeg har tenkt å teste de på heller enda. Tenker på Sonus Faber Concerto/concertino Domus, Dali Mentor 6, Patos Lyric 402 eller System Audio Ranger/1750.
    Stort sprang mellom høyttalerne, Concertino skiller seg jo hvertfall ut, men kanskje den overrasker og spiller større enn den er.
    Føler EC kan være litt kjedelig, akkurat som du hører på en som prater og du blir bare trøtt. Men EC spiller utrolig varmt og egentlig ganske behaglig, men kan bli for mye av det gode. Hegel er selv på vei inn dørene hos meg, en venn har H1, og den er rå Og går du for Sonus Faber, eller System Audio.. Er jo Hegel det geniale forsterker valg!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •