Ikke bilde fra DVD-spiller når koblet via receiver

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ikke bilde fra DVD-spiller når koblet via receiver

Jeg har et problem som omfatter flere komponenter, men siden jeg mistenker receiveren min poster jeg her.

Så over til problemet (se utstyr i signaturfeltet):
    Min dvdspiller gir hverken bilde eller lyd når den er koblet til receiveren med hdmi. Receiveren er koblet til monitoren med en hdmi-dvi. dersom jeg bruker den samme hdmi-dvi kabelen direkte mellom dvdspiller og monitor får jeg bilde, mao konkluderer jeg med at disse to er satt opp riktig. Dermed kobler jeg igjen spilleren til receiveren med hdmi-hdmi og videre til monitoren med hdmi-dvi.

Dvdspilleren har en LED i fronten som indikerer om det er en hdmi kompatibel enhet i andre enden. Denne lyser, så den fysiske linken skulle være i orden (jeg har også testet med en annen hdmi-hdmi kabel med samme resultat). Jeg mener å ha satt opp receiveren med riktig inngang, men har for ordens skyld prøvd samtlige innganger. Dog er det ikke usannsynlig at det er her jeg har blingset.

Dersom jeg kobler dvdspilleren til receiveren med komponent, får jeg bilde, mao er det ikke noe galt med koblingen mellom receiver of monitor.

Any ideas? Takker for alle innspill

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av havard_johan
    Jeg har et problem som omfatter flere komponenter, men siden jeg mistenker receiveren min poster jeg her.

Så over til problemet (se utstyr i signaturfeltet):
    Min dvdspiller gir hverken bilde eller lyd når den er koblet til receiveren med hdmi. Receiveren er koblet til monitoren med en hdmi-dvi. dersom jeg bruker den samme hdmi-dvi kabelen direkte mellom dvdspiller og monitor får jeg bilde, mao konkluderer jeg med at disse to er satt opp riktig. Dermed kobler jeg igjen spilleren til receiveren med hdmi-hdmi og videre til monitoren med hdmi-dvi.

Dvdspilleren har en LED i fronten som indikerer om det er en hdmi kompatibel enhet i andre enden. Denne lyser, så den fysiske linken skulle være i orden (jeg har også testet med en annen hdmi-hdmi kabel med samme resultat). Jeg mener å ha satt opp receiveren med riktig inngang, men har for ordens skyld prøvd samtlige innganger. Dog er det ikke usannsynlig at det er her jeg har blingset.

Dersom jeg kobler dvdspilleren til receiveren med komponent, får jeg bilde, mao er det ikke noe galt med koblingen mellom receiver of monitor.

Any ideas? Takker for alle innspill
    Jeg har også en 1800. Du må gå i inngangsmenyen og sette den til HDMI på den inngangen du bruker
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres ut som et HDCP-problem spør du meg. Antar receiveren krever HDCP-kompaible enheter i "begge ender".

Newcomer
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Jeg har også en 1800. Du må gå i inngangsmenyen og sette den til HDMI på den inngangen du bruker
    Det har jeg allerede gjort, det er da hdmi-leden på dvdspilleren tennes.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Høres ut som et HDCP-problem spør du meg. Antar receiveren krever HDCP-kompaible enheter i "begge ender".
    Jeg er temmelig sikker på at alle komponentene er HDCP kompatible. Det står hvertfall i manualen til dvdspilleren at den krever en HDCP kompatibel skjerm/monitor, så da antar jeg at monitoren min også er det i og med at jeg får bilde når jeg kjører utenom receiveren.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I følge denne linken http://avforum.no/avnytt/showproduct.php/product/369 skal monitoren min støtte HDCP. Denne infoen kan dog tas med en klype salt i og med at den ikke sitere kilder.

Følgende er sakset fra brukermanualen til dvdspilleren:
    "To play back the digital video images of a DVD via an HDMI connection, it is necessary that both the player and the display equipment (or an AV amplifier) support a copyright protection system called HDCP (High-bandwidth Digital Content Protection System). HDCP is copy protection technology that comprises data encryption and authentication of the connected AV equipment. This player supports HDCP. Please read the operating instructions of your display equipment (or AV amplifier) for more information."

Her mener jeg det ikke er bruk for salt i og med at det står svart på hvitt i produsentens manual.

Når jeg da får bilde ved å koble dvdspilleren direkte i monitoren med en hdmi-dvi kabel kan jeg ikkje skjønne annet enn at begge komponentene støtter HDCP selv om jeg ikke har offisiell informasjon om monitoren.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •