CV CLS 215 forsterker?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 52
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

CV CLS 215 forsterker?

hei! jeg har planer om å kjøpe nytt annlegg. er relativt grøn på området, så jeg har en del idiot spørsmål det hadde vert koslig å ha svar på før jeg kjøper så det river i lommeboka!

har vertfall bestemt meg for at jeg skal ha ett par cls 215 fra cerwin vega.

(Høyttaler - Gulvhøyttaler | Hi-Fi Klubben: CERWIN-VEGA CLS-215 Høyttalere)

skal og supplere med en CLS-15SX bak sofaen.

(Høyttaler - Aktiv subwoofer | Hi-Fi Klubben: CERWIN-VEGA CLS-15SX Subwoofer)

spørsmålet er hvor mye futt jeg trenger til fronthøytalerene. har tenkt på en NAD c 372 men er dette nokk til å utnytte høytalerene brukbart? og viss dette er helt utelukket brukbart, vill dette da funke ved å supplere med en brokoblet c272?

har også lurt på en cv! DB-10 bassbooster. hvor og hvordan kan jeg få tak i en slik? hva er det beste bruksområdet? hva koster den? litt konkrete fakta om denne boksen hadde vert koslig.

takk!

Intermediate dansken2 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    700
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    cv !!! jeg kjøpte en nye cv forsterker 0.8 kw 2 anbefaler min 1.5 kw i di nye modeller er der bass - boost kan velge 2 instilinger og det hjelper mye på bass.

så jeg vil glemme nad og satse på cv !!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    så en CV A1.5KW2 er nokk til å drifte hele annlegget uten problemer? og trenger jeg eventuelt en slags "for- forsterker" siden CV forsterkeren er en ren effekt forsterker??
    og med de nye cv forsterkerene er dermed db-10 unødvendig?

sikkert mange dumme spørsmål her nå. men men.

Intermediate reimers sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,382
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    en CV A1.5KW2 er ikke nokk bruker du to begynner det å ligne på noe

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    og hva med eventuell "for-forsterker".. eller er dette bare tull?

kommer til å koble annlegget til tv'en og pcen

Active magnus14 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei. har prøvd clsc 215 og cls 215 på en del forsterkere, og kan prøve og skrive kort om hva eg syntes om di forskjellige kombinasjonene;-)

* Carver ZR 1600. Opplever denne som ein veldig stabil sak, blir aldri varm eller sliter med å dra dem på noen vis. Stål kontroll hele veien, menn problemet er att den går i proteckt pga klipping alt for fort. Skal nå siest att det er skadeli høyt når det skjer og den har den klareste lyden av dem alle.

* Beta T-3000. Fikk bare prøvd denne ein kort periode, egentlig veldi synn for det var ein utrolig morsom forsterker! Spillte ikkje så fint som carveren menn du verden for ein kontroll! Den mistet aldrig pusten samme hvor mye vi presset den. Denne er ofte å finne billig på bruktmarkede, sterkt anbefalt!

* QSC RMX2450. Er vell denne forsterkeren eg liker dårligst (prisen i betraktning) føler den har mangel på rå kraft og gjir seg litt for fort, menn for all del, spiller bra med denne også menn hadde forventa meir. Menn pluss skal den ha for å spille klart og fint og att den har 5 års garanti. PS garantien kom godt men for av og på bryteren er nå så og si deffekt og den eine kanalen er død :-? menn det ordner ljudia ;-)

* Master Audio DX-2000 (identisk CV! 2,6) Det er nokk denne forsterkeren eg liker best av dem alle. Kostet ikkje meir en 4500kr mens cerwin vega forsterkeren koster 8000kr. Den er ganske lik Beta forsterkeren i lyden, veldig "fremmpå" og brutal. Svakheten med den er att den blir veldig varm. Faktiskt såpass varm att den eine kanalen må få litt tid til å kjøle seg ned til tider (går i protect når den blir for varm). Menn til denn ny prisen er den det beste kjøpet etter min mening

* Behringer EP2500. Brukte 2 stk av dem (brokobla) Dissen forsterkerene er billige, det hørest igjenn på lyden. Det blir masse lyd menn med grei kontroll. Diskanten er også til tider veldig skarp! Menn eit veldig billig alternativ viss ein ikkje har så mye penger. (skal også nevnes att det er ein kopi av QSC RMX-2450). har sett inni dem begge og dei er så og si identiske. Bare att QSC forsterkeren har kjente merker på enkeltkomponentene, i steden for ukjente kina merker, som er å finne i Behringeren.

*Nad c372 og c272. Er nå en stund siden eg hørte denne kombinasjonen så er ikkje så klart. Menn etter det eg kan minnest så spillte det ikkje så galt som mangen her på forumet skal ha det til. Menn etter hva prisen er på dettan settet så ser eg ingen grunn til å kjøpe dem. Får klart minst for pengene menn er nokk dissen som spiller mest "korrekt HI-FI". Menn man kjøper da ikke cerwin vega om man er en kritisk lytter

Anbefaler deg også å droppe subben og heller legge dei ekstra kronene i forsterker og for-forsterker. For får dissen høytalerene nokk power så er det bare tull å bruke penger på ein subb som ikkje holder følge med frontene :wink:

Av dissen forsterkerene eg har skrevet om er det Carveren og Betaen som eg syntes fungerer best. Carveren har alt, umulig å ødelegge (full av beskyttelsekretsløp) spiller meget klart for pa og vere, og meget god kontroll.
    Betaen er nokk den som driver høytalerene best, og er også den billigste:-D menn den har ikkje den same klare lyden som carveren.

Håper detten var til nytte og kan gji deg ein peike pinne om hva som passer best til deg og ditt bruk. viss du lurer på meir om en av dei enkelte så kan eg prøve å skrive meir detaljer om den aktuelle forsterkeren

Ble nokk en del skrive feil menn menn, Håper det var forståelig

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

[QUOTE_magnus14]

Sitat Opprinnelig postet av magnus14
    Hei. har prøvd clsc 215 og cls 215 på en del forsterkere, og kan prøve og skrive kort om hva eg syntes om di forskjellige kombinasjonene;-)

* Carver ZR 1600. Opplever denne som ein veldig stabil sak, blir aldri varm eller sliter med å dra dem på noen vis. Stål kontroll hele veien, menn problemet er att den går i proteckt pga klipping alt for fort. Skal nå siest att det er skadeli høyt når det skjer og den har den klareste lyden av dem alle.

* Beta T-3000. Fikk bare prøvd denne ein kort periode, egentlig veldi synn for det var ein utrolig morsom forsterker! Spillte ikkje så fint som carveren menn du verden for ein kontroll! Den mistet aldrig pusten samme hvor mye vi presset den. Denne er ofte å finne billig på bruktmarkede, sterkt anbefalt!

* QSC RMX2450. Er vell denne forsterkeren eg liker dårligst (prisen i betraktning) føler den har mangel på rå kraft og gjir seg litt for fort, menn for all del, spiller bra med denne også menn hadde forventa meir. Menn pluss skal den ha for å spille klart og fint og att den har 5 års garanti. PS garantien kom godt men for av og på bryteren er nå så og si deffekt og den eine kanalen er død :-? menn det ordner ljudia ;-)

* Master Audio DX-2000 (identisk CV! 2,6) Det er nokk denne forsterkeren eg liker best av dem alle. Kostet ikkje meir en 4500kr mens cerwin vega forsterkeren koster 8000kr. Den er ganske lik Beta forsterkeren i lyden, veldig "fremmpå" og brutal. Svakheten med den er att den blir veldig varm. Faktiskt såpass varm att den eine kanalen må få litt tid til å kjøle seg ned til tider (går i protect når den blir for varm). Menn til denn ny prisen er den det beste kjøpet etter min mening

* Behringer EP2500. Brukte 2 stk av dem (brokobla) Dissen forsterkerene er billige, det hørest igjenn på lyden. Det blir masse lyd menn med grei kontroll. Diskanten er også til tider veldig skarp! Menn eit veldig billig alternativ viss ein ikkje har så mye penger. (skal også nevnes att det er ein kopi av QSC RMX-2450). har sett inni dem begge og dei er så og si identiske. Bare att QSC forsterkeren har kjente merker på enkeltkomponentene, i steden for ukjente kina merker, som er å finne i Behringeren.

*Nad c372 og c272. Er nå en stund siden eg hørte denne kombinasjonen så er ikkje så klart. Menn etter det eg kan minnest så spillte det ikkje så galt som mangen her på forumet skal ha det til. Menn etter hva prisen er på dettan settet så ser eg ingen grunn til å kjøpe dem. Får klart minst for pengene menn er nokk dissen som spiller mest "korrekt HI-FI". Menn man kjøper da ikke cerwin vega om man er en kritisk lytter

Anbefaler deg også å droppe subben og heller legge dei ekstra kronene i forsterker og for-forsterker. For får dissen høytalerene nokk power så er det bare tull å bruke penger på ein subb som ikkje holder følge med frontene :wink:

Av dissen forsterkerene eg har skrevet om er det Carveren og Betaen som eg syntes fungerer best. Carveren har alt, umulig å ødelegge (full av beskyttelsekretsløp) spiller meget klart for pa og vere, og meget god kontroll.
    Betaen er nokk den som driver høytalerene best, og er også den billigste:-D menn den har ikkje den same klare lyden som carveren.

Håper detten var til nytte og kan gji deg ein peike pinne om hva som passer best til deg og ditt bruk. viss du lurer på meir om en av dei enkelte så kan eg prøve å skrive meir detaljer om den aktuelle forsterkeren

Ble nokk en del skrive feil menn menn, Håper det var forståelig
    svært fornøyd med godt svar! flere idiot spørsmål følger :

Master Audio DX-2000 virker som en god løsning for meg både økonomisk og audiomessig. jeg slutter å skru opp FØR det blør fra ørene, så overopphetingen er nok ikke noe STORT problem.
    (er nok med EN dx2000 for en kar som ikke er altfor kresen sant?)

men hvordan kobler jeg dette greiene da? og trenger jeg eventuelt en for-forsterker til DX-2000'n? har en liten
    YAMAHA natural sound stereo amplifierx-390 på lur fra før, kan denne eventuelt brukes?

subben vill jeg uansett ha, annlegget blir nok mye brukt til film, da er det koslig å ha noe som puster for deg bak sofaen!

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [quote=bjedne]svært fornøyd med godt svar! flere idiot spørsmål følger :

Master Audio DX-2000 virker som en god løsning for meg både økonomisk og audiomessig. jeg slutter å skru opp FØR det blør fra ørene, så overopphetingen er nok ikke noe STORT problem.
    (er nok med EN dx2000 for en kar som ikke er altfor kresen sant?)

men hvordan kobler jeg dette greiene da? og trenger jeg eventuelt en for-forsterker til DX-2000'n? har en liten
    YAMAHA natural sound stereo amplifierx-390 på lur fra før, kan denne eventuelt brukes?

subben vill jeg uansett ha, annlegget blir nok mye brukt til film, da er det koslig å ha noe som puster for deg bak sofaen![/quote

Heisann:-) Joda, Master Audioen klarer seg fint denn, til hjemmebruk. Den gjør ein veldig bra jobb. Var faktiskt ute på ein "spille jobb" i kveld, der vi brukte denne forsterkeren og ein Carver ZR-1600. Vi hadde en del problemer med at den gjikk varm, det må eg si. Menn de ble spilt på grensen til hva høytalerene og folkene i salen tolte også da:grin: Carveren var det bare såvidt lunk i! Menn til normal hjemme bruk holder Master Audioen i lange baner, har ikke same problemet der. Står da i en normal stue og ikkje ein gym-sal.

Ja den trenger egen for-forsterker.

Angående yamahaen, ut i fra bilder eg googlet så kan eg ikkje se noen pre-out på den. Menn viss du har den i hus så sjekk den:-) menn det finnest mye pent brukt og nytt.

Subben kan nokk ver morro på film ja. Menn tror du kommer til å droppe denne på musikk. Den er ikke i stand til å holde "følge" med høytalerene på høyt volum her. Eg liker dem best når dem spiller fritt med ubegrenset meg krefter Menn menn smaken er som baken:grin: håper det var til hjelp;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ang. yamaha forsterkeren bomma jeg litt, den heter faktisk AX-396.
    du finner brukermanualen viss du går inn på denne linken og søker på ax-396:arrow:
    Search Results : Yamaha Manual Library

viss denne ikke har de rette tilkoblingene, hva er brukbart og samtidig billig? ( for-forsterker)

Intermediate Vegamannen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Syns du bør skaffe deg 2x Nad 218. Da blir det boller da. Disse ligger på ca5000kr. Kompisen min har 2 sånne på sine CLSC 215 og det rocke balle.

Intermediate CV-Gunnar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vegamannen
    Syns du bør skaffe deg 2x Nad 218. Da blir det boller da. Disse ligger på ca5000kr. Kompisen min har 2 sånne på sine CLSC 215 og det rocke balle.
    Ville nok heller ha kjøpt noe mere strømsterkt enn NAD 218

Til trådstarter: Se litt på 2xCV A0,8kw. Brokobler du disse får du MYE ut av 215

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CV-Gunnar
    Ville nok heller ha kjøpt noe mere strømsterkt enn NAD 218

Til trådstarter: Se litt på 2xCV A0,8kw. Brokobler du disse får du MYE ut av 215
    Naden er jo en mye bedre forsterker en den CV pa crapen.

Intermediate aleksander8 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sjekk ut denne:

THE T.AMP PROLINE 3000 - U.K. International Cyberstore

den er jo ikka akkurat noen sjønnhet men jeg har denne selv og er meget fornøyd, mer enn nok av power.

Intermediate reimers sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,382
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Naden er jo en mye bedre forsterker en den CV pa crapen.
    du har tydelig vis null peiling på hva du snakker om. jeg har testa en gammel cerwin pa forsterker på 2x200w mot en nad c270 og c370 som var brokobla. den gamle cerwin forsterkeren knuste nadene både på lydkvalitet og power. tviler sterkt på at de nye skal være så mye dåligere enn de gamle. dette var testa på al1000 og på dc15

Intermediate dansken2 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    700
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kjøpte den lille forsterker til cv o.8 kw 2 og satan det spiller sykt . så cv kan lage kraftige forsterker . Lyden er faktisk meget bra =)

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dansken2
    kjøpte den lille forsterker til cv o.8 kw 2 og satan det spiller sykt . så cv kan lage kraftige forsterker . Lyden er faktisk meget bra =)
    Ta deg ein lytt på 2.6 du heller til og med den holder ikkje mål etter 30 min hard spilling:-o Tror eg hadde sett bort fra nad forsterkerene. Får lite kraft for pengene med dem.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av reimers
    du har tydelig vis null peiling på hva du snakker om. jeg har testa en gammel cerwin pa forsterker på 2x200w mot en nad c270 og c370 som var brokobla. den gamle cerwin forsterkeren knuste nadene både på lydkvalitet og power. tviler sterkt på at de nye skal være så mye dåligere enn de gamle. dette var testa på al1000 og på dc15
    Hallo

Her snakker jeg om en Nad 218, som yter 1x700w brokoblet. En forsterker som kostet 10000kr i sin tid. Og veier 20kg.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    var på demo oss hifi klubben her om dagen, der var annlegget kobla opp med
    NAD c162 til forforsterker og en CV2,6kw. dette var helt knall, og tror jeg satser på dette. nad'en har i tilleg 2 pre out, så viss jeg en vakker dag blir tunghørt så slenger jeg på en til @ 2.6kw.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bra valg, du blir nokk fornøyd

Intermediate CV-Gunnar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hallo

Her snakker jeg om en Nad 218, som yter 1x700w brokoblet. En forsterker som kostet 10000kr i sin tid. Og veier 20kg.
    Joda den har en del watt men det er ikke alt vettu.
    Den har en slapp bass, grå og trist lyd og null kontroll over dobble 15" CV mot f.eks Carver pa forsterkere.
    CV ampene har jeg bare lyttet til en gang og jeg ble mektig imponert over lyden i disse. Ville helt 100% sikker satsa på en CV amp i stede for en svær slapp skraphaug som 218

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •