CV CLS 215 forsterker? - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 52 av 52
    Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

ikke magi

Denne CV booster boksen har nesten vert ommtalt som magisk her inne syns nå jeg, og det er jo en svært enkel eq enhet det her er snakk om.
    Jeg har vert så heldig å få teste en slik og fått direkte sammenlikned den med en Beringer EQ til en billig penge og de gjorde nøyaktig samme jobben, om det kunn er bassen man ønsker å booste litt.

Var innom Multima og Ljudia før julen og så et par ennå rimligere løsninger.

Direkte dypbass var det vel heller ikke snakk om at den boostet, noen som kan minne meg på hvor denne boksen booster, frekvenser og hvor mange db (var vel valget mellom 0, 5 eller 10 db boost?)

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cv! Db-10

så cw db-10 selges ikke lenger? noen som tilfeldigvis har en til overs eller ser en på markedet så er jeg veldig glad for ett lite pip

Intermediate CV-Gunnar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AjSelj
    Denne CV booster boksen har nesten vert ommtalt som magisk her inne syns nå jeg, og det er jo en svært enkel eq enhet det her er snakk om.
    Jeg har vert så heldig å få teste en slik og fått direkte sammenlikned den med en Beringer EQ til en billig penge og de gjorde nøyaktig samme jobben, om det kunn er bassen man ønsker å booste litt.

Var innom Multima og Ljudia før julen og så et par ennå rimligere løsninger.

Direkte dypbass var det vel heller ikke snakk om at den boostet, noen som kan minne meg på hvor denne boksen booster, frekvenser og hvor mange db (var vel valget mellom 0, 5 eller 10 db boost?)
    Tror det er rundt 30hz den booster.
    På min står det +5dB - +10dB.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det stemmer med 30 hz, men i praksis kan det se slik ut:

Intermediate CV_Marius sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AjSelj
    Hehe, du har nok rett der, men de færreste har en EQ og justere på i sitt anlegg.

Den fungerer ialfall utrolig bra, bruker denne boksen for tiden på mine Dali 109 med utrolig bra resultat..

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den db-10 pøsen er jo ikke akkurat noen nyhet. Jeg antar at den kom som et resultat av at de fleste forsterkere på den tiden (tidlig 90 tall) kun hadde db hev/senk (+-10 dB) på bassen ved ca. 60 hz.

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Konrad
    Den db-10 pøsen er jo ikke akkurat noen nyhet. Jeg antar at den kom som et resultat av at de fleste forsterkere på den tiden (tidlig 90 tall) kun hadde db hev/senk (+-10 dB) på bassen ved ca. 60 hz.
    Ja.. også er det jo mye enklere og få godt driv i basselementene på CV høytalere , uten å måtte spille så forferdelig høyt..

Alle høytalere såklart, men cv lagde den jo "for bruk" på sine egne høytalere.

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CV-Gunnar
    Tror det er rundt 30hz den booster.
    På min står det +5dB - +10dB.
    Ja det er rundt 30 hz den booster, valgbart +5dB eller +10dB

Også virker den som et subsonic filter, fjerner det meste under 20.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CV_Marius
    .... uten å måtte spille så forferdelig høyt..
    Ja, det kan faktisk være greit å slå den av når det skal spille grisehøyt. Det er en stor belastning for både amp og høyttalere.

Sitat Opprinnelig postet av CV_Marius
    ....
    Også virker den som et subsonic filter, fjerner det meste under 20.
    Jeg tror ikke noen av CV!'s kasser noen gang har produsert noe særlig lydtrykk under 20 hz. Dårlig med 25 hz også. Det er sikkert bevisst, da SPL alltid har vært CV!'s greie.

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det kan faktisk være greit å slå den av når det skal spille grisehøyt. Det er en stor belastning for både amp og høyttalere.
    Tja.. Jeg har alltid brukt min på +10dB ved alle fester mine høytalere og oberon har blitt brukt. Ingen problemer så langt.
    Men ja, som du sier, klart det er større belastning.

Jeg tror ikke noen av CV!'s kasser noen gang har produsert noe særlig lydtrykk under 20 hz. Dårlig med 25 hz også. Det er sikkert bevisst, da SPL alltid har vært CV!'s greie.
    Hehe, det er nok ganske sikkert det ja. Så at høytalerne skal bli tilført energi ved så lave frekvenser er da bare tull.

Intermediate CV-Gunnar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min DB-10B står alltid på +10dB med MA 6.1 og CV 1515 når det er fest på gang. Kan spille grisehøyt, vrenger ikke noe særlig fortere med +10dB enn på 0.

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

mhm

Var som jeg regnet med da ja, jeg skal nå selv ha meg en annen form for EQ enn denne.
    Kjøper nok noe fra Multima tenker jeg, ja den er litt større men så har man ca 1ooo flere muligheter også da, : Multima
    Koster jo omtrent det samme som disse CV greiene og så får man kanskje noe rabatt atpå.

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •