Bladelius Tyr/Thor til ML Vista ?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Bladelius Tyr/Thor til ML Vista ?

Prøvde først i tråden min men fikk null respons. Så prøver jeg på nytt her :-D

Forrige uka tok jeg en tur til Norsk Audio Teknikk for å høre på Bladelius Tyr og Thor. Brukte litt tid på begge to. Resten av utstyret var en CD spilleren fra Bladelius og et par Gallo Reference 3.1 høyttaler.
    Jeg har opplevd Thor som litt lysere og kraftigere enn tyr, noe som stemmer med det andre har rapportert. Begge to låter bra.

Tyr:

Thor:

Jeg har bestemt meg for å prøve en av dem hjemme på mine ML Vista og teste litt mot Arcam C31. Problemet er at Morten (hos NAT) vil ikke at jeg låner begge to samtidig. Grunnen er at han har bare 1stk at Tyr og Thor og vil ikke at begge to blir borte. Det hadde vært det beste for meg å kjøre A/B testing på disse to :-? Å låne begge to en etter den andre kan være en løsning men jeg tror ikke at jeg skal klare å huske akkurat hvordan den forrige forsterker spilte når jeg prøver den andre ...

Da trenger jeg hjelp og erfaringer om hva som passer best til ML Vista. Anfield prøvde Tyr i sitt oppsett og mener at Tyr passer veldig bra til disse (fantastiske) høyttaler. Men blir Thor bedre ? Trenger Vista mer strøm enn det Tyr kan levere ?
    Hva burde jeg låne ????

For info liker jeg å spille fra jazz, blues, ... til rock (ikke hard rock og ikke klassisk musikk). I tillegg har jeg prøvd en rørforsterker (Rogue 90) men det ble for mye av det gode for min smak og for lite effekt når jeg ønsker å spille litt høyt.
    Jeg spiller stort sett på vanlig lydnivå men liker at det smeller når det trengs! 100dB er et veldig høyt lydnivå for min del.

Sist: Thor er full-balansert mens Tyr ikke er det. Gjør det en stor forskjell lydmessig når man bruker de full balanserte inngangene?

Jeg har tenkt å ringe Morten i dag, så en rask tilbakemelding på dette hadde vært fint !!!

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg har prøvd begge og mener at Tyr er klart best av de to. Krefter er det ikke noe å si på heller. Den er faktisk latterlig kraftig. Hvordan den er klangmessig med ML vet jeg ikke, og det er det uansett bare du som kan avgjøre.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •