Forsterker til Proac D 15: Transistor eller rør?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Forsterker til Proac D 15: Transistor eller rør?

Hei

Har hørt på en Proac Response D 15 som høres helt sinnsykt bra ut i butikken. Der kjøres den på en dyr rørforsterker.

1. Er dette et slags "must" for å få maks ut av en slik høyttaler, eller kan feks Creek Classic eller Destiny gjøre jobben? Hvor stor forskjell er det egentlig? Og det er vel styrker og svakheter ved begge typer?

Jeg liker pop, rab, electronica, dance/techno, klassisk, instrumenter/vokaler. Hører sjelden på rock/hardrock.

Jeg foretrekker klarhet, detaljer, varme, behagelig lytting, fremfor enorm kraft og dundrende bass.

2. Hva vil evnt. kunne være en god match for en høyttaler av klassen til proac D 15? De jeg har fått anbefalt til nå, koster jo virkelig skjorta.... Enda mer enn Destiny,

3. Rørforsterkere er vel også lite plasseringsvennlige?

4. Jeg ser at folk hiver seg på noen billige førforsterkere fra østen? Er dette gull til pris av gråstein, eller bare noe å glemme?

Håper på rask tilbakemelding

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden de trenger litt mere krefter ville jeg nok ha sett på en transistor, som feks. Bladelius Tyr som flere her inne har lagt sin elsk på.
    Men, hvis dine preferanser ikke betyr tung bass, høyt volum og for komplisert musikk så kan sikkert en "Kina-mikk" rør sak være tingen.
    Da har man den "Music angel" (right??) og Ming-da's.. Rørene som følger med er sjelden mere enn akseptabelt gode så her kan sikkert ett bytte etterhvert være en god "tweak"

Intermediate C. Alshus sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ProAc, iallefall stativhøyttalerne er kjent for å spiller bra sammen med rør.

Kjenner ikke D15.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •