Effektforsterker til Denon 2807

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Wink Effektforsterker til Denon 2807

Har anskaffet meg anlegg nå, og er egentlig ganske ny i dette.. Har denon 2807, med B&W CM7, CMC senter, DS3 bak og en AS2 sub. Dette er til surround, men har vurdert kanskje å skaffe meg en effektforsterker etter at jeg har lest at dette var lurt, for stereo altså.. Men hva!?!? Og som alle lurer på..Budsjett: 5k-20k Spredde det litt, for lurer litt på hva som finnes. Må jo passe til Cm7 da !!

Tenkte i fremtiden og kanskje skaffe meg bedre receiver også, er dette noe vits i? Og burde jeg tenke på det med tanke på effekforsterker jeg kjøper nå..? Del deres meninger her!! Jeg vil ha noe som trøkker. Hører på det meste av musikk egentlig..

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan ikke gi noen tips til effektforsterker, da jeg ikke har noe forhold til høyttalerne dine, men jeg har følgende input:

1) Du skal ikke skaffe deg effektforsterker fordi du har lest at det er lurt, men fordi dagens effektforsterker (den innebygde i 2807) ikke gir deg det du ønsker. Finn ut hva som er "feil" i dagens situasjon, før du går rett på en løsning. Altså: problemdefinisjon før problemløsning!

2) Det viktigste er at effektforsterkeren passer høyttalerne og ikke receiveren, da matchen receiver-effekt (der receiver brukes som forforsterker) etter min oppfatning er enklere å få til enn matchen effekt-høyttaler

3) "Bedre receiver". Hva mangler du i 2807 som du får med en ny receiver? Jeg har selv en 2807 som jeg i utgangspunktet ikke har tenkt å vurdere å bytte ut før de nye Primareproduktene SPA22 og SP32 blir tilgjengelige. 2807 gir meg HD-lyd (så lenge jeg dekoder i avspillerne HD-XE1 og PS3), og dekoder "gamle" surroundkodekser på en fin måte. Riktignok har jeg effekt på alle kanaler (Bladelius og Primare), men som prosessor (og faktisk forforsterker i stereo) fungerer 2807 så langt utmerket. Så igjen: problemdefinisjon før problemløsning!

Lykke til :-)

EDIT: skrivefeil rettet.

Intermediate goldeneagle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei og velkommen til forumet her er ganske enig med mister hellnob her kjøp effekt forsterker hvis du syntes det er for lite krefter i reciveren din for disse høytalerene eller at du vil ha bedre lyd, er jo en ganske bra reciver du har.
    men hvis jeg skal anbefale deg en effektforsterker så må det bli den jeg har, nemlig lyngdorf sin. makan til klar ren, og støyfri lyd skal du lete lenge ette ta deg en tur ti nærmeste HFK butikk og hør om du kan få låne med deg en hjem å teste, så finner du nokså fort ut om du syntes det er verd pengene, noe jeg kan nesten garantere deg at du vil finne ut av

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ok, takk for visdommen og tipset angående lyngdorf. Har veldig lyst til å prøve en ut, men skal tenke 2 ganger før jeg gjør noe innkjøp

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    bare testa noe..

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ok

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

liker?

Om du syns lyden i din Denon er bra men føler at den for fort mister kontrollen når du øker volumet så hunne jo en nøytral effekt forsterker gjøre seg.
    Vet ikke helt om lyngdorf er det eller ikke, hadde trodd den kanskje var det, men jeg skal ha Denon 2807 i kombinasjon med Midgard Oberon 6.1 og 4.1 forsterkere.
    Jeg har hatt et par slike effekt forsterkere tidligere og var strålende fornøyd.
    koster vel 18k for to av de største men det skulle vel være en bra match med 4.1 på de høytalerene. det vil gi deg 250w nøytrale watt i små lekre aluminiums kabinetter, 15k er det for to slike hos Stereofil - Butikken for stereo og hjemmekinoelskere i Grensen 9! .

Ellers for 20k har du jo muligheten til å kjøpe deg en langt kraftigere reciver også, finnes mange recivere mellom 15 og 20k som kunne vert intressange desom egne effekttrinn ikke skulle vise seg å være så aktuelt.

Personlig syns jeg Denon 2807 er kjempebra, og jeg er ikke i tvil om selv at jeg vil ha den som surround pre med effekttrinn til, men det er min mening.

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt Denon AVR2807 som pre med Lyngdorf SDA2175 som effekttrinn selv. Fungerte greit på mine Dali Ikon 6, og den irriterende toppen som 2807 har ble borte.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

dårlig bass etter midgard bytte mot nad272 forcls215

Sitat Opprinnelig postet av AjSelj
    Om du syns lyden i din Denon er bra men føler at den for fort mister kontrollen når du øker volumet så hunne jo en nøytral effekt forsterker gjøre seg.
    Vet ikke helt om lyngdorf er det eller ikke, hadde trodd den kanskje var det, men jeg skal ha Denon 2807 i kombinasjon med Midgard Oberon 6.1 og 4.1 forsterkere.
    Jeg har hatt et par slike effekt forsterkere tidligere og var strålende fornøyd.
    koster vel 18k for to av de største men det skulle vel være en bra match med 4.1 på de høytalerene. det vil gi deg 250w nøytrale watt i små lekre aluminiums kabinetter, 15k er det for to slike hos Stereofil - Butikken for stereo og hjemmekinoelskere i Grensen 9! .

Ellers for 20k har du jo muligheten til å kjøpe deg en langt kraftigere reciver også, finnes mange recivere mellom 15 og 20k som kunne vert intressange desom egne effekttrinn ikke skulle vise seg å være så aktuelt.

Personlig syns jeg Denon 2807 er kjempebra, og jeg er ikke i tvil om selv at jeg vil ha den som surround pre med effekttrinn til, men det er min mening.
    hei
    jeg har samme oppsett som du nemlig denon 2807 ,midgard6,1 og cls215,tidligere hadde jeg nad272 bridge modus.Det jg merka med midgard er at jg får ikke nok bass som jg hadde med nad272 selv om nad272 var på 3oow og midgard på 600w.
    Har du gode råd eller forslag for beste oppsett i 7 kanal stereo med god nok bass.
    takk
    mvh
    shafu

Active andosten@start.no sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    363
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fint oppsett du har der hula. Hvor mye du trenger en effekforsterker kommer helt ann på om lyden blir forvrengt eller at 2807'en ikke gir nok kraft, eller om du rett og slett vil endre på lyden i seg selv?

Det at det hørtes ut som en god ide å kjøpe seg effektforsterker kommer helt ann på om du er intrissert i et kraftigere annlegg, evt. større annlegg, eller at du rett og slett har for mye penger å rutte med. Så burde du uansett vurdere om du virkelig trenger en effekforsterker. Kjipt å betale 10-20k for noe du finner ut du egentlig ikke trengte.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •