Hjelp m ed Yamaha rx-v661! Det lukter svidd!!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 26
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp m ed Yamaha rx-v661! Det lukter svidd!!

Jeg slo av receiver for å koble til Get pvr gjennom coax.. og når jeg slo den på bare slo den seg av.. jeg slo den på igjen.. den slo seg av..svidd lukt, nå vil den ikke slå seg på.. hadde volumet på litt høyere enn normalt nivå når jeg skrudde den på.. kan d være sikringen eller har jeg klart å sprenge noe?? så utrolig kjedelig..har hatt den i en uke og har aldri opplevd lignende med noen av mine gamle receivere.

Intermediate Mori sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres dessverre slik ut. Har aldri kjent noe svi-lukt fra min 661 iallefall...

Nå er jeg ikke så elektrokyndig, men det at forsterkeren nekter å la seg slå på kan tyde på en sikring som har tatt kvelden.

Utrolig kjip isåfall, hvilket volum sto den på forresten ?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hmm den stod på 27.. tenkte ikke på det før jeg satt den på..men hvordan er det å skifte sikringer? har kjøpt den fra fynda.se så er litt slit med å sende den tilbake for rep:P og ja..jeg er lite elektrokyndig selv..se bilder..

jeg ser på de to sikringene på bilde en og to..er det disse som gjelder? skal den ene være hvit? så mye peiling har jeg lissom..

Intermediate KimSan sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    557
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ser ut som om de har brukt to forskjellige typer, så den skal nok være hvit (de pleier å bli sorte...)... den andre ser jo hel ut. Kan jo ta av den hvite å riste litt på den, om du hører noe, så er i allefall tråden røket... den gjennomsiktige ser ut som er sikringen som står på nettsiden. eventuellt; det er ingen andre sikringer der?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hm har ikke sett noen flere inni der..skal ta en titt til.. kanskje den blir hvit når den ryker? lets find out:P

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hmm tråden i den ene er fortsatt intakt.. den andre er slik som vanlige strømsikringer.. så aner ikke hva det er som er galt..

Intermediate svensken sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    774
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tror det andre sikringen skal være hvit. jeg hadde vartfall det på min rx v650.
    den hadde noe av det samme problemet. men min slo seg på eller skjermen lyste og akuratt når den klikke lyden kommer når forsterker delen slår seg på, så slo den seg av igjen. denne ble fikset. feilen var strømforsyningen som hadde røket.

jeg kjøpte min på fyndbørsen i sverige. jeg fikk reparert min her i norge uten noen problemer. jeg gikk til elkjøp i tønsberg med kviteringen fra fynbørsen og elkjøp fikset resten fikk til og med en låne forsterker :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja..tok ut sikringene og sjekket dem.. satt i strømmen igjen og nå gikk det å slå på receiveren..men den slår seg av igjen etter et par sekunder.. jeg kan gjenta forsøket et par ganger.. så går det ikke å slå den på igjen.. jeg tar ut kontakten og setter den inn igjen..igjen går det an å starte..men som sagt den slår seg av.. tyder på at det er samme feil som du hadde da?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvor mye betalte du elkjøp for denne jobben da?=)

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    774
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mr.durden
    ja..tok ut sikringene og sjekket dem.. satt i strømmen igjen og nå gikk det å slå på receiveren..men den slår seg av igjen etter et par sekunder.. jeg kan gjenta forsøket et par ganger.. så går det ikke å slå den på igjen.. jeg tar ut kontakten og setter den inn igjen..igjen går det an å starte..men som sagt den slår seg av.. tyder på at det er samme feil som du hadde da?
    det er akuratt samme feil som den jeg hadde. da må du bytte strømforsyning. ta kontakt med fynda.se og hør hva de mener du bør gjøre. jeg fikk beskjed av fyndbørsen at jeg skulle sende den inn til yamaha. (dette fikset elkjøp).

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    774
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvor mye betalte du elkjøp for denne jobben da?=)
    dette gikk på garantien. betalte ikke 5 flate øre

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Okey! suverent.. tenkte kanskje elkjøp tok litt cash som mellomledd eller noe jeg vettu.. har sendt mail til fynda.. så regner med at jeg tar turen til elkjøp eller lignende.. de har jo representanter fra de forskjellige merkene innom ukentlig så..

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    774
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Okey! suverent.. tenkte kanskje elkjøp tok litt cash som mellomledd eller noe jeg vettu.. har sendt mail til fynda.. så regner med at jeg tar turen til elkjøp eller lignende.. de har jo representanter fra de forskjellige merkene innom ukentlig så..
    lykke til! håper det løser seg :-D

elkjøp i tønsberg sender rep varer vær tisdag tosdag om jeg ikke husker feil.
    men de tar seg god tid da :???: min sto på lagret i en 14 dagers tid før den ble sendt til oslo (yamaha) tokk vel nermere 3 måneder før jeg fikk min tilbake! det var litt iriterende da, men må jo egentlig være veldig fornøyd med tanke på at elkjøpt ikke har tjent noe på det. siden den ikke er kjøpt der engang, og i tilegg få en låneforsterker :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hmm åjj! det var lang tid.. håper det går raskere enn som så..får se hva fynda sier i hvertfall! Og ja..låneforsterker er en absolutt nødvendighet!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hmm det viser seg att for at det skal bli kostnadsfritt så må jeg sende den tilbake til Fynda.. noe som er utrolig tungvint.. er dette noe som vil koste mye å reparere hos en annen forhandler/el-reperatør?=)

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    774
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hmm det viser seg att for at det skal bli kostnadsfritt så må jeg sende den tilbake til Fynda.. noe som er utrolig tungvint.. er dette noe som vil koste mye å reparere hos en annen forhandler/el-reperatør?=)
    å? skrev fynda at den måtte sendes tilbake til dem? det syes jeg er litt rart. forsterkeren blir jo uansett sendt til yamaha.
    men skulle det kosta deg noe å sende den til sverige.
    tror det fort bllir veldig dyrt å bytte strømforsyning desverre.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg gjenåpner denne tråden ved å skrive et nytt innlegg. Sendte inn receiveren i desember og hentet den i dag i strömstad igjen, i håp om at jeg endelig skulle få litt lyd igjen etter en måned uten stereo eller hjemmekino. Men neida..hva skjer? Jo akkurat det samme problemet! Det må være noe annet galt med receiveren?
    Jeg har koblet til hddvd spiller, cd spiller og tv gjennom hdmi, samt et 6.1 oppsett.. jeg har dobbeltsjekket at høyttalere er koblet korrekt i forhold til receiver.(+ og -) noen som har noen ide om hva annet det kan være? jeg har aldri hatt dette problemet før med mine andre receivere!

Intermediate Christian sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    626
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hva sto det på servicelappen da? om det fulgte med noe da.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fulgte ikke med noen slik lapp.. rams gjerne opp for meg hvilke koblinger osv. som kan forårsake denne feilen om dere vet. Jeg kommer til å be om pengene tilbake om det er mulig, selv om det er lite sannsynlig... Jeg har koblet fra alle komponenter og høyttalerkabler, automat sikringen slår seg fortsatt av.. det luktet ikke svidd denne gangen som sist..

Active St3ffaN sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    378
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøv den i et annet hus uten noe tilkoblet.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •