Arcam AVR350 vs. Onkyo TX-NR905

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 24
    Active bjorlien sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Arcam AVR350 vs. Onkyo TX-NR905

Hei!

Jeg har funnet 2 aktuelle recievere, men usikker hvilken jeg skal velge.. Den første jeg bestemte meg for var Arcam AVR350, men så dukket plutselig Onkyo TX-NR905 opp, og jeg ble anbefalt den fremfor AVR350. Hva mener dere på forumet er det beste kjøpet?

Jeg bruker recieveren til 70% musikk og 30% film, så det jeg ønsker er selvfølgelig den recieveren som spiller best sammen med resten av utstyret mitt og musikk stilen min. Er ute etter varm, detaljert lyd og stram fin bass

Jeg har per dags dato Kef iQ9 fronter, og Arcam DV135 dvd/cd spiller. Musikken min er alt fra Akustisk til Rock, mye Pink Floyd, Nils Lofgren, Metallica, favoritten er selvfølgelig Foo Fighters

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var lite respons her må jeg si Men har lest litt rundt no, siden jeg allerede er så fornøyd som jeg er med lyden Arcam A90 gir meg tror jeg jeg går for AVR350 da denne bare vil vær kraftigere:-D

En ting jeg lurer litt på er det om det vil være nødvendig og bi-ampe høytalerne med denne recieveren?

Finnes det 2 strømforsyninger i noen recievere, en til front og en til surround eller noe? Vis det finnes så lurer jeg på hvordan det er i AVR350? Klarer ikke finne noe info om det..

Intermediate RS sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke greie på Onkyo, men de får mye skryt for stereo lyden! Meg fortalt er den teknisk i toppklasse med mulighet alle de nyeste formatene og skal ha en meget bra video scalerer.
    Arcam kjenner jeg meget godt og hvis motivet er topp stereo lyd anbefales denne på det varmeste. Jeg hadde denne sammen med B&W 804S og biamping gav betydelig økning i kraftresursene.
    Har selv hatt A90 og mener avr350 er i samme klasse angående lydkvalitet.

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RS
    Har ikke greie på Onkyo, men de får mye skryt for stereo lyden! Meg fortalt er den teknisk i toppklasse med mulighet alle de nyeste formatene og skal ha en meget bra video scalerer.
    Arcam kjenner jeg meget godt og hvis motivet er topp stereo lyd anbefales denne på det varmeste. Jeg hadde denne sammen med B&W 804S og biamping gav betydelig økning i kraftresursene.
    Har selv hatt A90 og mener avr350 er i samme klasse angående lydkvalitet.
    Oki, er ganske fornøyd med A90, bare en ting jeg er litt misfornøyd med er at den kan "svikte" litt på vokalen, spesielt når jeg hører på favoritt gruppa mi Foo Fighters på høyt volum:`\ Så om AVR350 klarer gi litt mer effekt til høytalerne, slik de spiller med litt mer "kontroll" på vokal, er det den jeg skal ha!

Intermediate KentOve sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bjorlien
    Oki, er ganske fornøyd med A90, bare en ting jeg er litt misfornøyd med er at den kan "svikte" litt på vokalen, spesielt når jeg hører på favoritt gruppa mi Foo Fighters på høyt volum:`\ Så om AVR350 klarer gi litt mer effekt til høytalerne, slik de spiller med litt mer "kontroll" på vokal, er det den jeg skal ha!
    Hvorfor bytte når du allerede er fornøyd med de Arcam produktene du har

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KentOve
    Hvorfor bytte når du allerede er fornøyd med de Arcam produktene du har
    Fordi jeg ønsker ett oppsett som er bra på film også, ikke bare stereo Så merker jeg at vokalen kan svikte litt på akkurat A90 når jeg hører på typisk Foo Fighters som er en av favorittene mine:\

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv AVR-350 og vurderer 905. På grunn av at den er litt vanskelig å oppdrive nå om dagen holder jeg for tiden på å sammenlikne 875 mot AVR-350 for min egen del. Kan komme med noen inntrykk når jeg har fått sammenliknet tilstrekkelig.

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenti
    Har selv AVR-350 og vurderer 905. På grunn av at den er litt vanskelig å oppdrive nå om dagen holder jeg for tiden på å sammenlikne 875 mot AVR-350 for min egen del. Kan komme med noen inntrykk når jeg har fått sammenliknet tilstrekkelig.
    Ja hadde vært kjempe fint å hørt ka inntrykk du får Hører ifra deg her da

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er valget tatt, så fort jeg får solgt A90 handler jeg inn AVP700 og P1000, og så fort jeg flytter inn i huset som er under bygging nå vil jeg sannsynligvis bytte ut mine iQ9 med den nye KEF XQ40 høytaleren.
    Som eg har forstått på Akustikk er det blitt gjort en test på akkurat denne høytaleren som blir trykt i første hjemmekinoblad i Januar, blir spennende og se hva score den vil få
    Virker ihvertfall som en utrolig spennende høytaler som er basert på samme teknologi som reference serien til KEF, XQ40 skal også være utrustet med de nyeste elementer fra KEF, noe som gjør denne høytaleren utrolig interessant, høytaleren har en prislapp på 26.995,- paret.

Mvh

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres ut som ett bra valg ja

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg selger Onkyo og kan fortelle at vi er lovet store leveranser på 905 i januar.

Så for de som vurderer den men ikke orker å vente, så er det snart lys i tunnelen.

Grunn til at det har drøyd så mye er hovedsaklig at de har måtte oppdatere alle modellene som allerede er sluppet, samt alle nye som kommer ut fra fabrikken. Det har vært problemer med sortnivå når man bruker videoscaleren (Reon VX) og andre småting.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser du har tatt valget ditt. Godt valg det, Arcam er gode saker!

Har forøvrig skrevet litt om hvordan jeg opplever Onkyo 875 i forhold til Arcam AVR-350 her, post #664: http://avforum.no/forum/hvilket-utst...tml#post791923

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde tatt valget ja helt til jeg besøkte Maxwell HIFI i stavanger, han mente at AVP700 og P1000 kombinasjonen kun klarte drive diskant og kanskje mellomtonen til KEF'ene, at eg måtte ha noe større for å ta seg av bassen, for dette var vist en høytaler som krever endel! Om dette stemmer vet ikke jeg? Ble ihvertfall i tvil;\

Så spørsmålet er, vil Arcam AVP700 og P1000 ha STÅL kontroll på Kef iQ9? Og kanskje med tiden håndtere den nye KEF høytaleren xQ40?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    226
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var innom Maxwell HIFI for en tid tilbake, og da presenterte han den samme analogien om mine forsterkere. Det er sikkert kjekt for en selger å ha noe artig å si for å få selge produktene sine, men det betyr ikke at man må høre på alt heller. En P1000 kunne jeg godt tenke meg å ha selv, og jeg tror ikke den vil mangle krefter for å drive høytalerene dine!

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde tatt valget ja helt til jeg besøkte Maxwell HIFI i stavanger, han mente at AVP700 og P1000 kombinasjonen kun klarte drive diskant og kanskje mellomtonen til KEF'ene, at eg måtte ha noe større for å ta seg av bassen, for dette var vist en høytaler som krever endel! Om dette stemmer vet ikke jeg? Ble ihvertfall i tvil;\

Så spørsmålet er, vil Arcam AVP700 og P1000 ha STÅL kontroll på Kef iQ9? Og kanskje med tiden håndtere den nye KEF høytaleren xQ40?
    Hva i allle dager?? Hvis en forsterker med 2200VA under panseret ikke klarer å få liv i mer enn diskant og mellomtone på disse høyttalerne er det bare å styre unna... Men det tror jeg selvfølgelig ikke er tilfelle. Ville ikke tatt den uttalelsen særlig seriøs, for den er direkte latterlig. Jeg har selv testet P1000, og det er en kraftplugg. Det kan godt være at KEFene krever veldig mye strøm, og at selv ikke P1000 er nok, men tror nok selger har vært litt vel overivrig i uttalelsen sin her..

Hva angår matching rent klangmessig er en annen sak, som jeg ikke kan svare deg på.

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hatt komboen AVP700/P1000 og kan gå god for at det er bra med krefter i dette oppsettet. Selv solgte jeg det fordi jeg ikke var fornøyd med posessoren, men det var i et anlegg som brukes til 90% film. I stereo spilte det fantastisk bra.
    Nå har jeg ikke testet P1000 på Kef, men mange andre høyttalere.Krefter har det hvertfall aldri stått på fra dette trinnet
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Active magnus14 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Maxwell HIFI i stavanger er vell den HIFI-butikken eg ikkje handler i! Har hørt og opplevt mye rart der. Sjekk foreksempel prisene på gamle utgåtte produkter, det selges jo dyrere enn når dem va nye!:shock:

Kjenner ikkje høytalerene dine, menn det er snakk om rimelig kraftige saker med P1000, så det skal nokk bli liv!

Ta deg heller ein tur i butikken ovenfor, bra produkter, folk som vet hva dem snakker om, og kjempe service!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig med magnus14 der, har selv fått erfare det med den carveren jeg kjøpte.
    Den kjøpte jeg brukt for 3000kr, og føler det var ett bra kjøp.
    Har fått høre en nyprisen var ca 9000-10000?.
    Men så skulle vi å ha en runde i stavangers 4 fine hifi butikker(øverst på lista er jo ressonans )
    Vi så oss litt rundt i butikken på maxwell, der sto en lik carver som jeg har A-500 til 15000kr:???: og det var ikke 380watteren.
    Tårer ikke å tenkte på hvor mange ting han har solgt overpriset.
    Men skal ikke lage reklame for andre butikker, er grei kar og har tydligvis greie på hifi/av, men som sagt pass på prisene visst du evnt skal kjøpe.

Mvh Steinar

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei.
    hva med primare spa 21!! denne er meget bra på kino og meget bra på musikk.
    stoor strøm forsyning også.. veier 25kg.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Eller hva med Cayin DP12EX. Ren integrert hjemmekinoforsterker uten radio og bildemuligheter. Kun fokus på lyd. Har 2 stk 650va ringkjernetrafoer, veier nesten 30 kg. Har den selv og er veldig fornøyd. Den er strippet for innganger og utganger som de fleste ikke har bruk for. Norsk audioteknikk er forhandler av den.
    Eller så ønsker jeg deg lykke til.
    Mvh

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •