Arcam AVR350 vs. Onkyo TX-NR905 - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 24 av 24
    Intermediate KentOve sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av bjorlien
    Jeg hadde tatt valget ja helt til jeg besøkte Maxwell HIFI i stavanger, han mente at AVP700 og P1000 kombinasjonen kun klarte drive diskant og kanskje mellomtonen til KEF'ene, at eg måtte ha noe større for å ta seg av bassen, for dette var vist en høytaler som krever endel! Om dette stemmer vet ikke jeg? Ble ihvertfall i tvil;\

Så spørsmålet er, vil Arcam AVP700 og P1000 ha STÅL kontroll på Kef iQ9? Og kanskje med tiden håndtere den nye KEF høytaleren xQ40?
    HAH, for meg høres dette utrolig latterlig ut. Jeg har selv ikke testet P1000, men lest endel om den og jeg kan ikke i min villeste fantasi forestille meg at denne skal være for liten til de nye KEF XQ40, den har massevis av strøm og 135w pr kanal skal holde ganske lenge

Active bjorlien sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Yes, var det jeg også trodde, med de spesifikasjonene P1000 har burde den takle ganske store høytaler, Arcam har etter hva jeg forstått vært mye lyd og god kvalitet for pengene.. Så lenge jeg er så fornøyd med lyden Arcam A90 gir meg no og P1000 vil bare gi meg mer kommer valget til og falle på den over nyåret men dumt jeg ikke får lyttet på den noen sted i stavanger området:S

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bi-amping!

Sitat Opprinnelig postet av bjorlien
    Var lite respons her må jeg si Men har lest litt rundt no, siden jeg allerede er så fornøyd som jeg er med lyden Arcam A90 gir meg tror jeg jeg går for AVR350 da denne bare vil vær kraftigere:-D

En ting jeg lurer litt på er det om det vil være nødvendig og bi-ampe høytalerne med denne recieveren?

Finnes det 2 strømforsyninger i noen recievere, en til front og en til surround eller noe? Vis det finnes så lurer jeg på hvordan det er i AVR350? Klarer ikke finne noe info om det..
    Med min gamle AVR-300 virket dynamikken og den totale kontrollen mye bedre ved bi-amping. Anbefales!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KentOve
    HAH, for meg høres dette utrolig latterlig ut. Jeg har selv ikke testet P1000, men lest endel om den og jeg kan ikke i min villeste fantasi forestille meg at denne skal være for liten til de nye KEF XQ40, den har massevis av strøm og 135w pr kanal skal holde ganske lenge

Tror jeg ville gått for AVR-350 gitt. Den kan jo bi-ampes og da har du 2x110watt +++ masse ekstra dynamikk og kontroll.

Har selv hatt AVP-700 (som jeg ikke tror er et dugg bedre enn AVR-350 proc del)

P1000 har jeg ikke hørt, men har en magefølelse av at denne ikke har 100% av den gamle Arcam signaturen.

Så er du ute etter en noe kraftigere og like god forsterker som A-90 ville jeg sterkt vurdert AVR-350.

Den kunne godt ha kostet 35000kr og hett AVP-700/A-1000.

Ikke heng deg opp i pris. AVR-350 er og blir et produkt som er farlig nær sine integrerte venner i samme prisklassen, men er et multitroll.

Mulig Onkyo er ærligere en andre asiatiske fabrikanter med WATT, men 1 Arcam WATT er ekte for meg.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •