Rette Receivere?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Rette Receivere?

Hei, er ganske ny innen hjemmekino og den slags, men beg. å like det mer og mer.
    Trenger noen tips til kjøp av ny forsterker

Jeg har to stk Dynavoice m-65 front, 2 dynavoice f-6 (midten, eller bak) og 2 stk dyna. s-4 bak.
    Til sub kjører eg en Pure Acoustics SLW10 (som skal byttes ut til 12")
    Så til desse trenger eg en god forsterker, som leverer litt fylde i lyden.

Fikk høre hos hifi klubben, at de m-65 høyttalerene var litt tunge å drive pga 8ohm.
    De mente da at eg bør kjøpe Denon AVR-3808 til ca 13 000kr. Da fikk eg noe som holdt lenge, hvis eg ville bytte ut til noen enda større i senere tid.

Nå har eg en Pioneer VSX817K, men denne bare "vrenger" elementene, fordi den leverer ikke nok, tror eg.
    Trenger derfor tips til ny surround forsterker (pris 4-13 000kr).

Intermediate Whoracle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ehm..de sa tunge å drive pga 8ohm?
    De fleste produkter oppgir effekt i 8ohm, og fleste høytalere er i 8ohm.. Og F6 er oppgitt med 91db følsomhet, M65 med 93db, dvs rimelig lettdrevent! iallefall i teorien

7x110W som din Pioneer VSX817K er oppgitt til er nok langt ifra sannheten, vi snakker kanskje 30-40W per kanal i realiteten, selv om god elektronikk og strømforsyning vil være viktigere en antall oppgitte watt så er nok denne litt i minste laget ja.. Jeg ville kanskje ha sett på feks Onkyo TX-SR805 eller Onkyo TX-SR875..

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    mulig eg har missforstått de på hifi klubben da
    takk for svar

Intermediate bjarne82 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har m65 selv og disse er egentli ikke tungdrevne selv om 8ohm. disse har jo 93db følsomhet og det spiller "høyt" med en budsjett reciver. MEN - gir du disse rikelig med effekt vil du oppnå å kunne spille høyere - uten forvrengning og du får større dynamikk og hele lydbildet blir myye bedre.

Selv har jeg rikelig med effekt fra denon poa-t2 effektrinn til M65.

For 1700,- så spiller disse utrolig bra og ennda bedre om du gir disse nok "power" i ryggen...

vil nærmest si at du får "nye" høyttalere ved å kline til med 100 reele watt eller mer!

Intermediate goldeneagle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvis du har 13k og bruke på surround forsterker, og vet at du etter hvert kommer til å bli så glad i god lyd at du kommer til å bytte høytalerene dine til noe bedre så sier jeg ikke annet enn at du bør kjøpe enten denon 3808 eller pioneer vlx70. da får du en forsterker som du kommer til å være fornøyd med i mange år og det blir lenge til du trenger å bytte den ut. disse forsterkerene har såpass like spesifikasjoner at hvilken av dem som er best går bare på hvilken type lyd du liker best.

Intermediate Whoracle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takk for svar, må virkelig tenke meg godt om nå. Når det gjelder hva type musikk eg liker å høre på, så er det typisk liste musikk, så liker litt trøkk i tonene.
    Skal kjøpe meg ny sub hos surround.no " XTZ 99 W12". Hørt at denne var en bra budsjett sub, som har dype toner/slag.
    Har også sett på sub'er hos lsound.no, men de er så svin dyre.

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,726
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, jeg vil bare gi deg et par råd som Dynavoice eier, jeg eier nemlig akkurat samme type som deg M65 og F6 + 5C cerwinvega som Center.

Dynavoice passer absolutt IKKE sammen med Onkyo og Nad receiverne, så er du advart...

Lyden blir altfor spiss.. nermest skjærende.
    Dynavoice passer best til forsterkere som prosesserer lyden bedre, og ikke rå wattere som Nad og Onkyo.

Dersom du skal ha enda sterkere watt så råder jeg deg heller til å kjøpe effekt eller stereo til å watte opp receiveren ytteligere senere....
    Lydkvaliteten er alltid viktigst, siden du kan supplemere med mere watt senere.
    Bare sørg for at du kjøper en forsterker som du kan bygge ut.

Denon hører jeg skal være bra, men husk du kan feks også kjøpe en Denon i 2800 klassen og bygge ut senere.... den siste 2800 klassen sies det nemlig at inneholder den samme prosessoren minus de ekstra wattene som du uansett kan få kjøpt brukt her omkring som effekt ol men da med mye kraftigere watt.....

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,726
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må bare legge til at 5C centeren fra Vega var en utrolig positiv overraskelse...
    Kan virkelig anbefale den....

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,726
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ellers kan jeg tillegge at den gamle Pioneer musikk forsterkeren min fra 92 funket perfekt med Dynavoice så det er ikke høytalerne det er noe galt med men lydbehandlingen fra forsterkeren. Dersom både høytaler og forsterker er litt mye farget så kan det slå dårlig ut... tror dette er tilfellet med både Onkyo og Nad kombinert med Dynavoice.... Prøv å kjøp en mer nøytral forsterker.... Alle de store merkene går for å være nøytrale i lydbildet..... feks pioneer, Yamaha, Denon....

Pioneeren ga feks musikerne rom så det var en fryd å høre Hendrix på et opptak fra 60-70 åra men med Nad og Onkyo hørtes det grusomt ut, smør på flesk med bass på bass og nesten null detaljer, register og sånt som gleder....

Dette er etter min mening utrolig viktig....

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for tips Danke

Satt forresten inne på netthandelen.no
    Der kom jeg over KRF-X9090D-SILVER - Kenwood 7 kanals THX godkjent surround receiver. Det nye flaggskipet blant Kenwoods hjemmekinoreceivere, står det. Ble nå til at jeg kjøpte denne for 3100kr (innpulskjøp). Grei pris når elgiganten selger den for 5998kr.
    Håper denne kan dra dynavoice høyttalerene litt bedre. Så får det bli større forsterker til våren.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jarleoe
    Takker for tips Danke

Satt forresten inne på netthandelen.no
    Der kom jeg over KRF-X9090D-SILVER - Kenwood 7 kanals THX godkjent surround receiver. Det nye flaggskipet blant Kenwoods hjemmekinoreceivere, står det. Ble nå til at jeg kjøpte denne for 3100kr (innpulskjøp). Grei pris når elgiganten selger den for 5998kr.
    Håper denne kan dra dynavoice høyttalerene litt bedre. Så får det bli større forsterker til våren.

Hvordan gikk dette?
    Er selv i ferd med å prøve å finne en fornuftig kombinasjon av hjemmekinoreciever, høytalere og blu ray spiller, til en ikke altfor høy pris.

Ikke lett, da det er mye å velge i.

Men, ved hjelp av dette forumet, skulle det vel være muligheter?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •