PC til PJ - problemer med bilde og lyd

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

PC til PJ - problemer med bilde og lyd

Fikk til anskaffelse av en DVI-HDMI og optisk for lyd. For DVI sender vel ikke lyd?
    Første gang jeg koblet opp fikk jeg lyd og bilde uten problemer.

Nå som jeg skal se PC på PJ sliter jeg med bildet. Er som om hele bildet har vannrette streker over hele bildet som gjør bilde hakkete.

Anyway.. det er problem nr 1.
    Problem nr 2 er lyden.

Jeg har koblet HDMI-delen på DVR og for å få bildet på PJ må jeg sette på DVR på forsterker. Så hvordan i ******* fikk jeg lyd sist gang?

Den optisk er for kort til å sette i optisk bak, så jeg bruker optisk i front(v.aux). Men når jeg setter på v.aux forsvinner bildet.

Hvordan i svarte skal jeg få lyd og bilde samtidig? Uten å plugge optisk inn bak?

Men så til bildet? Hva har skjedd? Ikke noe galt med PJ. Har sjekket med DVD.
    Ser at PJ sender i 1080p. Oppløsningen på PC'en viser ikke mer en 720p. PJ'en kan max klare 720p. Kan det være at den oppskalerer og gjør dette veldig dårlig?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Haugen
    Fikk til anskaffelse av en DVI-HDMI og optisk for lyd. For DVI sender vel ikke lyd?
    Det stemmer.
    Nå som jeg skal se PC på PJ sliter jeg med bildet. Er som om hele bildet har vannrette streker over hele bildet som gjør bilde hakkete.
    Det høres ut som tearing. Ser det ut som om f.eks øvre halvdel tilhører forrige frame, mens nedre halvdel tilhører nåværende frame?

Du kan kanskje prøve å sette oppfriskingsraten på PC til en annen verdi.
    Jeg har koblet HDMI-delen på DVR og for å få bildet på PJ må jeg sette på DVR på forsterker. Så hvordan i ******* fikk jeg lyd sist gang?
    PC kan ofte ikke sende lyd via HDMI, mens DVD-spillere kan.
    Men så til bildet? Hva har skjedd? Ikke noe galt med PJ. Har sjekket med DVD.
    Ser at PJ sender i 1080p. Oppløsningen på PC'en viser ikke mer en 720p. PJ'en kan max klare 720p. Kan det være at den oppskalerer og gjør dette veldig dårlig?
    For å tune PC-bildet til vanskelige display så kan man måtte bruke powerstrip (bare google det)

-k

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av knutinh
    Det høres ut som tearing. Ser det ut som om f.eks øvre halvdel tilhører forrige frame, mens nedre halvdel tilhører nåværende frame?

Du kan kanskje prøve å sette oppfriskingsraten på PC til en annen verdi.
    Hvordan justerer jeg oppfriskningsraten?

For å tune PC-bildet til vanskelige display så kan man måtte bruke powerstrip (bare google det)

-k
    Ganske likt over hele lerrete. Hadde ikke sånt før. Men nå som jeg skulle koble til, fikk jeg dette over hele lerrete.
    Hvordan justerer jeg oppfriskningsraten?
    Forsøker powerstrip.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når jeg endrer innstillingene til 1280x720, endres bildet til akkurat den oppløsingen. Men når jeg endrer tilbake til 1280x800 går bildet til 1920x1080. Må altså til 1280x720 for at lerretbildet skal være ordentlig.

Er ikke 720p 1280x720?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •