Hvilken Surround reciever i 10000kr klassen?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 28
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    275
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvilken Surround reciever i 10000kr klassen?

Jeg skal ha meg ny surround reciver som skal drive Kef IQ7, Kef IQ5c, samt eggene i 2005 settet bak!

Det er viktig at reciveren også har musikalse kvaliteter, samt hdmi (helst 1.3)

Har vurdert:

- Yamaha RXV-1800
    - Pioneer LX50 og 60 (vil jeg merke forskjellen på disse?)
    - Onkyo SR605 og 805 (Trenger jeg de ekstra kreftene til 805?)

Noen formeninger om hva som er best av disse eller har andre forslag?

Intermediate dancemainia sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    885
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zaico
    Jeg skal ha meg ny surround reciver som skal drive Kef IQ7, Kef IQ5c, samt eggene i 2005 settet bak!

Det er viktig at reciveren også har musikalse kvaliteter, samt hdmi (helst 1.3)

Har vurdert:

- Yamaha RXV-1800
    - Pioneer LX50 og 60 (vil jeg merke forskjellen på disse?)
    - Onkyo SR605 og 805 (Trenger jeg de ekstra kreftene til 805?)

Noen formeninger om hva som er best av disse eller har andre forslag?
    jeg hadde ikke hvert i tvil, hadde definitivt godt for yamhaen, den er testvinne i både hjemmekino og lyd og bilde

Intermediate xanakor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    denon 2808?

Intermediate Whoracle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Brukt er lurt..

SONY TA-DA9000ES

Active Torro sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv bestilt Pioneer LX 60, men tar vist tid før den dukker opp.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er ingen expert på dette, men har vært litt i samme situasjon. Mine kriterier : Stort og flott lydbilde/lydscene og evne til å frembringe detaljer i musikken med en troverdig lydkarakter. Mulighet for tilkopling av eksterne effekttrinn. Avansert lydprossesering. MAO den perfekte Pre-amp. Mitt valg falt på Denon 2808. Hvorfor ?

Samme lydprossesering og autokal. som toppmodellene
    Fjordårets utgave ble svært lovpriset for sine evner til å tegne opp et stort og flott stereobilde ved musikklytting.
    Svært gode kallibrering's og induviduelle innstillingsmuligheter ( serprat deling til hver kanal osv) .
    Pre-out's på alle kanalene.
    LX60 kostet litt mer på den tiden, og LX50 er ikke så pen...
    Designen er også flott ( men LX60 er penere ) .
    Ulempen er jo at den ikke har noen nettverksfunksjoner (LX60) , eller Yamaha's utmerkede video del. Men dette betyr ikke så mye for meg.

Men hvis videodelen betyr mye for den er nok Vrx1800 veien å gå. Meget musikalsk rett ut av esken er den jo også. Mange liker også "Yamahalyden".

LX60 ser ut som en drøm, og spiller nok meget bra til prisen. USB og nettverksfunksjoner har den også. Tror den koster litt mindre nå enn når den kom ut

Ikke kjøp Onkyo 605. Den har ikke pre-out's. Så da har du ingen mulighet til å bygge ut med eksterne effekttrinn på et senere tidspunkt for å få en fullverdig musikkopplevelse og den klangkarakteren du selv liker. 705 og oppover har pre-out's 875 og oppover har meget god videodel også.
    Selv droppet jeg Onkyo da det virker som de er plaget med en del feil. Noe jeg må unngå siden jeg bor i Finnmark. Ellers virker de svært lovende.

Håper dette var til hjelp. Lykke til !

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    275
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Whoracle
    Brukt er lurt..

SONY TA-DA9000ES
    Den går ikke i stereobenken min, men den hadde sikkert absolutt vært bra i stereo

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    275
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av xanakor
    denon 2808?
    Joda absolutt et alternativ, men Denon er faktisk den eneste av de nevnte jeg må betale fullpris for, jobber i en kjede som har avtaler med nærmest alle importører! Så tror den faller igjennom prismessig, da jeg får en lx70 for samme pris!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    275
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndyMcnebb
    Jeg er ingen expert på dette, men har vært litt i samme situasjon. Mine kriterier : Stort og flott lydbilde/lydscene og evne til å frembringe detaljer i musikken med en troverdig lydkarakter. Mulighet for tilkopling av eksterne effekttrinn. Avansert lydprossesering. MAO den perfekte Pre-amp. Mitt valg falt på Denon 2808. Hvorfor ?

Samme lydprossesering og autokal. som toppmodellene
    Fjordårets utgave ble svært lovpriset for sine evner til å tegne opp et stort og flott stereobilde ved musikklytting.
    Svært gode kallibrering's og induviduelle innstillingsmuligheter ( serprat deling til hver kanal osv) .
    Pre-out's på alle kanalene.
    LX60 kostet litt mer på den tiden, og LX50 er ikke så pen...
    Designen er også flott ( men LX60 er penere ) .
    Ulempen er jo at den ikke har noen nettverksfunksjoner (LX60) , eller Yamaha's utmerkede video del. Men dette betyr ikke så mye for meg.

Men hvis videodelen betyr mye for den er nok Vrx1800 veien å gå. Meget musikalsk rett ut av esken er den jo også. Mange liker også "Yamahalyden".

LX60 ser ut som en drøm, og spiller nok meget bra til prisen. USB og nettverksfunksjoner har den også. Tror den koster litt mindre nå enn når den kom ut

Ikke kjøp Onkyo 605. Den har ikke pre-out's. Så da har du ingen mulighet til å bygge ut med eksterne effekttrinn på et senere tidspunkt for å få en fullverdig musikkopplevelse og den klangkarakteren du selv liker. 705 og oppover har pre-out's 875 og oppover har meget god videodel også.
    Selv droppet jeg Onkyo da det virker som de er plaget med en del feil. Noe jeg må unngå siden jeg bor i Finnmark. Ellers virker de svært lovende.

Håper dette var til hjelp. Lykke til !
    Takk for et meget fyldig og godt svar
    Har aldri skjønt helt det med pre-out, fungerer det slik at jeg kan da kjøpe en hvilken som helst effektforsterker til f.eks frontene mine, og likevell beholder alle funksjonene til Surround reciveren?

Om det er tilfelle, kan jeg da kjøpe en f.eks EC effektforsterker og da ha fantastisk 2- kanals lyd, samtidig som jeg har et fullverdig surround anlegg?!

Intermediate gubben sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    2,832
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal ikke rakke ned på andre, er kjempefornøyd med min 1800 . Sammen med RF82 er dette bare gøy :-D

Active KydeX sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, Onkyo 805 fikk karakteren 6 i hjemmekino test. Det aller siste hjemmekino bladet har de testet 875. Denne skal visstnok være den beste receiveren i prisklassen. Den fikk meget bra score på musikk. Jeg har nettopp kjøpt den selv og kan sterkt anbefale onkyo. Gå gjerne for 805. Tror ikke du vil angre på det.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.
    Siden du kan få forsterkere til innkjøpspris, så åpner jo det for å kjøpe Onkyo TXSR875. Har selv bestilt en TXNR905.

Edit: Prisdiskusjon - priser skal holder vi utenfor tekniske tråder. Hva enkelte kan få av "spesialpriser" på produkter er heller ikke interessant for alle som ikke kan få det.

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zaico
    Takk for et meget fyldig og godt svar
    Har aldri skjønt helt det med pre-out, fungerer det slik at jeg kan da kjøpe en hvilken som helst effektforsterker til f.eks frontene mine, og likevell beholder alle funksjonene til Surround reciveren?

Om det er tilfelle, kan jeg da kjøpe en f.eks EC effektforsterker og da ha fantastisk 2- kanals lyd, samtidig som jeg har et fullverdig surround anlegg?!
    Ja, det stemmer, men da bruker du forforsterkerdelen i receiveren. Er du opptatt av stereo, er da den beste løsningen å kjøpe en integrert stereoforsterker med såkalt hjemmekinoinngang, som lar deg bruke kun effekttrinnet når du skal se film. Da kan du jo være mindre kresen på effektdelen i receiveren, og heller bruke pengene på steroforsterkeren.

Liste her:

audiophile.no

Er forøvrig i samme situasjon som deg, og heller mot Yamaha RX-V 1800 selv. Selv om fornuften sier at det hadde vært nok med 861...

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du får de andre billigere enn Denon, så er nok ikke 2808 noe for deg.
    Onkyo har jeg stor tro på ved musikk i stereo. 875 har jo også en helt fantastisk video del. I tillegg til sine musikalske evner og nettverksfunksjoner er det kanskje en vinner ? Den har også samme automatiske lydkorreksjonssystem som Denon 2808, 3808, 4308 osv LX70 er jo også et nydelig kraftverk ! Mens Yamaha Vrx1800 er den billigste løsningen... Ikke lett dette nei.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis ikke jeg husker feil skal det komme en sammenligningstest av receivere i denne prisklassen i neste nummer av Hjemmekino som kommer i januar.

Be patient!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    275
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndyMcnebb
    Hvis du får de andre billigere enn Denon, så er nok ikke 2808 noe for deg.
    Onkyo har jeg stor tro på ved musikk i stereo. 875 har jo også en helt fantastisk video del. I tillegg til sine musikalske evner og nettverksfunksjoner er det kanskje en vinner ? Den har også samme automatiske lydkorreksjonssystem som Denon 2808, 3808, 4308 osv LX70 er jo også et nydelig kraftverk ! Mens Yamaha Vrx1800 er den billigste løsningen... Ikke lett dette nei.
    Vil den videodelen ha noe å si når alle kildene mine er hdmi?
    Blir bare mer og mer usikker, noe som har prøvd Kef sammens med noen av de overnevnte?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja. Spessiellt hvis du har komponenter som ikke har spessiell god oppskalerings egenskaper, videoprosessbehandling ol. vil du få et bedre bilde med reciveren hvis den gjør jobben bedre. Da er det viktig med en reciver som er god til dette ( eks. V1800 eller Onkyo 875 ) . Det samme gjelder hvis du har koblet til en videokilde analogt ( eks. med komponent ol. ) , og ønsker å vidreføre signalet videre til TV'n med HDMI.

Men hvis din DVD/Blueray/HDDVD spiller ol. er av svært høy kvalitet, så er nok det beste å kun bruke videodelen på reciveren som ren HDMI switch. Dvs. at man kjører signalet ubehandlet rett igjennom reciveren. I såfall trenger man ikke bry seg så mye om hvilket brikkesett til videokonvertering reciveren benytter. Da vil kanskje Pioneer LX60/70, Maranz 8200/9200 osv. være gode alternativ.

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mener at Yamaha 1800 ikke skalerer opp HDMI-signaler. Mulig jeg husker feil... Denon 2808 gjør ikke det.

Intermediate gubben sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    2,832
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Korrekt JD , HDMI går ubehandlet gjennom..

Intermediate dancemainia sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    885
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JD
    Mener at Yamaha 1800 ikke skalerer opp HDMI-signaler. Mulig jeg husker feil... Denon 2808 gjør ikke det.
    det er oppskalering på rx-v1800

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •