Hjelp med en Nad-receiver

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer KaNi sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp med en Nad-receiver

Jeg har en Nad-t752. Har vært å investert i plugger til kablene mine nå. På forsterkeren er det jo Front, center og bakhøytalere innganger. Men det virker som det bare er på fronhøytalerne jeg kan bruke plugger å bare stikke rett inn i forsterkeren. På center og bak er det slike lokk over der hvor man skal stikke inn pluggene. Det går visst ikke an å fjerne dem heller. Vet noen noe om dette? Går jo ikke an at det ikke skal være mulig å bruke plugger der??

En annen ting også; på receiveren (samme karen) er det component, s-video og noe som heter digital 1, 2, 3, 4, og 5. In and out. Står coaxial under. Hvilken av disse skal jeg bruke for å få best bilde hvis jeg kobler f.eks playstation 2 gjennom receiveren?

Takk for svar.

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda, de kan fjernes.

Bruk en sikkerhetsnål eller noe. De sitter hardt som f... men de er laget for å kunne tas bort.

Newcomer KaNi sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk Det var det jeg trengte å høre :-D

Newcomer KaNi sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er best: -component in and out- eller -digital in and out- ?
    Er det slik at ved component får jeg BÅDE lyd og bilde, og ved digital får jeg bare bilde? Eller..? Er så jævlig grønn på dette her

EDIT: Men så er det vel kanskje slik at digital er AUDIO og ikke video?? Dermed så er component det beste, men gir det lyd også eller skal jeg kjøre den for seg selv?

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,803
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis det fremdeles er for Nad T752 du har disse valgene du lurte på, er de tre pluggene for component inn/ut kun bilde og den digital kobblingen kun lyd.

Du må bruke enten copositt (en gul plugg) eller S-Video for å få opp forterker menyen på skjermen, da det ikke støttes via component på denne.

Har du en kildespiller og skjerm med HDMI, ville jeg brukt denne til bilde delen og digital audio enten via spdif eller oprisk for å få lyden ut av forsterkeren.
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •