Spm. ang romkorreksjon å hdmi

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Newcomer Snipp sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Spm. ang romkorreksjon å hdmi

God kveld boys and girls(?)

Jeg lurer på om noen kan hjelpe meg litt hær..

Det baller seg på med komponenter med hdmi tilkobling til meg. PS3, dvd spiller å dekoder fra CD + at det helt sikkert kommer noen flere en gang i framtiden. Jeg tenkte jeg skulle kjøpe en hdmi switch (heter det switch?) siden min tv har bare én hdmi inn. Men så begynte jeg å tenke litt.. og ble selvfølgelig bitt av oppgraderingsbasillen og har nå begynt å snoke litt etter en ny forsterker med hdmi innganger. For eks. Onkyo 605 el. lignende.
    Det jeg lurer på er om det er heldig for signalet å bli konvertert nok en gang før det til slutt når tv-apparatet? Signalet fra dvd-spilleren blir jo skalert i dvd spilleren for å så bli skalert i tv'en på nytt. Vil da en forsterker som skalerer nok en gang forringe signalet? Eller kan en forsterker med "god innmat" gjøre alt bedre?

En annet spørsmål er om dagen romkorreksjon er mye bedre enn de første som kom? Min forsterker har MCACC så det blir MCACC kontra Audessey eller Ypao eller forsåvidt Advanced MCACC..

Takker for alle innspill

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan jo bare kjøre bypass i forsterkeren da, du må ikke la den oppskalere, slik at signalet ikke blir forandret fra dvd spiller igjennom forsterker til tv.

Men ikke ta dette for god fisk, da jeg ikke er sikker på om dette går da jeg ikke har erfaring med dette...

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snipp

En annet spørsmål er om dagen romkorreksjon er mye bedre enn de første som kom?
    Helt klart - flerpunktsmålt romkorreksjon er utrolig mye bedre!

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvem kan skilte med den beste romkorreksjonen i dag da? Er romkorreksjonen i Onkyo og Denon den samme?

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

1. Hvem kan skilte med den beste romkorreksjonen i dag da?

2. Er romkorreksjonen i Onkyo og Denon den samme?
    1. Jeg skulle gjerne hatt et eksemplar fra hver leverandør - for en test

2. Spørsmålet må defineres bedre - for det er forskjellige versjoner av romkorreksjonen fra Audyssey - avhengig av hvilken modell fra produsenten det gjelder.

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

hmmm... jeg har sett litt på Denon AVR-2308 og Onkyo TX-SR605. Har disse lik romkorreksjon? Gjerne kom med anbefalinger ang. hjemmekinoforsterkere i prisklassen 5 til 7k. Det er 3 år siden jeg kjøpte ny hjemmekinoforsterker så jeg er ikke helt oppdatert på teknologifronten. Bør man invistere i noe med de nye lyd formatene? Hva med hdmi 1,3 osv... er det viktig?

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er 3 år siden jeg kjøpte ny hjemmekinoforsterker så jeg er ikke helt oppdatert på teknologifronten. Bør man invistere i noe med de nye lyd formatene? Hva med hdmi 1,3 osv... er det viktig?
    Når det gjelder HDMI 1.3 så er det lettere å anbefale deg å gjøre et søk på forumet. Du er ikke den første som lurer på dette for å si det sånn, og temaet er diskutert i en rekke tråder.

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da får jeg sette meg ned å lese litt. Nok av lesestoff hær på forumet i hvertfall=)

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ser vell ut til at hdmi 1.3 ikke er nødvendig, men jeg vil ha det likevel=( Huff... meg og denne må ha mentaliteten. Det blir nok en TX-SR605, men jeg lurer litt på om storebroren kanskje passer meg bedre. Den har jo bedre romkorreksjon å pre out. Eller er det verdt 2k mere? Da sprenges jo budsjettet som vanlig. Men det som irriterer meg mest er at 705 har et coolt blått lys rundt volumhjulet! Det skulle 605'en hatt óg=)

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjenner ikke til RK på disse modellene, men pre-out syntes jeg det er verdt å betale litt ekstra for. I allefall om man ikke kan utelukke en effektforsterker i fremtiden.

Det blå hore-lyset.....tja, eierglede skal en ikke undervurdere.

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det var dette med pre out da... må tenke litt på det. Jeg har hatt planer om å invistere i en effektforsterker en gang i framtiden siden mine B&W 603 krever litt "juice", men det har da aldri blitt noe av det. Fikk heller lyst på en ny reciver og hvis jeg kjøper ny reciver så blir det ikke noe effektforsterker med det første. Tror jeg skal se om det er mulighet for å få testa en 605 for å se om de passer med høyttalerne. 605'en går jo ikke for å være den kraftigste i prisklassen etter det jeg har lest.

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har noen gode linker til tester av Onkyo tx-sr605? Har funnet et par, men vil gjerne ha litt mer lesestoff?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •