HEGEL1mk4 godt kjøp?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

HEGEL1mk4 godt kjøp?

Har handlet ny stereoforsterker da den gamle(HK670)tok kvelden.Det store spørsmålet er:Hegel1+Audio Pro Blue Diamond vk1.er det dømt til å gå galt?Litt for mye foroverlent(Spiss?)diskant med HK,etter min smak.Ved mye pådrag vel og merke.Bruker HK cd spiller nå,blir oppgradert når kontoen(å dama)er i pluss igjen.Mener å ha lest at Hegel1mk4 kan være litt spiss.hard?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke akkurat... men kjølig og litt "klinisk" lyd.. god dypbass.. bra ellers

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar,Antonx.Er ikke ekspert så klinisk og kjølig lyd lyd blir spennende å oppleve:-D

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jasså, kjølig og klinisk AntonX? Jeg foreslår at du lyttter til den selv, med ditt utstyr - for så å gjøre deg opp en mening. Matching og preferanser er alfa og omega for å finne go' lyden.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe, jeg ventet på den. Selvsagt har jeg hørt den selv. Hjemme på kjent utstyr og mot ca 8 andre forsterkere. Jeg har igjenkjent klangen i andre modeller fra Hegel men det virker som den er langt mindre tydelig hos dem. Match er viktig ja... Tviler ikke på at din kombi er "nøytral".

H1´s klang var veldig tydelig.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får Hegel'n til helga(hvis HI FI CENTERET Tr.heim orker!)Har en kompis som er "Guru" på lyd som kommer og tester(PA-annlegg,eneste som duger!)Får ta "dommen" med fatning,bare jeg blir noenlunde fornøyd

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det blir spennende å høre hva du synes. Jeg stoler godt på at AntonX ikke ble venner med H1. Jeg har derimot helt andre høyttalere som du ser og liker det jeg hører. Det er jo det som er det spennende med det vi holder på med, at det favner så vidt. Høyttalerene jeg har på blokka som julegave til meg selv er av den varmere sorten, litt mer av engasjementet og litt mindre transparens.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Går det an å spørre om alternative cd spillere som matcher Hegel'n? Regner med at det meste over 5 tusen overgår HK'n.Må (bør) den være balansert?

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Valget av kilde er enklest å komme med når du har lyttet litt og funnet ut hvordan det låter. Kan du kjøre balansert så gjør du det, hos meg hjelper det på støygulvet.

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hegel

Hegel låter slik platen er spilt inn,vrenger eller feiker ikke lyden men er nøytral.på mine Klipsch RF7 så er det mere "ro" i hornet enn det var med Midgard Oberon hvis det sier deg noe

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    :???: Da er Hegeln i hus! Får ta å oppsummere fra "børjan".Gedigen finish kontra hk'n men vekta skuffa(hk'n kjennes tyngre).Kobla opp i en fei og satte meg godt tilrette med EAGLES(Long road out of eden) som første test.Første inntrykket var ok...mener den har mere kontroll i dypbassen(strammere,ikke så feit som på hk'n)ellers liten forskjell.Mener HK'n har minst like mye kraft! (75 watt kontra 120) Det vil si opp til klokka 12 iværtfall.Låter fortsatt litt spisst(frempå)i diskanten.Har billige høytaler kabler(amatørkabler!)Signalkabler:MIT Terminator.CD-HK HD750.Etter mere lytting til gode innspillinger(Eros Ramazzotti,Mariah Carey,Journey)blir jeg mer fornøyd dess mer jeg hører. Foreløpig konklusjon er at som "en"sa, Hegeln spiller slik innspillingen er på skiva(imotsetning til HK'n,som ikke skiller så bra mellom dårlige/gode innspillinger)STORT problem da at favoritt musikken er Status Quo,ikke akkurat kjent for "kremlyd" på skivene! Skal ta helga i bruk for å "venne" meg til den "nye" lyden,tar gjerne imot tips anngående kabler mm.E trønder så beklager "norsken" altså språket!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    RETTELSE ! Tar stor selvkritikk.Hegeln er HK'n overlegen på alt med et lite forbehold,mener å huske at HK'n hadde like mye "power",dog med mere forvrenging!Er meget fornøyd foreløpig,stort forbedringspotensiale fortsatt når det gjelder cd-spillern men men..Får prioritere jula litt også.

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LANCASTER
    RETTELSE ! Tar stor selvkritikk.Hegeln er HK'n overlegen på alt med et lite forbehold,mener å huske at HK'n hadde like mye "power",dog med mere forvrenging!Er meget fornøyd foreløpig,stort forbedringspotensiale fortsatt når det gjelder cd-spillern men men..Får prioritere jula litt også.
    Hegel er bare helt konge,byttet ut Midgard/Klipsch med hegel/Chario og har aldrig hørt en slik kraftig oppgradering i lyd men også pris da selvsagt

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •