Forsterk til QLN Artech 8 - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 129
    Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    638
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Isolert sett er nok de fleste av forsterkerne du har vurdert her verdt pengene, men du finner jo ingen som kan matche et godt bruktkjøp. Slik er det bare..

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vegamannen
    XTZ`n må vel gi meg plenty valuta for pengene:-D?
    For all del, i den klassen er den bra, og gir mye for pengene hvis du skal kjøpe ny, men jeg tviler sterkt på at den kan matche en forsterker til tre ganger nypris, selv om den er noen år.

Jeg ville dog valgt XTZ foran Denon og NAD, men ville da også vurdert Xindak'en som jo skal være veldig bra.

Newcomer preje sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    249
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skjønner ikke helt hvorfor du feier Xindak'en til side uten å ha hørt på den engang?! Jeg har denne selv og er meget fornøyd. Den spiller utrolig oppløst og fint, og har strøm nok til å "sparke" når det trengs. Jeg vet ikke hva slags musikk du primært lytter til, men hos meg går det i alt fra jazz med Diana Krall og Chris Botti, til Club, House og Drum'n'Bass, og det er null problem for Xindak'en å gjengi de ulike musikkstiler på en tilfredsstillende måte. Og en av de beste tingene - du kan faktisk ha lyden relativt lavt på kveldstid og allikevel få med deg masse detaljer og bass, samme hva du spiller. Da slipper du å ha naboen på døra, eller at "dragen" ber deg dempe "bråket" :evil: Jeg opplever også Xindak'en til tider som litt HighEnd-light, men det er jo mine ører da (la meg leve i trua ), og ikke minst prisen tatt i betraktning. Kliner du 20 lapper i bordet, så får du jo noe bedre - helt klart, men i følge tester klarer denne seg godt imot forsterkere mellom 10 - 20 tusen kroners klassen.

Og når det gjelder XTZ, er det sikkert en bra forsterker, men jeg vil få opplyse om at i en test jeg leste et sted, ble Xindak'en en soleklar vinner fremfor XTZ'n. Jeg har hørt endel forsterkere opp gjennom tidene, deriblant Cayin 252B, som helt klart er en meget bra forsterker. Xindak'en er hakket vassere faktisk, syns jeg, men det skal jo legges til at disse ikke er hørt på samme sted/utstyr. Og XTZ er produsert i Kina, så da ser jeg ingen grunn til å droppe de andre kinesiske produktene (bare et lite tips )

Så var det disse Hifi-Klubben merkene da. Ingen av de er noen dårlige forsterkere, det er helt sikkert, men jeg tror du vil få mye mer igjen ved å bevege deg utenfor Hifi-Klubbens vegger når du jakter forsterker. Det finnes en drøss med ulike merker der ute, så ta deg god tid og lytt på alt du kan komme over. Hør gjerne på litt dyrere modeller også i forhold til budsjettet ditt, bare for å få en følelse av hva "den rette godlyden" er. Og så beveger du deg ned i ditt budsjett og finner det som kommer nærmest det du likte av de dyre. Er du heldig finner du kanskje "godlyden" på bruktmarkedene også, og da er det jo ikke noe å lure på

Forøvrig vil jeg legge til at jeg fikk min splitter nye Xindak til kun kr. 3500,-, så jeg har ikke lov til å være misfornøyd. Og jeg hadde vært like fornøyd om jeg hadde betalt full pris

Lykke til!

Edit: Forøvrig mitt første innlegg på forumet

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    638
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Velkommen til forumet
    For å gjøre en lang historie kort: Helt enig med deg!

Intermediate Vegamannen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av preje
    Jeg skjønner ikke helt hvorfor du feier Xindak'en til side uten å ha hørt på den engang?! Jeg har denne selv og er meget fornøyd. Den spiller utrolig oppløst og fint, og har strøm nok til å "sparke" når det trengs. Jeg vet ikke hva slags musikk du primært lytter til, men hos meg går det i alt fra jazz med Diana Krall og Chris Botti, til Club, House og Drum'n'Bass, og det er null problem for Xindak'en å gjengi de ulike musikkstiler på en tilfredsstillende måte. Og en av de beste tingene - du kan faktisk ha lyden relativt lavt på kveldstid og allikevel få med deg masse detaljer og bass, samme hva du spiller. Da slipper du å ha naboen på døra, eller at "dragen" ber deg dempe "bråket" :evil: Jeg opplever også Xindak'en til tider som litt HighEnd-light, men det er jo mine ører da (la meg leve i trua ), og ikke minst prisen tatt i betraktning. Kliner du 20 lapper i bordet, så får du jo noe bedre - helt klart, men i følge tester klarer denne seg godt imot forsterkere mellom 10 - 20 tusen kroners klassen.

Og når det gjelder XTZ, er det sikkert en bra forsterker, men jeg vil få opplyse om at i en test jeg leste et sted, ble Xindak'en en soleklar vinner fremfor XTZ'n. Jeg har hørt endel forsterkere opp gjennom tidene, deriblant Cayin 252B, som helt klart er en meget bra forsterker. Xindak'en er hakket vassere faktisk, syns jeg, men det skal jo legges til at disse ikke er hørt på samme sted/utstyr. Og XTZ er produsert i Kina, så da ser jeg ingen grunn til å droppe de andre kinesiske produktene (bare et lite tips )

Så var det disse Hifi-Klubben merkene da. Ingen av de er noen dårlige forsterkere, det er helt sikkert, men jeg tror du vil få mye mer igjen ved å bevege deg utenfor Hifi-Klubbens vegger når du jakter forsterker. Det finnes en drøss med ulike merker der ute, så ta deg god tid og lytt på alt du kan komme over. Hør gjerne på litt dyrere modeller også i forhold til budsjettet ditt, bare for å få en følelse av hva "den rette godlyden" er. Og så beveger du deg ned i ditt budsjett og finner det som kommer nærmest det du likte av de dyre. Er du heldig finner du kanskje "godlyden" på bruktmarkedene også, og da er det jo ikke noe å lure på

Forøvrig vil jeg legge til at jeg fikk min splitter nye Xindak til kun kr. 3500,-, så jeg har ikke lov til å være misfornøyd. Og jeg hadde vært like fornøyd om jeg hadde betalt full pris

Lykke til!

Edit: Forøvrig mitt første innlegg på forumet
    Grunnen til at jeg ikke er så veldig interessert i Xindaken, er at den ikke har standby knapp? Og i tillegg bruker 400w konstant fra strømnettet så lenge den er på. I tillegg spiller den best etter en lang(i mine øyne) oppvarmingsperiode.

Xtz koster 5500kr, noe som ikke er så veldig mye. Xindaken koster vel 6800? Tenkte jeg skulle ta meg en tur til Skudenes å høre på den, bare for å få hørt den.

Er i allefall opptatt av kvalitet.

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I tillegg spiller den best etter en lang(i mine øyne) oppvarmingsperiode.
    Dette gjelder de fleste forsterkere, at du har lest det om Xindak'en, er bare tilfeldig, tror jeg.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JD
    Dette gjelder de fleste forsterkere, at du har lest det om Xindak'en, er bare tilfeldig, tror jeg.
    Er klar over det. Men siden det faktisk står her i teksten er den kanskje lengre enn ellers?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    638
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det at den låter bedre når den har fått opp temperaturen betyr heller ikke at den låter dårlig når den er kald. Har selv rør/hybrid og forskjellen er ikke så enorm. Xindak finner du også på bruktmarkedet ganske ofte. Vær obs på at det finnes 2 modeller, 6950 og 6950v, hvor v-modellen er noe dårligere.

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er klar over det. Men siden det faktisk står her i teksten er den kanskje lengre enn ellers?
    Det er jo vanlig blant de med mer enn litt interesse for hifi å ha anlegget på hele tiden, da unngås problemet. Jeg ser dog problemet når den fungerer som varmeovn samtidig... Hadde ikke brydd meg.. Best mulig lyd er viktigst

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JD
    Det er jo vanlig blant de med mer enn litt interesse for hifi å ha anlegget på hele tiden, da unngås problemet. Jeg ser dog problemet når den fungerer som varmeovn samtidig... Hadde ikke brydd meg.. Best mulig lyd er viktigst
    Hehe.. Ja:-) Men har du vært borti den parasounden jeg snakka om tidligere?

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke hørt akkurat den fra Parasound, men det lille jeg har hørt var veldig bra. Har jo et godt rykte, og fikk god omtale i siste Hjemmekino.

Ville også vurdert denne:

Musical Fidelity

Newcomer preje sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    249
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grunnen til at jeg ikke er så veldig interessert i Xindaken, er at den ikke har standby knapp? Og i tillegg bruker 400w konstant fra strømnettet så lenge den er på. I tillegg spiller den best etter en lang(i mine øyne) oppvarmingsperiode.

Xtz koster 5500kr, noe som ikke er så veldig mye. Xindaken koster vel 6800? Tenkte jeg skulle ta meg en tur til Skudenes å høre på den, bare for å få hørt den.

Er i allefall opptatt av kvalitet.
    Hvis du er så opptatt av kvalitet, så burde de tingene som standby knapp og strømforbruk være underordnet, uten at jeg mener å være "ekkel" mot deg. Xindak'en oser av kvalitet, med tanke på prisen selvsagt. Og at du skal ta deg en tur for å lytte til den, tror jeg er et smart valg. Og liker du ikke lyden så er det jo bare å stryke den av lista
    Når det gjelder det du har lest om strømforbruk så har jeg ikke noe måleinstrument, men jeg tror ikke min Xindak drar 400watt konstant når den er på. Og dessuten slår jeg den faktisk av når jeg er borte over flere dager, men synes lyden blir fullgod etter ca 15-30 min spilling fra å være kald. Men det er viktig å huske på at vi har forskjellige ører og lydbilder vi liker.

Fortell gjerne om lytteopplevelsen din av Xindak'en, og hvilket utstyr du hørte den med

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er en test av 5-kanalsutgaven til Parasound. Den er identisk med tokanalsutgaven, bortsett fra flere kanaler.

audiophile.no

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, noen som har noen formening og splitting av pre-outen på Cambridgen min? Slik at jeg kan både ha effektforsterkeren og sub tilkoblet? Vil dette gå bra? Da splitter jeg med to y-ledd. Vil det låte bedre enn det gjør nå? Det vil da bare være midlertidigt, til jeg kjøper meg en god forforsterker:-)

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

travelt

Ok, noen som har noen formening og splitting av pre-outen på Cambridgen min? Slik at jeg kan både ha effektforsterkeren og sub tilkoblet? Vil dette gå bra? Da splitter jeg med to y-ledd. Vil det låte bedre enn det gjør nå? Det vil da bare være midlertidigt, til jeg kjøper meg en god forforsterker:-)
    Har ikke fått lest meg opp på tråden her siden sist, men om du tenker på å bruke Cambridgen som pre så er det en relativt dårlig løsning da det er for lav gain på preouten på den. testet det selv. (det vil altså bli for lav lyd.)

Ellers om man har kraftig utsignal er det ikke noe galt i å dele signalet i seg selv.

Om du har 8000,- du skal legge i effekt så får du sikket byttet til deg en grei pre for Cambridgen.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AjSelj
    Har ikke fått lest meg opp på tråden her siden sist, men om du tenker på å bruke Cambridgen som pre så er det en relativt dårlig løsning da det er for lav gain på preouten på den. testet det selv. (det vil altså bli for lav lyd.)

Ellers om man har kraftig utsignal er det ikke noe galt i å dele signalet i seg selv.

Om du har 8000,- du skal legge i effekt så får du sikket byttet til deg en grei pre for Cambridgen.
    Hmm

Bruker jo pre-outen på sub nå, og har brukt den på en effektforsterker før. Og det spillte høyt som f..n ! Det var da jeg hadde Cerwin Vega v12f. Så tror nok jeg får lyd da.. Men skal låne med meg en effektforsterk nå, så da får jeg prøve:-)

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror jeg bare går for Nad C372.. Tror det vil være det beste. Tror det vil være der jeg vil få mest igjen for pengene. Dessuten er den lett å selge igjen vist jeg ikke er fornøyd.

Newcomer Michael_Bergen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    FINN torget - Arcam A90 - Sort farge

Hva med denne?

Eller hvis du skal kjøpe nytt, a65+ eller a80...

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror jeg bare går for Nad C372.. Tror det vil være det beste. Tror det vil være der jeg vil få mest igjen for pengene. Dessuten er den lett å selge igjen vist jeg ikke er fornøyd.
    Så feil kan man altså ta... NAD har i mine ører en grå og kjedelig lyd, og gir ikke spesielt mye for pengene. Skjønner ikke helt hvordan du resonnerer deg frem til dette. Du spør om råd på et forum med mange medlemmer med høy kompetanse og erfaring. Du får tips om forsterkere som Arcam, Xindak, Talk, Musical Fidelity, Thule, Cayin, og ikke minst Primare og Parasound, og så konkluderer du med at en ny NAD er det som gir mest for pengene?

Ikke at det spiller den minste rolle for min del, det viktigste er at du blir fornøyd, men jeg ser ikke helt hvordan du tenker. Ikke minst når du tidlig i tråden proklamerer at "NAD egentlig er uaktuelt". Her lukter det HIFI-klubb-hjernevasking igjen...

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Michael_Bergen
    FINN torget - Arcam A90 - Sort farge

Hva med denne?

Eller hvis du skal kjøpe nytt, a65+ eller a80...
    Er det noe futt i Arcam da?

Side 5 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •