Forsterk til QLN Artech 8 - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 129
    Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

hehe

Sitat Opprinnelig postet av Vegamannen
    Ka bruke du naden te da?
    Akkurat nå står den bare i orginal forpakning og venter på å bli brukt.

Jeg hadde tenkt å bruke den sammen med Midgard Oberon 6.1 og CV 215 til fest når jeg ikke skal bruke Denon som pre, men har ennå ikke fått kjøpt tilbake Midgard forsterkere så den har ikke blitt brukt til det.

Kunn kjørt noen tester av Dynavoice M-65 og F6 med den.
    Har vel hatt den en måneds tid selv.

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoJ
    Talk har flagget ut av Norge, synd for de låter meget bra.. JD bor i Bergen minnes jeg..
    Stemmer det.. Og som nevnt, har jeg en til overs...

Intermediate xanakor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har testet både c352 og denon pma-1500.

og denon har mere krefter, testet de som jeg har sagt tidligere på dali 2.8

en utrolig forsterker.

hva med en brukt nad s300?

FINN torget - NAD S300 Silverline Integrert forsterker

denne tror jeg kan bli helt rå, hørte en slik for mange år siden på cerwin faktisk. utrolig med krefter, skal være ganske detaljert også.

en nypris på rundt 16000kr sier vell sitt?

mvh
    stian

Intermediate Vegamannen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av xanakor
    har testet både c352 og denon pma-1500.

og denon har mere krefter, testet de som jeg har sagt tidligere på dali 2.8

en utrolig forsterker.

hva med en brukt nad s300?

FINN torget - NAD S300 Silverline Integrert forsterker

denne tror jeg kan bli helt rå, hørte en slik for mange år siden på cerwin faktisk. utrolig med krefter, skal være ganske detaljert også.

en nypris på rundt 16000kr sier vell sitt?

mvh
    stian
    Ok, så du tror denonen vil ha plenty med krefter til mine QLN artech 8?
    Hva tror du om Nad C372 da? Den ligger jo i samme prisklasse som Denonen

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hmm

Ok, så du tror denonen vil ha plenty med krefter til mine QLN artech 8?
    Hva tror du om Nad C372 da? Den ligger jo i samme prisklasse som Denonen
    Jeg er uenig i det kammeraten over sier, men greit nok.
    Både den og begge NADene vil ha krefter til å drive høytalerene dine, men når det gjelder effekt ville jeg sakt Denon (70w), 352 (80w) og 372 (150w) i den rekkefølgen, sier ikke at watt sier alt om forsterkeren på noen måte, men her mener jeg effekt anntydningene stemmer godt.

Og så er det jo opp til deg hvor mye effekt du trenger osv, kommer jo ann på hvor hissig du er med volumknotten og hvor høyt det spilles til vanlig.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AjSelj
    Jeg er uenig i det kammeraten over sier, men greit nok.
    Både den og begge NADene vil ha krefter til å drive høytalerene dine, men når det gjelder effekt ville jeg sakt Denon (70w), 352 (80w) og 372 (150w) i den rekkefølgen, sier ikke at watt sier alt om forsterkeren på noen måte, men her mener jeg effekt anntydningene stemmer godt.

Og så er det jo opp til deg hvor mye effekt du trenger osv, kommer jo ann på hvor hissig du er med volumknotten og hvor høyt det spilles til vanlig.
    Hmm, men det fins jo enormt dyre forsterkere der ute som kun leverer 2x45w? Det er vel strømforsyningen det går på? Hmm.. Denonen ser jo mye penere da. Men er som regel hissig på volumknotten, og trenger krefter. Merker Cambridge sliter veldig når jeg skrur opp. Trenger mass effekt og god lyd til en billig penge;-)

XTZ frister veldig den også.. Men får ta meg turen til hifiklubben å høre litt. Liker jeg det ikke får jeg heller gå for noe annet. Rotel frister også, men er litt skeptisk når forsterkerene deres i 6-7000kr klassen nesten veier mindre enn min Cambridge Audio 640A V.2?

Intermediate Tor Ole sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har du muligheten, så gå for Hegel H1,
    eventuelt Primare I21, som jeg tror vil få mye bra ut av Artech 8, med sitt litt mørke lydbilde.

Lykke til

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tor Ole
    har du muligheten, så gå for Hegel H1,
    eventuelt Primare I21, som jeg tror vil få mye bra ut av Artech 8, med sitt litt mørke lydbilde.

Lykke til
    Når Hegelen og Primaren ligger til samme pris, går jeg nok for Hegel H1. Men litt billigere forsterkere? Føler jeg blir mer og mer forvirra.

Ingen som kan gi meg noen konkrete svar på om Nad kan være ok? Eller om noen har prøvd Denonen på Concept 8 før!?

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

sant sant

Hmm, men det fins jo enormt dyre forsterkere der ute som kun leverer 2x45w? Det er vel strømforsyningen det går på? Hmm.. Denonen ser jo mye penere da. Men er som regel hissig på volumknotten, og trenger krefter. Merker Cambridge sliter veldig når jeg skrur opp. Trenger mass effekt og god lyd til en billig penge;-)

XTZ frister veldig den også.. Men får ta meg turen til hifiklubben å høre litt. Liker jeg det ikke får jeg heller gå for noe annet. Rotel frister også, men er litt skeptisk når forsterkerene deres i 6-7000kr klassen nesten veier mindre enn min Cambridge Audio 640A V.2?
    Kjenner meg igjen når du snakker om Cambridgen ja, låt skikkerlig bra, men manglet litt futt når det var ønskelig. (hadde den tidligere)

Når du nevner utrolig dyre saker som har 2x45 watt så går det også mye på lydkvalitet, en del av de sakene har mange kvaliteter som jeg er altfor lite audiofil til å få nytte av.
    Jeg har fått med meg at NAD ikke er så kjempebra på lydkvalitet, men det er en rimlig måte å få de kreftene man kan ønske seg.

Du vil ikke bruke mer enn 8000,- sant ?
    Jeg ville prøvd å finne separat preamp og effekt forsterker til den prisen, da er det lettere å oppgradere senere dersom det kunne komme på tale senere.
    Tenker på brukte saker da vel å merke, eller brukt preamp og et nytt effekt trinn.

Da kan du bruke 2000,- på en grei brukt preamp og 6000,- få en ny Rotel RB-1070 for eksempel.
    Eller du kan skaffe deg en skikkerlig kraftig forsterker i en NAD 218 for rundt 6000 brukt.
    Da kommer plutselig en hel del gode produkter innenfor budsjettet ditt, fra Parasound, Vincent, Rotel og Advance for å nevne noen få, MAA 405 fra sistnevnte er kraftig og koster ikke mer enn 6500,- : http://www.dacapohifi.no/images/advance/maa405.jpg

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

demo

Når Hegelen og Primaren ligger til samme pris, går jeg nok for Hegel H1. Men litt billigere forsterkere? Føler jeg blir mer og mer forvirra.

Ingen som kan gi meg noen konkrete svar på om Nad kan være ok? Eller om noen har prøvd Denonen på Concept 8 før!?
    Jeg har fått demonstrert de to NADene og Denon 1500 på hifiklubben grensen.
    Der var det B&W 600 serien en stativ og den største gulvstående samt Dali ikon 6 og en Concept 6 vel som var demo høytalere, Denon hadde overtaket på begge NADene ved klassisk musikk på alle høytalerene (ved omtrent snakkevolum) men når volumet ble litt skrudd opp og musikk sjanger endret seg til Rammstein og litt annet ble det tydlig at Denonen falt først av lasset både på B&W sin gukvstående og Concepten, den hang bedre med på Ikon 6 og B&W stativen der jeg syns den gjorde en like gode jobb som NAD 352 med å holde kontroll og bedre på å holde lydkvalitet.
    På Concept gjorde NAD 352 en bra jobb veldig lenge men det var kunn NAD 372 som hadde kontroll på B&W 683 eller hva nå den største modellen heter der og den spillte høyest på både Ikon og Concept også.

Det var åpenbart at han som var med oss av de annsatte viste godt hvilken forsterker som skulle kobles til for å få nok strøm, og siden de hadde spekon kontakter som de plugget direkte over uten mer enn noen sekunders stillhet var det ganske lett å høre forskjeldene.
    Hørte også Cambridge 640 v2 på denne måten tidligere og du vil ha mye å hente uansett hvilken av de andre du oppgraderer til, den falt av tidlig .

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjenner meg igjen når du snakker om Cambridgen ja, låt skikkerlig bra, men manglet litt futt når det var ønskelig. (hadde den tidligere)

Når du nevner utrolig dyre saker som har 2x45 watt så går det også mye på lydkvalitet, en del av de sakene har mange kvaliteter som jeg er altfor lite audiofil til å få nytte av.
    Jeg har fått med meg at NAD ikke er så kjempebra på lydkvalitet, men det er en rimlig måte å få de kreftene man kan ønske seg.

Du vil ikke bruke mer enn 8000,- sant ?
    Jeg ville prøvd å finne separat preamp og effekt forsterker til den prisen, da er det lettere å oppgradere senere dersom det kunne komme på tale senere.
    Tenker på brukte saker da vel å merke, eller brukt preamp og et nytt effekt trinn.

Da kan du bruke 2000,- på en grei brukt preamp og 6000,- få en ny Rotel RB-1070 for eksempel.
    Eller du kan skaffe deg en skikkerlig kraftig forsterker i en NAD 218 for rundt 6000 brukt.
    Da kommer plutselig en hel del gode produkter innenfor budsjettet ditt, fra Parasound, Vincent, Rotel og Advance for å nevne noen få, MAA 405 fra sistnevnte er kraftig og koster ikke mer enn 6500,- : http://www.dacapohifi.no/images/advance/maa405.jpg
    Hvordan låter Advance sine produkter da? Kikket nettopp på de integrerte deres. Veldig tøffe. Lite specs da.

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

blir mye synsing.

Hvordan låter Advance sine produkter da? Kikket nettopp på de integrerte deres. Veldig tøffe. Lite specs da.
    Blir nok en del synsing fra min side der, har bare såvidt hørt på den integrerte der, men jeg likte godt det jeg hørte.
    Syns det var bra med effekt der og låt bra, Klipsch som som var høytaleren det ble spilt på er jo veldig lettdrevne så det var vanskelig å si noe faktisk om det, men den temmet Klipch litt syns jegm altså at diskanten ikke ble så lett slitsom osv. absolutt verd en nermere test syns jeg.

Kan jo lese det Kenti her på forumet har testet av Advance, tror det var storebroren, kanskje han har testet denne også?
    : http://avforum.no/forum/tester-audio...ic-map407.html
    og CD spiller derfra : http://avforum.no/forum/tester-audio...cd-player.html

Det er nok ikke galt å annta at produktene deres kan være beslektet ikke bare på utseende.

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Krefter er ikke alt, når det gjelder lydkvalitet. Men vil du ha dét, sjekk disse to, som begge er nevnt før:

Test av Xindak XA6950 Stereoforsterker - Lyd og Bilde : Kjøpeguide/Tester

Norsk Audio Teknikk AS, Anthony Gallo, Cayin, Gryphon, Bladelius, Audiolab, Respons, Dynaudio, Kimber, Parasound

252B har 2x150W, og har garantert stålkontroll på høyttalerene dine.

Garanterer deg at begge er bedre enn både Denon og NAD...

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

klar over det

Sitat Opprinnelig postet av JD
    Krefter er ikke alt, når det gjelder lydkvalitet. Men vil du ha dét, sjekk disse to, som begge er nevnt før:

Test av Xindak XA6950 Stereoforsterker - Lyd og Bilde : Kjøpeguide/Tester

Norsk Audio Teknikk AS, Anthony Gallo, Cayin, Gryphon, Bladelius, Audiolab, Respons, Dynaudio, Kimber, Parasound

252B har 2x150W, og har garantert stålkontroll på høyttalerene dine.

Garanterer deg at begge er bedre enn både Denon og NAD...
    Klar over at det ikke betyr alt, men jeg vil nå være forsiktig med å garantere noe som helst da hva han liker kan være veldig forskjellig fra det jeg liker osv.

Vet om flere jeg som sverger til NAD over alt annet uten å ha noen gode begrunnelser for det, hvem er vel jeg til å komme å si at NAD har dårlig lydkvalitet når de ikke hører forskjelden selv? La dem være fornøyd sier nå jeg.

Cayin har jeg ikke hørt selv, annet enn de gode omtalene den har fått.

Xindak ville jeg ikke selv hatt da det er noe ved den jeg absolutt ikke liker, smaksak det også.

Intermediate dancemainia sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    885
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har på følelsen at en rotel rb-1070 vil fungere veldig bra. Men jeg har tilfeldighvis en rotel rc-972 preamp ligende som jeg ikke bruker lenger siden jeg har kjøpt meg reciever, du kan få den for en tusing, send meg en pm dersom du er intrisert.

http://www.rotel.com/content/manuals_archived/rc972.pdf

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

god deal

Sitat Opprinnelig postet av dancemainia
    jeg har på følelsen at en rotel rb-1070 vil fungere veldig bra. Men jeg har tilfeldighvis en rotel rc-972 preamp ligende som jeg ikke bruker lenger siden jeg har kjøpt meg reciever, du kan få den for en tusing, send meg en pm dersom du er intrisert.

http://www.rotel.com/content/manuals_archived/rc972.pdf

Jeg ville slått til på dert dersom preampen fungerer som den skal, og fjernkontrollen følger med.

Så ville jeg sett meg om etter noen gode effekt trinn.
    Rotel 1070 er jo grei men du har en del å velge mellom.

Intermediate dancemainia sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    885
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville slått til på dert dersom preampen fungerer som den skal, og fjernkontrollen følger med.

Så ville jeg sett meg om etter noen gode effekt trinn.
    Rotel 1070 er jo grei men du har en del å velge mellom.
    preampen er i god stand den og fjernkontrol følger også med

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hm

Farlig å si slikt blir intressert selv, har vert på utkikk etter rimlige preamper i lengre tid og har jo lyst til å teste også rotel.

Er den svart i utførelsen som denne ?

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir nok en del synsing fra min side der, har bare såvidt hørt på den integrerte der, men jeg likte godt det jeg hørte.
    Syns det var bra med effekt der og låt bra, Klipsch som som var høytaleren det ble spilt på er jo veldig lettdrevne så det var vanskelig å si noe faktisk om det, men den temmet Klipch litt syns jegm altså at diskanten ikke ble så lett slitsom osv. absolutt verd en nermere test syns jeg.

Kan jo lese det Kenti her på forumet har testet av Advance, tror det var storebroren, kanskje han har testet denne også?
    : http://avforum.no/forum/tester-audio...ic-map407.html
    og CD spiller derfra : http://avforum.no/forum/tester-audio...cd-player.html

Det er nok ikke galt å annta at produktene deres kan være beslektet ikke bare på utseende.
    Likte godt den Advance Acusticen jeg da.. Men det blir ikke den map407, men modell under i så fall. Noen som har noe info om denne?

Cayin virket også spennende. Men jeg vil ikke ha noe rør forsterkere!

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

denne

Likte godt den Advance Acusticen jeg da.. Men det blir ikke den map407, men modell under i så fall. Noen som har noe info om denne?

Cayin virket også spennende. Men jeg vil ikke ha noe rør forsterkere!
    Hordaland Hifi - advance MAP 305

Stereo amplifier MAP305 II - Advance Acoustic

og ADVANCE ACOUSTIC MAP-305 Stereo Amplifier

Side 3 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •