Forsterk til QLN Artech 8 - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 ... SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 129
    Intermediate Vegamannen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hmm

Hadde egentligt sett meg ut en Hegel H1, men syns det ble for drøyt å bruke 10k på en forsterker. De skryter nå de andre som har Denonen da? Var den svakere enn C352? Hmm, hørtes merkeligt ut.

Newcomer Michael_Bergen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var og lyttet til Artech12 på Hegel H1 med en kamerat. Det låt veldig bra. Låt også bra på HK970, men låt veldig mye mer hifi på H1..Så vil tippe det skulle være det samme med artech 8..Du kan jo stikke innom en HFCK butikk og få hørt kombinasjonen.

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vegamannen
    Hmm, tja.. Går jo alltids ann det. Men den Denonen frister veldig.
    Ikke for å pushe det jeg selv har, men en Talk Electronics Cyclone 2.1 spiller skjorta og buksa av den Denonen. Den er mer i klasse med Primare A30.1, hvis det sier deg noe. Testet den opp mot Electrocompaniet ECI 4 og Thule IA 100/PA 100 i biamp, og valgte Talk foran de begge. Er klar over at det er et for de fleste ukjent merke, men de her på forumet som har det, er mer enn godt fornøyd. Har selv oppgradert til delt løsning fra Talk, og er veldig godt fornøyd.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Michael_Bergen
    Var og lyttet til Artech12 på Hegel H1 med en kamerat. Det låt veldig bra. Låt også bra på HK970, men låt veldig mye mer hifi på H1..Så vil tippe det skulle være det samme med artech 8..Du kan jo stikke innom en HFCK butikk og få hørt kombinasjonen.
    Ja, vet begge deler høres bra ut. Men tror ikke jeg gidder å legge mer penger i det enn 6-7000kr kanskje 8000kr. Hvordan vil en Nad C372 være i forhold til Nad c162(?) og Nad c272?

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JD
    Ikke for å pushe det jeg selv har, men en Talk Electronics Cyclone 2.1 spiller skjorta og buksa av den Denonen. Den er mer i klasse med Primare A30.1, hvis det sier deg noe. Testet den opp mot Electrocompaniet ECI 4 og Thule IA 100/PA 100 i biamp, og valgte Talk foran de begge. Er klar over at det er et for de fleste ukjent merke, men de her på forumet som har det, er mer enn godt fornøyd. Har selv oppgradert til delt løsning fra Talk, og er veldig godt fornøyd.
    Hmm.. Neitakk, tror jeg styrer unna... Men ingen som har flere tips? Gjerne linker?

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne er jo ikke dum heller:

Primare I21

Du kan jo høre om du kan få kjøpt kun forsterkeren her:

Cayin 252B cd og forsterker

Skal du på død og liv ha Denon:

http://avforum.no/avtorget/showprodu...t=24739&cat=13

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne er jo ikke dum heller:

Primare I21

Du kan jo høre om du kan få kjøpt kun forsterkeren her:

Cayin 252B cd og forsterker

Skal du på død og liv ha Denon:

http://avforum.no/avtorget/showprodu...t=24739&cat=13
    Hmm.. Har snakket med han med den denonen, og han sier den Denon pma1500Ae er ikke langt fra i prestajoner. Primare I21 har ikke blitt anbefalt på Hificenteret på de høytalerene. Cayin har jeg aldri vært borti.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nad C162 og Nad 272 vs Nad C372?

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ?

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hm

Jeg holder nå fast på at XTZ kan være bra, ellers kanskje Marantz.
    Annet enn det har jeg selv tenkt litt på noe Advance:
    Advance Priser
    her er test av storebror: http://avforum.no/forum/tester-audio...ic-map407.html
    Og tilbud på den noe mindre FINN torget - Advance Acoustic

her er en som har den : http://avforum.no/minhifi/show.php/StoneCold

Når det gjelder å skille preamp del fra effekt del så er jo det gunstig, men har en tendens til å bli dyrere.

Da har man jo muligheten til å skifte ut en mindre del av systemet senere og kan oppnå bedre resultat med god matching.
    Om forskjeldene er store på 372 og 272 med preampen tviler jeg på, skal angiverlig være samme forforsterker og effekt i dem, men mer enn det vet jeg ikke, det du kan gjøre er jo å kjøpe en eldre NAD preamp, får bra preamp til 1500,- da og kan bruke mer penger på effekttrinn.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AjSelj
    Jeg holder nå fast på at XTZ kan være bra, ellers kanskje Marantz.
    Annet enn det har jeg selv tenkt litt på noe Advance:
    Advance Priser
    her er test av storebror: http://avforum.no/forum/tester-audio...ic-map407.html
    Og tilbud på den noe mindre FINN torget - Advance Acoustic

her er en som har den : http://avforum.no/minhifi/show.php/StoneCold

Når det gjelder å skille preamp del fra effekt del så er jo det gunstig, men har en tendens til å bli dyrere.

Da har man jo muligheten til å skifte ut en mindre del av systemet senere og kan oppnå bedre resultat med god matching.
    Om forskjeldene er store på 372 og 272 med preampen tviler jeg på, skal angiverlig være samme forforsterker og effekt i dem, men mer enn det vet jeg ikke, det du kan gjøre er jo å kjøpe en eldre NAD preamp, får bra preamp til 1500,- da og kan bruke mer penger på effekttrinn.
    Hva med Rotel RB1070 og en preamp da? De gamle Nad Preampene leveres uten justeringsmuligheter på bass og treble

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

ja

Hva med Rotel RB1070 og en preamp da? De gamle Nad Preampene leveres uten justeringsmuligheter på bass og treble
    Det lille jeg har hørt av rotel har vert bra, 1090 har jeg hørt ved et par annledninger.

Hvis du ser på de virkelig gamle ja, 116 som jeg selv kjøpte for ikke så lenge siden har treble og bass justerings muligheter og fjernkontroll.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AjSelj
    Det lille jeg har hørt av rotel har vert bra, 1090 har jeg hørt ved et par annledninger.

Hvis du ser på de virkelig gamle ja, 116 som jeg selv kjøpte for ikke så lenge siden har treble og bass justerings muligheter og fjernkontroll.
    Ka bruke du naden te da?

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm.. Har snakket med han med den denonen, og han sier den Denon pma1500Ae er ikke langt fra i prestajoner. Primare I21 har ikke blitt anbefalt på Hificenteret på de høytalerene. Cayin har jeg aldri vært borti.
    Alt er jo relativt. Ville ikke tatt en som skal selge sitt ord for god fisk. En forsterker til doble prisen, vil som regel være bedre. Spørsmålet er jo hvor mye bedre.

Cayin er et merke som har fått veldig mye skryt i hi-fi pressen, og veldig mange brukere er fornøyd. Anbefaler deg å være åpen for andre merker enn de trygge, som NAD, Denon og Rotel. De er ikke dårlige, men det finnes bedre der ute. Du går glipp av mye hvis du ikke vurderer noe du ikke har hørt om. Det er vel noe av vitsen med å spørre på et forum hvor det er mange erfarne brukere. Hvis du vil på Hifi Klubben, ville jeg vurdert Thule IA 100

Xindak har også fått mye skryt, ville vurdert den.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alt er jo relativt. Ville ikke tatt en som skal selge sitt ord for god fisk. En forsterker til doble prisen, vil som regel være bedre. Spørsmålet er jo hvor mye bedre.

Cayin er et merke som har fått veldig mye skryt i hi-fi pressen, og veldig mange brukere er fornøyd. Anbefaler deg å være åpen for andre merker enn de trygge, som NAD, Denon og Rotel. De er ikke dårlige, men det finnes bedre der ute. Du går glipp av mye hvis du ikke vurderer noe du ikke har hørt om. Det er vel noe av vitsen med å spørre på et forum hvor det er mange erfarne brukere. Hvis du vil på Hifi Klubben, ville jeg vurdert Thule IA 100

Xindak har også fått mye skryt, ville vurdert den.
    Joda.. Jeg tar alt opp til vurdering.. Derfor jeg spør her. Men jeg er på jakt etter en forsterker der jeg får mye igjen for pengene.

Men sånn som Nad, har hørt mange si disse forsterkerene spiller "stygt" ?

Men når jeg er på HIFIklubben, bør jeg da prøve disse forterkerene på Dali Concept 8? Det burde vel være en cirka lik høytaler?

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min mening er jo at du ikke burde gå på Hifi klubben...

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda.. Jeg tar alt opp til vurdering.. Derfor jeg spør her. Men jeg er på jakt etter en forsterker der jeg får mye igjen for pengene.

Men sånn som Nad, har hørt mange si disse forsterkerene spiller "stygt" ?

Men når jeg er på HIFIklubben, bør jeg da prøve disse forterkerene på Dali Concept 8? Det burde vel være en cirka lik høytaler?

Etter min mening så bør du holde deg langt unna Nad. Hadde det før.. huff!
    Vil du ha en forsterker som jobber raskt og er kraftig (d.v.s watt som virkelig puffer) så mener jeg bestemt at Talk'n er noe for deg, det eneste som kan være litt minus med Talk er at den har ikke samme trøkket i bånn som en del andre (ikke at den trøkker lite.. men ikke samme trøkket som f.eks. Hegel H200 som har en helt annen pris) Men den bassen som er der er utrolig kvikk. Deltajert lydbilde, flott diskant.

Men nå skal ikke jeg tvinge på deg Talk - personlig så valgte jeg Talk etter å ha prøvd mange (veldig mange) forsterkere.
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    638
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har jo ikke lange veien til Audiofoni i Skudeneshavn. Der får du helt sikkert en god demo på Xindak.

Audiofoni AS

Newcomer Michael_Bergen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt OT men er det noen i Bergen som har Talk? Hørtes ut som et spenstig merke..

Du kan jo låne øret til Arcam også, med tanke på du har Cambridge fra før. Arcam er etter det jeg har opplevd mye det samme, bare bedre..

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Talk har flagget ut av Norge, synd for de låter meget bra.. JD bor i Bergen minnes jeg..
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Side 2 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •