Recivertest L&B nr 12/2007

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Recivertest L&B nr 12/2007

Jeg ble veldig skuffet over Lyd & Bilde's test av recivere i nr 10. Hvordan kan de la en så glimrende reciver som Harman kardon avr 347 få kun 4 av 6 stjerner?

Jeg syns H/K leverer topp vare på film og ren stereo-lyd. Dynamikken er så absolutt tilstede i lydbildet - prøv f.eks Karin park, Bertine, Common, Tim Christensen, Miles Davis og Eric Clapton Unplugged.

Testen virker å legge for stor vekt på feil funksjonaliteter - om reciveren har HDMI 1.1 eller 1.3. Dette gir jo minimale forskjeller pt. hvor langt inn i fremtiden kommer man f.eks til å benytte seg av 10-bits gråtoneskala?? Om 10 år kanskje.

Dette er en objektiv mening, og jeg forventer en uforbeholden unnskyldning fra testpanelet i Lyd & Bilde.

Regner med hele AVforumet stemmer "Amen" til det.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Poenget er vel at om du har en sånn H/K og er fornøyd, hva er da grunnen til at du henger deg opp i det Lyd og Bilde skriver?

Jeg har ikke lest testen, jeg vet ikke en gang hvilke forsterkere som er med i den.

Men jeg mener at om du føler at pengene du har lagt ut for en forsterker er vel investert, så er det ingen grunn til å deppe over at den fikk en 4'er i et blad.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Overtenning

Ja, det var nok en klassisk overtenning av meg og innlegget var nok skrevet i affeksjon.

Gleden var nemlig stor da jeg fikk nyss om at H/K AVR 347 skulle testes i L&B i lag med Pioneer VSX-LX70 og en kraftkar fra Yamaha. Da blir det gjerne slik som når man ser sine egne barn i sport og spill - og blir partisk.

Uansett vil jeg mene at Lyd & Bilde ser ut til å ha undervurdert AVR 347, pga av at de vektlegger tydeligvis HDMI 1.3, samt at jeg mener stereo-lyden er bedre enn beskrevet.

Intermediate Homealone sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    835
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    slike tester har ikke stor verdi for meg fordi de er for subjektive. Feilen her i landet er at det er svært få journalister som dekker emnet og disse har sine preferanser.

Helt naturlig dette mener jeg, men slike tester er altså veldig subjektive og må tillegges liten vekt.

Jeg har kjøpt meg den nyeste modellen til Yamaha selv. Hadde en HK 630 tidligere og må innrømme at en del aspekter med denne var vesentlig bedre.

Smak og behag rett og slett.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har også lett for å henge meg opp i sluttkarakterer, og har alltid lyst til å kjøpe produktene som får høyest karakter.

Men siden lyd er svært subjektivt burde man heller lese innholdet i testene og finne de produktene som passer sine egene preferanser best. Nytter ikke å kjøpe 10 produkter som har fått 10/10 mulige i sluttkarakter å tro at det blir et drømmeanlegg av de skjeldene...

Det er i allefall min mening

Newcomer El_Myrum sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0