Rotel RB-1070 vs Vincent SP-996 vs NAD C272

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Rotel RB-1070 vs Vincent SP-996 vs NAD C272

Leker litt med tanken på å skaffe en separat effektforsterker til å drive frontene mine, Dali 5005, som nå drives av en NAD T742. Var innom klubben og hørte på dem sammen med en C352, og har nå forstått at disse høyttalerne har mer å by på enn receiveren (som forøvrig har greit med kraft, men særlig på musikk kunne jeg tenke meg litt mer i bunn). Så, hvilke av disse tre liker dere best? Andre forslag i prisklassen?

Rotel RB-1070: Rotel har jeg bare hørt en gang (på Dali 8008), og det var en integrert sak, men jeg likte lyden veldig godt. Designet er også helt godkjent.

Vincent SP-996: Lekre saker, høy PAF her! Har ikke hørt en eneste Vincent-forsterker, men leser her på forumet at de passer fint sammen med Dali.

NAD C272: Nå må det sies at NAD-grå ikke er min favorittfarge (receiveren er i titan), hvis ikke hele anlegget ser slik ut. Men jeg er så langt fornøyd med lyden i min T742, og jeg liker det jeg har hørt at C320BEE, C352 og C372.

Egentlig blir det kanskje litt tullete å kjøpe en såpass kraftig forsterker til høyttalere midt i budsjettklassen, men jeg liker disse veldig godt (valgte dem over Suite 1.7, bare så det er sagt), og kunne godt tenke meg å få det beste ut av dem. Så, hva sier man?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    560
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er vel bare å bruke ørene og øynene og la dem bestemme? har selv sp996 og er fornøyd med lyden og utseende

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    221
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg oppgraderte fra en Rotel RA-971 mkII til RB-1080 på Dali 8008. Låt ikke noe dårligere av den grunn

Intermediate cdrom sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    891
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruker Nad c270 på mine 8008. Funker forsåvidt greit men designet på NAD'en er helt for jævlig..

Lurte også på sp996, men leste meg til at de ikke var så altfor kraftige og de ytre målene var noe utradisjonelle.

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Thror
    er vel bare å bruke ørene og øynene og la dem bestemme? har selv sp996 og er fornøyd med lyden og utseende
    Sitat Opprinnelig postet av cdrom
    Bruker Nad c270 på mine 8008. Funker forsåvidt greit men designet på NAD'en er helt for jævlig..

Lurte også på sp996, men leste meg til at de ikke var så altfor kraftige og de ytre målene var noe utradisjonelle.
    Selvfølgelig, må jo høre, ville aldri finne på å kjøpe en forsterker uhørt. Men det er likevel greit å samle opp noen meninger før jeg tar runden.

Jeg liker virkelig designet på SP-996, og enig i at NADen ser ganske kjip ut, men dette er mindre viktig enn lyden, naturlig nok. Om de ikke er kjempekraftige er ikke så farlig, det er jo snakk om rimelig små og lettdrevne høyttalere her. Det jeg hovedsakelig er ute etter er mer kontroll, særlig i bunn.

Noen flere som har lyst til å ytre sine personlige meninger angående kjøp av en av disse? Eller er det noen andre forsterkere jeg burde vurdere?

Hvilke butikker er det som har Vincent i Oslo, forresten?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,482
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den desidert beste forsterkeren jeg har prøvd sammen med Dali 5005 er NAD 2700. Men den må jo selvsagt kjøpes brukt. Ellers så har jeg såvidt hørt Rotel RB-1070 på de, og det låt bra, jeg har også brukt RB-980 en god stund og var fornøyd med det. Alle disse hadde svært god kontroll i bunn, noe som Dalien virkelig trenger. Jeg har også prøvd en 3-4 andre NAD forsterkere på dem, uten at jeg ble noe særlig imponert over noen av dem.

Intermediate sollie sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    522
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må bare henge meg på W C her. Har selv dali 700 og en rb 980 til frontene.Og de har vært beste kompiser i 11 år nå.Ikke så mye som en
    ørliten feil noen gang med rotelen.Kjørte i starten en onkyo dx 6800 cd spiller med variabel utgant rett i rotelen og det var greier det altså.
    Har kjøpt en rb 960 for noen år siden til å drive bak høyttaleren.Kom over den i avisen for 1500 og slo til.Ikke angret et sekund.

Så om du har 980 ennå og lurer på å selge den WC så si i fra.. :lol:

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,482
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bestemte meg faktisk for å selge den litt tidligere idag.
    http://www.avforum.no/forum/viewtopic.php?t=6913

Skulle gjerne beholdt den, men fem stereoeffektforsterkere og en 6-kanals effektforsterker er egentlig mer enn jeg trenger. :wink:

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •