Hvorfor ikke bruke videoswitching i receiver?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvorfor ikke bruke videoswitching i receiver?

Jeg spør ganske enkelt hvorfor skal jeg ikke kjøre alle videokildene mine inn på receiveren (Denon 3806) og ut via HDMI til tv (Sony 46X3500)?

Har en kompis som mener at å kjøre video inn i receiveren er dumt, men han kan egentlig ikke argumentere for sitt syn. Men er det noe rett i det han sier?

Tenker på å ha PC (DVI-HDMI), PS2 (Svideo), DVD (component), sat tuner (Scart-svideo) og så kommer det en PS3 (HDMI-HDMI).

Bildekvalitetsmessig er det vel kanskje bedre å bruke RGB scart rett i tv, men det blir ikke sett så mye tv og det er jo fint å kunne skifte mellom alle kildene i receiveren.

Intermediate Globe sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,358
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva synes du selv? Ser du forskjell på billedkvaliteten når du kjører billedkildene dine gjennom Denon?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Akkurat nå har jeg bare ps2 og pc begge via svideo og svideo ut fra receiver til en crt tv..

Driver og pusser opp stua, skal ha i hop en diy stereobenk etc før jul. Sonyen er fortsatt ikke pakket opp da jeg ikke kan la meg ta fokus på å bli ferdig med noe oppussing før jul..

Det er derfor jeg spør, men jeg ser for meg at jeg kommer til å prøve å koble alt gjennom receiveren, for da slipper jeg med bare en HDMI kable inn på tv.

Intermediate twelve sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    856
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har prøvd å koble DVD-spilleren min via receiveren. Dette ble ingen suksess, antageligvis fordi jeg bruker s-video mellom spilleren og receiver, og hdmi mellom receiver og tv.. Da må vel bildet konverteres på noe vis, og dette gjorde Pioneeren min absolutt ingen god jobb med.. Så den er kobla rett i tv'en nå.

Derimot så har jeg en pc som er kobla med hdmi også til receiveren (1080p). Dette fungerer strøknet, og er ingen antydninger til bildeforskjeller i hele tatt

Intermediate goldeneagle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvilken pioneer hadde du da du testet?? har hørt den denonen skal være god på å konvertere fra analogt til digitale bilder, men har ikke sett hvordan det blir selv. er jo mye enklere å kunne styre alt fra reciveren syntes jeg da. stress og drive å bytte inganger både på reciver og tv.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av goldeneagle
    stress og drive å bytte inganger både på reciver og tv.
    Var det jeg også tenkte. Kommer til å koble alt via receiveren, har bestilt alt hva jeg trenger av kabler nå.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •