Denon 3808 til Klipsch RF-82/RC-62/RB-81

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Denon 3808 til Klipsch RF-82/RC-62/RB-81

Hei!

Jeg har tenkt å kjøpe meg et sett med Klipsch Høyttalere (RF-82 (front), RC-62 (center) og RB-81 (bak)). Har lest en del og sjekket litt tester av Denon 3808 og den virker perfekt for min del. Så spørsmålet er da om Denon 3808 er sterk nok til å drive dette oppsettet uten problemer eller om jeg kanskje burde gå til anskaffelse av en Effektforsterker til frontene? (kom gjerne med tips til greie effektforsterkere, max 8k og eventuelt andre ideer:-D )

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har prøvd Rf-63 på min Denon 3806 som ikke er så veldig forskjellig fra 3808. Jeg kunne spille forholdsvis høyt, med forholdsvis god kontroll. Men når jeg satte på MA oberon 6.1 så åpnet det seg en helt ny verden. Jeg kunne spille MYE høyere, og lydkvaliteten ble mye bedre. Skal du hovedsakelig se film så er det ikke noe akutt behov, men skal du høre på mye musikk i stereo så vil du nok sette veldig pris på en effektforsterker etterhvert. IMO

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slettet.
    Uff, gikk fort om morgenen.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,976
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hvorfor

Ikke beholde Pioneeren og DVD spilleren og kjøpe effektforsterker til frontene?
    Kjører selv denne på Center og bakhøyttaleren og det funker upåklagelig.

Effekt til klipsch er f. eks Parasound, Thule, MA. Fremfor alt noe med varm klangsignatur.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    961
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Rf 63

Sitat Opprinnelig postet av Biffig
    Jeg har prøvd Rf-63 på min Denon 3806 som ikke er så veldig forskjellig fra 3808. Jeg kunne spille forholdsvis høyt, med forholdsvis god kontroll. Men når jeg satte på MA oberon 6.1 så åpnet det seg en helt ny verden. Jeg kunne spille MYE høyere, og lydkvaliteten ble mye bedre. Skal du hovedsakelig se film så er det ikke noe akutt behov, men skal du høre på mye musikk i stereo så vil du nok sette veldig pris på en effektforsterker etterhvert. IMO
    Du kan ikke samenligne RF 63 og RF 82.RF 63 trenger mere kraft enn 82,fordi RF 82 er den største av de såkalt lett drevene klipsch,ene.Denon 3806 driver lett RF 82,både til film og musikk.Mvh O W.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden jeg opprettet denne posten så har jeg lest en god del nyttig info.

Foreløpig har jeg kommet frem til at det trolig ikke blir Denon 3808 men heller Yamaha RX-V3800 eller Onkyo SR-875, ettersom Denon har fått ganske blanda karakterer.

Har også fått tips på litt forskjellige effektforsterkere, ser nå spesielt på Vincent SP-331 og Parasound NC-2125... Rotel RB-1070 har også blitt nevnt noen ganger men folk virker litt skeptiske til Rotel - Klipsch kombinasjonen.

Er ikke helt lett å bli klok på det her, så alle innspill er hjertelig velkomne

Ikke beholde Pioneeren og DVD spilleren og kjøpe effektforsterker til frontene?
    Kjører selv denne på Center og bakhøyttaleren og det funker upåklagelig.
    Dette er jo såklart en mulighet, men ønsker flere og bedre HDMI porter (veldig frustrerende å ikke få inn lyd via HDMI som på VSX-1016).

Active
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!
    Sitter og vurderer ny receiver! Har samme oppsettet fra klipsch (rf63-rc64-rs62). Valget står mellom denon3808 og yamaha sin 3800. Klarer IKKE å bestemme meg. Blir å bruke receiveren som forforsterker da jeg har en rotel smb1095 som effektforsterker
    Kansje noen har synspunkter/ideer/tips...?

NJJ

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •