Pioneer VSX-AX2AS-s i hus, men samarbeider ikke..

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Intermediate twelve sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    856
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Pioneer VSX-AX2AS-s i hus, men samarbeider ikke..

Hei sann.
    Har nettopp gått til innkjøpt av en brukt AX2AS-s, men den fungerer ikke helt som jeg vil.. Lurer på om det er jeg som gjør noe galt, eller om det ikke er noe å gjøre med..

Begynner innledningsvis med å si at jeg har koblet en Samsung LE40M86 til receiveren med en 5meters HDMI-kabel fra Clasern, som forøvrig sender 1080p uten problemer.

For det første trodde jeg denne receiveren passthrough'et 1080p noe den tydeligvis ikke gjør, for når jeg setter Xboxen fra 720 til 1080p så slukker bare tv-en og går i blått. Dette fungerer fint når Xbox-en er direkte koblet til tv-en. Må derfor kjøre på 720p for å få bilde.

Har en gammel sliten DVD-spiller som jeg tenkte skulle holde ut inntil videre. Har prøvd å koble den til receiveren både via s-video og kompositt, med det resultat at tv-en sier "Modus støttes ikke" Hvis jeg derimot aktiverer oppskalering i receiveren, får jeg bilde både på 576p, 720p, og 1080i.. På "pure" så slukker tv-en igjen. Problemet er at det oppskalerte bilde ser ærlig talt helt jævlig ut. Får bedre bile med svideo-kabel koblet direkte i tv-en.

Det siste problemet oppstår når jeg skal koble til pc-en via en 10meters HDMI-kabel også fra Clas. Her får jeg masse grønne artifacts på tv-en, i tillegg til supergrumsete lyd. Prøver for sikkerhets skyld en likedan 5meter som er mellom tv-en og receiveren. Samme problem. Prøver så å koble pc-en direkte i tv-en, og bildet blir krystallklart.

Så, for å summere opp;
    * Får ikke passthru'et 1080p fra Xbox
    * Nekter å videresende videosignalet fra DVD-spiller på både svideo og kompositt, uten å oppskalere og dermed herpe bildet.
    * Genererer helt enormt masse grønne artifacts via HDMI-in

Forslag? Dette som skulle bli en hyggelig lørdagskveld

Intermediate ruxxy sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    1,612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken innstillinger har du under menyen "AV Parameter" ?

Dette er helt avgjørende..

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    856
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ruxxy
    Hvilken innstillinger har du under menyen "AV Parameter" ?

Dette er helt avgjørende..
    Ramser like godt opp alt her..

Res: Pure
    Mid/ldn: Off
    Tone: Bypass
    Hibitsmp: Off
    Dnr: Off
    Dual: CH1
    Drc: Off
    Dialogue: Off
    SACD gain: 0
    Delay: 0.0fr
    HDMI: Amp
    V. Conv: On

Så vidt jeg veit har jeg prøvd alle tenkelige kombinasjoner av V.Conv og Res..

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    1,612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av twelve
    Ramser like godt opp alt her..

Res: Pure
    Mid/ldn: Off
    Tone: Bypass
    Hibitsmp: Off
    Dnr: Off
    Dual: CH1
    Drc: Off
    Dialogue: Off
    SACD gain: 0
    Delay: 0.0fr
    HDMI: Amp
    V. Conv: On

Så vidt jeg veit har jeg prøvd alle tenkelige kombinasjoner av V.Conv og Res..
    Sitat Opprinnelig postet av Rune83 (PM mellom meg og Rune)
    AV paraminnstillinger:
    - V conv (off) (tror dette er kjernen)
    - MID/LDN (off)
    - Tone (Bypass)
    - HIBITSMP (off)
    - DNR (off)
    - DUAL (CH1 CH2)
    - DCR (off)
    - Dialogue (off)
    - Delay (0.0 fr)
    - HDMI (AMP)
    Ved disse innstillingene oppnådde ihvertfall Rune83 perfekt bilde via PS3.

Prøv ut disse.

EDIT: Vi har AV verisjonen, vet ikke om det er annerledes med AS verisjonen, men jeg har ihvertfall ikke en innstilling som heter "RES" - Hva gjør denne?

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    856
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ved disse innstillingene oppnådde ihvertfall Rune83 perfekt bilde via PS3.

Prøv ut disse.

EDIT: Vi har AV verisjonen, vet ikke om det er annerledes med AS verisjonen, men jeg har ihvertfall ikke en innstilling som heter "RES" - Hva gjør denne?
    Er vel mer eller mindre disse innstillingene jeg har fra før av, så utgjorde ingen forskjell i grunn..

RES ser ut til å være skaleringsfunksjonen, kan velge mellom Pure, 576p, 720p og 1080i. Hvis jeg velger "pure" fra DVD-spilleren får jeg ikke bilde.. Hvis jeg velger noe av de andre, får jeg søppelbilde.

"pure" gir bilde fra Xboxen, men kun når den står i 720p.

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    856
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har løst pc-problematikken ved å disable automatisk overlay, så da er det problemet ute av verden.. Selv om det er en nødløsning.

At den ikke vil videresende 1080p-signalet fra Xbox-en får jeg vel bare love med, finnes vel ikke 1080p-materiale til den uansett enda.

Da gjenstår det bare at Pioneeren også nekter å videresende s-video signalet.. Er som sagt klar over at spilleren er eldgammel og utdatert, men burde jo strengt tatt la seg gjøre å kjøre s-video inn, og ut igjen via hdmi? Har midlertidlig løst dette også, ved å koble s-video rett i tv-en.. Løsning?? :|

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    1,612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har løst pc-problematikken ved å disable automatisk overlay, så da er det problemet ute av verden.. Selv om det er en nødløsning.

At den ikke vil videresende 1080p-signalet fra Xbox-en får jeg vel bare love med, finnes vel ikke 1080p-materiale til den uansett enda.

Da gjenstår det bare at Pioneeren også nekter å videresende s-video signalet.. Er som sagt klar over at spilleren er eldgammel og utdatert, men burde jo strengt tatt la seg gjøre å kjøre s-video inn, og ut igjen via hdmi? Har midlertidlig løst dette også, ved å koble s-video rett i tv-en.. Løsning?? :|
    Det er det minste problemet.. Les litt i manualen og sett dekoding av analoge signaler til Digitale signaler til ON - Husker ikke hvordan en gjør det siden jeg ikke er hjemme nå desverre.

Litt av det geniale med denne recieveren er jo at du kun kjører en HDMI kabel til Bildefremviser, og samler alle video kablene i reciever Du må bare få de rette innstillingene..

Bra det har ordnet seg litt da.. Si fra om det oppstår flere problemer.

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    856
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har faktisk lest en del manual nå, mens jeg har prøvd å roe meg litt

'V Conv' (Video Convertion) er en innstilling som faktisk aktiverer konvertering av analoge signaler, til digitale. Denne må altså da være aktivert for å få s-video signaler over på HDMI.

'RES' dukker ikke opp i menyen uten at 'V Conv' er aktivert. Her kan man da velge hvilken oppløsning man vil oppskalere til. Når denne da står på 'Pure', dvs ingen skalering, får jeg ingen signal ut i hele tatt. Nettopp fordi signalet da er analogt, og ikke kan sendes via HDMI.
    Uansett om jeg velger 576p, 720p eller 1080i blir bildet fremdeles dårligere enn om jeg kobler DVD-spilleren direkte med s-video i tv-en. Konklusjonen da må være at oppskaleringsfunksjonen i Pionereen suger, og jeg må koble spilleren rett i tv-en.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    1,612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har faktisk lest en del manual nå, mens jeg har prøvd å roe meg litt

'V Conv' (Video Convertion) er en innstilling som faktisk aktiverer konvertering av analoge signaler, til digitale. Denne må altså da være aktivert for å få s-video signaler over på HDMI.

'RES' dukker ikke opp i menyen uten at 'V Conv' er aktivert. Her kan man da velge hvilken oppløsning man vil oppskalere til. Når denne da står på 'Pure', dvs ingen skalering, får jeg ingen signal ut i hele tatt. Nettopp fordi signalet da er analogt, og ikke kan sendes via HDMI.
    Uansett om jeg velger 576p, 720p eller 1080i blir bildet fremdeles dårligere enn om jeg kobler DVD-spilleren direkte med s-video i tv-en. Konklusjonen da må være at oppskaleringsfunksjonen i Pionereen suger, og jeg må koble spilleren rett i tv-en.
    Denne oppskaleringsfunksjonen i Pioneer sin VSX-AX2 har fått ufattelig mye skryt Og det skal gå fint med pure hvis du kjører 1080P via HDMI fra X360 igjennom reciever til bildefremviser... Hvis ikke må det være noe subjektivt.

Det var Xbox360 det er snakk om nå? Hvis ikke; Hva kan du forvente av ett oppskalert bilde? Se for deg en avatar på 100 x 100 Pixler, som strekkes til 500 x 500 Pixler, da tilsvarer en pixel på det gamle bildet 5 pixler i det nye, hvor bra kan det bli? Er det ikke litt begrenset på hvor bra recievern skal fordele fargene over disse pixlene?

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    856
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne oppskaleringsfunksjonen i Pioneer sin VSX-AX2 har fått ufattelig mye skryt Og det skal gå fint med pure hvis du kjører 1080P via HDMI fra X360 igjennom reciever til bildefremviser... Hvis ikke må det være noe subjektivt.

Det var Xbox360 det er snakk om nå? Hvis ikke; Hva kan du forvente av ett oppskalert bilde? Se for deg en avatar på 100 x 100 Pixler, som strekkes til 500 x 500 Pixler, da tilsvarer en pixel på det gamle bildet 5 pixler i det nye, hvor bra kan det bli? Er det ikke litt begrenset på hvor bra recievern skal fordele fargene over disse pixlene?
    Mulig det er øynene mine som lurer meg selv, men jeg er overbevist om at jeg får bedre bilde med s-video direkte til tv-en, fremfor s-video gjennom receiveren (skalert til 576p eller 720p). Spørs om jeg må hente inn noen kompiser å hjelpe til med vurdering. Og akkurat her var det snakk om en forholdvis gammel DVD-spiller med kun kompositt og s-video

Når det gjelder Xboxen har den komponent-utgang, og i det jeg velger 1080p i Xbox-menyen så går tv-en i blått og sier "No signal". Receiveren står da i "pure". Og ja, tv-en takler 1080p Hvis jeg setter skaleringa til 720p går det fint. Eller 1080i for den saks skyld.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •