Digital coax på reciever sluttet å funke :(

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    557
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Digital coax på reciever sluttet å funke :(

Der tok begge de to digitale coax kanalene bak i recieveren kvelden :S De fungerer rett og slett ikke. Har prøvd å endre noen instillinger, har prøvd flere kabler samt 2 dvd spillere men like dødt. Må nå bruke vanlig phonkabel, men blir dårlig surround med kun to kanaler :P Noen som vet hva som er galt her? Nekter å tro at akkurat dette blir deffekt helt plutselig av å stå under en TV hylle, men jeg har jo heller ikke rørt noen instillinger jeg ikke har visst hva har vært. Er det en måte å gjennopprette instillingene til slik de var fra produsenten, eller er det annet jeg kan gjøre for å fikse dette?

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av Plecto
    Der tok begge de to digitale coax kanalene bak i recieveren kvelden :S De fungerer rett og slett ikke. Har prøvd å endre noen instillinger, har prøvd flere kabler samt 2 dvd spillere men like dødt. Må nå bruke vanlig phonkabel, men blir dårlig surround med kun to kanaler :P Noen som vet hva som er galt her? Nekter å tro at akkurat dette blir deffekt helt plutselig av å stå under en TV hylle, men jeg har jo heller ikke rørt noen instillinger jeg ikke har visst hva har vært. Er det en måte å gjennopprette instillingene til slik de var fra produsenten, eller er det annet jeg kan gjøre for å fikse dette?
    Sikker på at digital inngangen på forsterkeren er akktivert. Satt Coax til DVD i menyen? Hvilken reciver/forsterker har du?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    557
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk Der var det i orden. Jeg kunne velge mellom coax 1 og coax 2, den ene måtte være på dvd og den andre på off, eller motsatt :S Hva er forresten forskjellen på disse? Hvorfor kan ikke begge være på?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Takk Der var det i orden. Jeg kunne velge mellom coax 1 og coax 2, den ene måtte være på dvd og den andre på off, eller motsatt :S Hva er forresten forskjellen på disse? Hvorfor kan ikke begge være på?
    Bra det løste seg. Ingen forskjell på disse. Du kan ha begge på samtidig, men du kan ikke sett Coax 1 og 2 til samme kilde. Da for eks DVD. Begge kan være på om du setter Coax 1 til DVD og Coax 2 til CD.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    557
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Bra det løste seg. Ingen forskjell på disse. Du kan ha begge på samtidig, men du kan ikke sett Coax 1 og 2 til samme kilde. Da for eks DVD. Begge kan være på om du setter Coax 1 til DVD og Coax 2 til CD.
    Det fungerte ikke på min reciever. Satte jeg 1 på dvd for så å variere den andre mens lyden gikk, forsvant lyden hvis nr 2 sto på noe annet enn off :S Men hva gjelder de to for? De to coax kanalene jeg har bak? Hvorfor skal det egentlig være mulig å forrandre på dette, er det fordi de digitale signalene fra en dvd er forskjellig som fra en cd, og burde ikke da recieveren klare å se forskjell på disse selv uten å måtte endre instillingene?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Det fungerte ikke på min reciever. Satte jeg 1 på dvd for så å variere den andre mens lyden gikk, forsvant lyden hvis nr 2 sto på noe annet enn off :S Men hva gjelder de to for? De to coax kanalene jeg har bak? Hvorfor skal det egentlig være mulig å forrandre på dette, er det fordi de digitale signalene fra en dvd er forskjellig som fra en cd, og burde ikke da recieveren klare å se forskjell på disse selv uten å måtte endre instillingene?
    Hvilken reciver har du?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    557
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har pioneer VSX-516

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Har pioneer VSX-516
    Er ikke så kjent med Pioneer, men synes dette virker rart. Poenget med to innganger er jo at du skal kunne bruke dem. Hva om du har både en CD og DVD spiller som du bruker Coax på?? Inngangen skal vel være fast. Blir mye pes om man må endre dette i menyen hver gang. Mulig dette er en software feil.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •