Pioneer VSX-lx50 vs lx60 vs lx70

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 28
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Pioneer VSX-lx50 vs lx60 vs lx70

hei.
    har nå bestemt meg for å oppgradere fra min pioneer vsx-1015 til lx50,60,70

jeg har effekt trinn til frontene en vincent sp-331.
    så utgangseffekten til front på hjemmekino reciveren har ikke så mye å bety.

derfor hadde jeg nesten bestemt meg for lx50.

men blir usikker, er det stortsett utgangseffekten som er forskjell på disse 3? eller er det andre ting som gjør att jeg bør gå for lx 60 eller lx 70 alikevel.
    av høytalere har b&W 683 front. htm61 center.dm686 bakhøytalere, også xtz w12 sub.

på forhånd takk....

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sammenligning

Her kan du sammenligne de... Se hva du trenger... og ikke trenger.

Intermediate goldeneagle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvis du ser på spesifikasjonene er det jo ikke bare utgangsefekten. 60 og 70 støtter jo none av de nyeste formatene som 50 ikke gjør, og det at 60 ikke koster mye mere i forhold ville jeg ihvertfall gått for 60 i stedet for 50. er jo ikke dumt med en ekstra hdmi inngang heller

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av goldeneagle
    hvis du ser på spesifikasjonene er det jo ikke bare utgangsefekten. 60 og 70 støtter jo none av de nyeste formatene som 50 ikke gjør, og det at 60 ikke koster mye mere i forhold ville jeg ihvertfall gått for 60 i stedet for 50. er jo ikke dumt med en ekstra hdmi inngang heller

okai. vilke format tenker du på da? ser på den linken att det ikke står ja for dolby true hd og dts master audio.men på Pioneer.no står jo også vsx-lx50 oppført som forsterker med innebygd decoder for disse formatene.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kjip lyd

Har hatt LX-60 en i en uke nå. Foreløpig kan jeg ikke akkurat si jeg er overbevist om at dette var verdt de kr: 10490,- jeg betalte. Hadde håpet jeg ville få mere trykk, men synes jeg fikk mindre. Synes dette ble litt tragisk lyd, uten bass og trykk. Ble lissom litt klinisk lyd. Den gamle Technics 940 spyttet ut mere trykk og bass, men hadde ikke så god dynamikk og klang.

Mulig jeg ikke har fått stilt den inn helt riktig ennå. Men har fått satt den opp med 6ohm på høyttalerene som er korrekt og kjørt auto MCACC. Da ble alle høyttalerene satt til LARGE, noe som resulterte i at ingen lyd ble sendt til subben i stereo. Ved å endre de til small kom subben til live og det ble mere dybde i lydbildet. Men da forsvant også enda mere trykk i fra front høyttalerene. Men de genererer ikke noe dyp bass, så derfor ønsker jeg subben til hjelp.

Blir som at jeg nå må velge mellom litt kraft i mellomtonen eller litt kraft i bassen.

Noen gode tips folkens??

Intermediate LarsGr sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    1,947
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Blueflame
    Har hatt LX-60 en i en uke nå. Foreløpig kan jeg ikke akkurat si jeg er overbevist om at dette var verdt de kr: 10490,- jeg betalte. Hadde håpet jeg ville få mere trykk, men synes jeg fikk mindre. Synes dette ble litt tragisk lyd, uten bass og trykk. Ble lissom litt klinisk lyd. Den gamle Technics 940 spyttet ut mere trykk og bass, men hadde ikke så god dynamikk og klang.

Mulig jeg ikke har fått stilt den inn helt riktig ennå. Men har fått satt den opp med 6ohm på høyttalerene som er korrekt og kjørt auto MCACC. Da ble alle høyttalerene satt til LARGE, noe som resulterte i at ingen lyd ble sendt til subben i stereo. Ved å endre de til small kom subben til live og det ble mere dybde i lydbildet. Men da forsvant også enda mere trykk i fra front høyttalerene. Men de genererer ikke noe dyp bass, så derfor ønsker jeg subben til hjelp.

Blir som at jeg nå må velge mellom litt kraft i mellomtonen eller litt kraft i bassen.

Noen gode tips folkens??

Med høyttalerene på LARGE og subben på PLUS skulle vel trykket være der, også i stereo?

Intermediate Etaten sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde samme problemet med min vsx-1015 når jeg satt den opp.. Har relativt store fronthøyttalere i tillegg til to subber i front.. Satte frontene til large og subbene til plus og da tok det av

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, men hvordan får jeg satt subben til plus da?

Intermediate Etaten sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Oi. Er ikke hjemme nå så jeg kan ikke med sikkerhet si det, men mener at jeg koblet til plasma osd og stilte det inn der på menyen...

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    1,947
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Speakersetup. Samme sted som du setter høyttalerene til SMALL eller LARGE.
    Subw kan settes til NO, YES eller PLUS.

Merk: Frontene må stå på LARGE før du kan justere sub...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok. Alle høyttalerene er nå satt til LARGE og subben til PLUS. Hjalp litt, men ikke mye.

Når jeg hadde subben på "on" kom det ikke noe lyd fra den i stereo. Men da eksisterte det heller ikke noe bass i rommet. Så føles ut som det ikke blir sendt noe særlig bass til frontene.

Og lyden justeringen er jo helt på tryne spør du meg. Begynner på -60db og først på -20 til -10 begynner det å bli bra med lyd. Hvor høyt går den tro?

Nei, så langt er jeg skuffet over dette receiver kjøpet :cry:

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    1,947
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok. Alle høyttalerene er nå satt til LARGE og subben til PLUS. Hjalp litt, men ikke mye.

Når jeg hadde subben på "on" kom det ikke noe lyd fra den i stereo. Men da eksisterte det heller ikke noe bass i rommet. Så føles ut som det ikke blir sendt noe særlig bass til frontene.

Og lyden justeringen er jo helt på tryne spør du meg. Begynner på -60db og først på -20 til -10 begynner det å bli bra med lyd. Hvor høyt går den tro?

Nei, så langt er jeg skuffet over dette receiver kjøpet :cry:
    Snodig... Noe som er galt med den kanskje?
    Hvilke høyttalere driver du den med?

Jeg har en svakere receiver enn deg og den klarer absolutt å spille høyt nok.
    Ved MV -10 er det alle fall veldig høyt etter mine ører...

Intermediate Tor Ole sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Noen gode tips folkens??
    dette har jeg og vert borti, med koreksjons sysemet, mitt råd er og se på delay og avstand som forsterkeren måler ut, og gjøre resten selv, syns og den tar vekk alt for mye bass. triks litt selv, så blir det rock and roll

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den er tilkoblet Dali Ikon 6 som front, Dali Ikon Vokal 2 som center og Jamo E400 som surround. Utgangen er satt til 6ohm, orginalt var 8ohm. Men dali ikon 6 og Jamo E400 er på 6ohm mens senter'en Vokal 2 er på 8ohm.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

Vurderer å kjøpe lx60.. mine høytaler er Dali suite 2,5 - 90W og 4 omh..
    Vet at de er gamle, men er fornøyd med de akkurat nå.. Tenker på å kjøpe center etterhvert..

Er dette ok oppsett eller? Blir litt skeptisk til det dere skriver her..

Noen tanker? Takk

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lagarto
    Hei,

Vurderer å kjøpe lx60.. mine høytaler er Dali suite 2,5 - 90W og 4 omh..
    Vet at de er gamle, men er fornøyd med de akkurat nå.. Tenker på å kjøpe center etterhvert..

Er dette ok oppsett eller? Blir litt skeptisk til det dere skriver her..

Noen tanker? Takk

Tror faktisk du vil bli bedre fornøyd om du satser på Denon eller Yamaha. LX60 er flott den, nydelig lyd som er krystall klar og ekte. Men noe bass er det dårlig med om du ikke har sub. Den sender rett og slett ikke noe bass signaler til andre høyttalere enn subben.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,
    Takk for svar.. Jeg driver å ser på en annen modell også.. Sony STR-DA5300ES.. Den virker ganske bra til prisen.. for 1k mer så for man mye for penga.. Nesten toppserien til Sony.
    Har du/dere noen erfaringer med den? Vet at dette er muligens feil forum.. men siden det er mye misnøye med LX60.. Er disse sammenlingbare?

Takk!

Active ftonnes sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    329
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kjenner meg ikke igjen i det som står her... riktignok har jeg lx70, og den klarer å få ut basstrykk på mine høytalere.....

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min LX70 er fantastisk

Anbefales på det varmeste.
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Active ftonnes sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    329
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    Min LX70 er fantastisk

Anbefales på det varmeste.

helt enig, mer fornøyd med den enn min tidligere yamaha.....

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •