Pioneer VSX-lx50 vs lx60 vs lx70 - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 28 av 28
    Intermediate Wibla sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg sitter med to 1015 i dag, og den neste oppgraderingen blir ikke til lx50/60, men til lx70.. skal man først gå "all the way", så får det gjøres skikkelig...

Har enda ikke funnet en grunn til å bytte ut 1015, makan til god lyd i billig forpakning skal man lete lenge etter (den ene kjøpte jeg som utgående modell hos netshop til 5k, den andre brukt til 3k..). Bi-ampet på mine Tannoy Sensys DC1 er det mer enn nok trykk for mitt bruk, selv når jeg spiller uten sub.

Jeg blir litt skeptisk når jeg hører om "klinisk lyd" i de nye forsterkerne, men får vel ta skrittet ut og teste en etterhvert...

(Foreløbig har jeg kun en kilde med HDMI (htpc) og projektor, så behovet for hdmi-switching er ikke til stede enda).

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,973
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tester

av 1016 eller nyeste 1017 som er identisk med 1015 viser jo at den står imot f. eks Yamaha. Selv i stereo henter den lovord!
    I siste nummer av Hjemmekino så står det at: " vi aner ikke hvor Pioneer henter kreftene sine fra..."
    De koblet den opp mot referanse høyttalerene fra Pioneer og det spilte så det grein visstnok!

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    VSX-1015 har faktisk mer påkosta forsterkerdel enn VSX-1016. VSX-1017 skal visst ha bedre teknisk forsterkerdel enn 1016, antakeligvis noen forbedringer fra 1015 også.
    VSX-1016 virker for meg som en modell hvor pioneer fant ut at de måtte spare inn litt for å få bedre marginer, så de droppa vippeluka foran og MOSFET-forsterkerdelen, til fordel for HDMI og vanlige bipolare transistorer...

her er test av 1015 med målt effekt...

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Wibla
    VSX-1015 har faktisk mer påkosta forsterkerdel enn VSX-1016. VSX-1017 skal visst ha bedre teknisk forsterkerdel enn 1016, antakeligvis noen forbedringer fra 1015 også.
    VSX-1016 virker for meg som en modell hvor pioneer fant ut at de måtte spare inn litt for å få bedre marginer, så de droppa vippeluka foran og MOSFET-forsterkerdelen, til fordel for HDMI og vanlige bipolare transistorer...

her er test av 1015 med målt effekt...
    Det virker ikke som mangelen på krefter er noe som kjennetegner Pioneer receivere.

Her er en test av LX60 fra samme sted:

Home Cinema Hardware Reviews

Home Cinema Choice er vel et ganske annerkjent blad/nettsted etter det jeg har forstått?
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, kan ikke si at jeg har opplevd at forsterkeren har fått pustevansker, selv på tannoyene med ganske lav følsomhet (87-89dB/1m/1w)

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,973
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg

er temmelig sikker på at selve forsterkerdelen er samme i 1016 og 1017.. Eksakt samme specs, har hatt begge to, men har 1016 nå.

ang 1015 så har nok denne marginalt bedre strømforsyning, mens 1014 var enda bøsere av en eller annen merkelig grunn..

Wibla: har du noen linker til hvor forskjellene mellom 16 og 17 er sånn forsterkermessig sett?

MVH Johan

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Blueflame
    Tror faktisk du vil bli bedre fornøyd om du satser på Denon eller Yamaha. LX60 er flott den, nydelig lyd som er krystall klar og ekte. Men noe bass er det dårlig med om du ikke har sub. Den sender rett og slett ikke noe bass signaler til andre høyttalere enn subben.
    Prøv å sette receiveren tilbake i 8 Ohms modus på tross av at flertallet av høyttalerne dine er 6 Ohm. Receivere i denne prisklassen fungerer som oftest best under 8 Ohm.

For alle høyttalere som er satt til LARGE, så skal du naturligvis få den bassen som er til stede i aktuell kanal i utgangspunktet (gitt at høyttaleren er god nok til å gjengi bassen da). Det vil da bare være LFE-kanalen (0.1 sporet) som sendes til sub'en.

Om høyttalerne er satt til SMALL og du synes det er lite bass fra subwoofer, så sjekk at crossoverfrekvensen er fornuftig satt av MCACC-kalibreringen.

Crossoverfrekvensen bør som et utgangspunkt settes noen titalls Hz (f.eks. 20 Hz) høyere enn nedre frekvensgrense til høyttalerene som er satt til SMALL, men prøv deg gjerne frem. Jo lavere du kan sette crossoverfrekvensen desto mere retningsuavhengig bass oppnår du fra sub'en, men samtidig overlater du mere av bassen til de øvrige høyttalerne i oppsettet.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kjøpte LX50 igår og sliter også med basstrykk

Har kjøpt meg Pioneer LX50 receiver og holder på å sette opp, og sliter litt. Er skuffa over lyden så langt men jeg har en følelse at det er pga innstillingene...

Jeg har også kjøpt Harman Kardon TS11 5.1 høytalere som brukes som surround (A) og har et par System Audio 2070 som jeg vil bruke som (B) altså stereo høytalere. Jeg har kjørt automatisk oppsett og alt er vel og bra for A-oppsettet. LX50 finner selv at alle A-høytalerene er SMALL osv. og disse har jeg uansett mulighet til å gå inn og endre om jeg skulle ønske det. Men, mine to B-høytalere er absolutt ikke små, men her finner jeg ikke noen som helst mulighet for å definere hva jeg har. Det står heller ikke hvorvidt systemet har definert de som SMALL eller LARGE, men utifra lyden jeg hører tror jeg absolutt de er satt til SMALL for det er mye mellomtone og diskant og nesten ikke noe bass. Låter IKKE bra... Håper virkelig det er noen som har et tips her for akkurat nå har jeg mest lyst å levere alt tilbake...

(Tanken har slått meg om å sette mine 2070 som "A", men utifra bruksanvisning skal stereohøytalere være "B" og det bør jo være mulig å få bra lyd på de der...)

Og til slutt - man bytter mellom A, B og AB samtidig ved å trykke på "Speakers" knappen på forsterkeren. Er det virkelig ikke mulig å gjøre dette med fjernkontrollen? Finner ingen knapp for det der...?

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •