Marantz PM-7001 til Klipsch RF-82? Forsterker med prosessorinngang

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 16 av 16
    Newcomer zephyr sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Marantz PM-7001 til Klipsch RF-82? Forsterker med prosessorinngang

Eg skal kjøpe RF-82, men slit litt med valg av stereoforsterker.

Har lese side opp og side ned på forumet og fant til slutt ein butikk i Bergen, Musik Magazinet.
    Hadde håpt å få kjøpt RF-82, forsterker og DVD-spelar i ein sleng, får kanskje ein fin pakkepris på det og.
    Har prata litt med dei og har sett på følgande:

Er Vincent-en for mykje? Eg er meir opptatt av god lyd enn høg lyd, plar ikkje spele så ekstremt høgt. Klar over at dette er spurt om og diskutert veldig mykje, men eg vart aldri klok på det. :-?

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Marantzen har jeg ikke hørt, og kan da heller ikke uttale meg om. Men vincenten banker hk'en hva både krefter og lydkvalitet angår. Pluss at klipsch er glad i muskler! Strekker budsjettet til vil jeg så absolutt anbefalle deg vincenten.
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, budsjettet er desverre åpent for romslighet.

Oppdaga akkurat Vincent SV-236, hybridforsterkar med rør i fortrinn, er det noko poeng?

Med tanke på framtida er vel Vincent-en eit betre valg og? No har eg ikkje tenkt å skifte dette ut med det første, men det er klart at ein forsterkar til 2x prisen har større kapasitet. Har ikkje lyst å kjøpe noko som er for lite, men så har eg heller ikkje noko erfaring på dette.

Active Brummund sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du noen gang planlegger å utvide til surround, så sørg for at forsterkeren har prosessorinngang.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det stemmer, korleis ser eg dette? På Marantz 7001 står det Main in, er det samme sak?

Intermediate Even Sundgot sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zephyr
    Det stemmer, korleis ser eg dette? På Marantz 7001 står det Main in, er det samme sak?
    Det må stå Pre out:-D foreksempel pre out 7.1

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Even Sundgot
    Det må stå Pre out:-D foreksempel pre out 7.1
    Er ikkje Pre-out og prosessorinngang to forskjellige ting? Pre-out må du ha på surroundforsterkeren, prosessorinngang på stereoforsterkeren. Koplar då frå pre-out til prosessorinngang.

Eller er det eg som rotar?

Skal ha stereoforsterkar no, ikkje surround.

Intermediate fhl sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,869
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikkje Pre-out og prosessorinngang to forskjellige ting? Pre-out må du ha på surroundforsterkeren, prosessorinngang på stereoforsterkeren. Koplar då frå pre-out til prosessorinngang.
    Helt rett!

Frode

Intermediate Even Sundgot sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Eller er det eg som rotar?

Skal ha stereoforsterkar no, ikkje surround.
    hehe bra du såg det:-D las litt for fort og blandet litt sorry

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du var her og ja fhl, takk for all hjelp så langt.

Foreløpig held eg ein knapp på Marantz PM-7001, budsjettet på heile røkla er 20 000, 10 på RF-82. Brukar eg då 5-6 000 på forsterkar har eg litt igjen til DVD/CD-spelar samt kablar.

Eg har ikkje det store behovet for så kraftig og høg lyd, så om forskjellen på ein forsterkar til 6000 og ein til 12 000 er meir volum enn kvalitet så er det ikkje så aktuelt å smekke 12 høvdingar på bordet.

I tillegg går eg frå eit Logitech Z-5500-anlegg (5.1 til 2500,-), så dette blir julafta, 17. mai, ramadan og 4. juli på ein gang. Har blitt opphenta av samvittigheten og kjøpt 20 CD-plater av mine favorittalbum som står tålmodig i hylla og ventar på eit skikkeleg anlegg å vise seg fram på. Det skal i hus til jul! Helst før 7. desember, då reiser eg på jobb i havet.

Då er eg meir gira på å kjøpe ein til under 10k i første omgang, sjå korleis det går og eventuelt prøve å få testa med andre etterkvart. Elkjøp sel jo Abrahamsen, dei har 30 dagars returrett, ein fin måte å få testa på, men litt fånyttes om eg ikkje har ein forsterkar å teste opp mot.

Intermediate Mute sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    840
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking Hegel H1

Det finnes en Hegel H1 på bruktmarkedet. Den kan du kanskje få for 6500? Jeg har ikke sett prisen, men vet forsterkeren låter veldig bra. 2x120w og Hegel teknologi

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mute
    Det finnes en Hegel H1 på bruktmarkedet. Den kan du kanskje få for 6500? Jeg har ikke sett prisen, men vet forsterkeren låter veldig bra. 2x120w og Hegel teknologi
    Fant ikkje noko på AVTorget, men har H1 prosessorinngang?

Camridge 740A er nevnt.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vincent modellene du og andre henviser til (bortsett fra hybriden) er veldig hard og ubehagelig på Klipsch, så dem vil jeg ikke anbefale på dem. H/K har mye morofaktor, men har også en tendens til å bli ubehagelig i toppen.

Marantz derimot er en glimrende kombinasjon, meget muskalsk og behagelig å lytte til, men dog ikke den som vil gi deg mest "trøkk" og partyfaktor.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Labbetuss
    Vincent modellene du og andre henviser til (bortsett fra hybriden) er veldig hard og ubehagelig på Klipsch, så dem vil jeg ikke anbefale på dem. H/K har mye morofaktor, men har også en tendens til å bli ubehagelig i toppen.

Marantz derimot er en glimrende kombinasjon, meget muskalsk og behagelig å lytte til, men dog ikke den som vil gi deg mest "trøkk" og partyfaktor.
    Det var eit nyttig innlegg, Vincent har eg vel stort sett utelukka uansett pga. manglande prosessorinngang. H/K har eg vore litt skeptisk til heile vegen ut frå det eg har lese meg til her på forumet.

Eg vil veldig gjerne prøve Marantz, folk har veldig forskjellig oppfatning av kva "trøkk" er, har ikkje tenkt å halde naboane oppe heile natta med dette anlegget. Dersom ein Marantz PM-7001 har elektronikk som passer RF-82 og gjev godlyd, men manglar litt på volumet så er jo det noko sånt eg er ute etter.

Intermediate atle99 sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    921
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte nylig en Marantz mm 9000, 150w x 5. Denne erstatter en Rotel 1080. Forskjellen ble varmere diskant ellers ganske likt. Jeg er meget fornøyd. Jeg har også hørt at Vincent uten rør blir hardt på rf-82.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter så jeg forstår så er det relativt romslig i budsjettet, og vil gjerne komme med noen forslag til gode komboer med Klipsch (kommer seff an på lyttepreferanser) :-D

Primare I21 | Forsterkere | Stereo | Hi-Fi Center Kjeden

Denne er jo brukt (har pros inngang), og sikkert utenfor budsjett, men en særdeles god forsterker:

http://avforum.no/avtorget/showprodu...t=22781&cat=13

eller en litt mindre kraftig utgave av den ovenfor (har mest sannsynlig pros. inngang):

Marantz PM17MKII

Marantz Europe

eller hva med en smukk CJ rørforsterker (usikker på main in)?

Conrad Johnson CAV 50 - integrert rørforsterker

Kanskje Pioneer sin nyhet?

A-A9-J Pioneer Stereo forsterkere/receivere - Hjemmeunderholdning

Lekker klassiker fra Rega (usikker på main in):

Stereofil - Butikken for stereo og hjemmekinoelskere i Grensen 9!

Kanskje en klassiker fra Audiolab, Audiolab 8000S (med pre inn):

Norsk Audio Teknikk AS, Anthony Gallo, Cayin, Gryphon, Bladelius, Audiolab, Respons, Dynaudio, Kimber, Parasound

Cayin 252B :

Norsk Audio Teknikk AS, Anthony Gallo, Cayin, Gryphon, Bladelius, Audiolab, Respons, Dynaudio, Kimber, Parasound

Antique Sound Labs AQ1003 DT:

audioart.no

En ny lekkerbisken fra Cambridge Audio (med Main in):

Stereo - Forsterker | Hi-Fi Klubben: CAMBRIDGE 840A Integrert forsterker

God forsterker fra Denon:

Stereo - Forsterker | Hi-Fi Klubben: DENON PMA-1500AE Integrert forsterker

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine