Vil dette opsettet la seg gjennomføre? (bi-amping?)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer Yawa sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Vil dette opsettet la seg gjennomføre? (bi-amping?)

Heisann, vet ikke om det er lov til å poste 2 poster rett etterhverandre. Hvis det er det må jeg bare beklage. Men det er en liten ting jeg sitter å funderer på her;
    Jeg har som sagt en Harman/Kardon HK970 Stereoforsterker m/pre-outs.
    Jeg har lagt med en liten tegning av hvordan jeg i praksis har lyst til å koble opp anlegget mitt, men vet ikke om det vil fungere. får NAD'ene til Onsdag.

Dere skjønner det sikkert, men de røde & blå "strekene" indikerer høyttalerkabel. Mens de grønne indikerer signalkabel fra pre-outs'ene fra HK'en til NAD'ene.

Spørsmålet mitt er jo om, hvis man kobler til effekttrinn, vil man da deaktivere den intergrerte forsterkeren som ligger i HK'en. Eller vil man kunne kjøre det opp sånn som på tegningen?
    For jeg ønsker å kunne drive mellomtone/diskant med HK'en, og kjøre Bassene via NAD'ene. (NAD'ene skal brokobles til 2x monoblokker tenkte jeg)

Noen som vet noe om dette?

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke helt sikker. Men hos naboen brukes det en HK reciever hvor vi har kobla til høytalerne ved hjelp av ht.kablene, og så kabler fra pre outs til subbene. Så i teorien bør din ide gå greit. Men nå blir det jo en rimelig svær kraftforskjell mellom hk'en og de to brokobla nad'ene, mulig dette vil høres i lydbildet.

Hva med å kjøpe en nad til, så kjøre y-ledda kabler fra hk'en? ved at den ene brokobla nad'en tar seg av bassdelen på den ene ht, mens en annen brokobla tar bassene på den andre, og den tredje nad'en tar seg av mellomtone og diskant på begge høytalera?
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Newcomer Yawa sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    du tenker da på å bruke H/K'en kun son en pre amp da?

Vil jeg kunne få mere ut av det hele ved å eks ikke brokoble NAD'ene, men å kjøre dem i stereo på denne måten:
    NAD#1 -> drar bass (høyre og venstre)
    NAD#2 -> dra mellomtone og diskan (høyre og venstre)

Eller vil de ikke ha noe for seg?

Intermediate goldeneagle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    med tanke på forskjellene nevnt over her trur jeg nok denne siste løsningen din vil fungere mye bedre, men det er jo bare å teste og prøve så finner du ut av hva som funker best

Active
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    366
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil det bli forsinkelse i lyden ved bruk av effektforsterker?

Som nevnt over her, om man bruker hovedforsterker til mellomtone og diskant, og preout til effekt for å dra bassene. Vil bassene spille noen millisekunder senere?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •