Forsterker-løsning til Infinity Cascade

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Forsterker-løsning til Infinity Cascade

Hei, første post her så med fare for lommebok og smitte av diverse sykeligheter så spør jeg om råd ;-)

Jeg har altså et 5.1 oppsett med Infinity Cascade-høytalere:
    Front og senter: 10–150W, 8Ohm impedanse, 87dB sensibilitet
    Bak:10–100W, 8Ohm, 85dB sensibilitet

Siden det er 5.1-oppsett er det vel unødvendig å si at det er surroundkomponenter jeg er på jakt etter... men jeg skal selvfølgelig lytte til en del musikk også, så musikkegenskapene er også viktige. Forsterkeren må støtte hdmi1.3 osv (dvs en nyere modell) siden resten av utstyret mitt støtter dette...

Jeg har ikke mye peiling, men disse er vel mer tungdrevne enn normalt? Jeg har etter hvert kommet fram til at det kan lønne seg med en forforsterker / effektforsterker-løsning. Så da melder det seg enda flere spørsmål... :-)

- Forforsterker: må altså støtte hdmi1.3 osv, så jeg tenkte på en surround-receiver f.eks. Onkyo 805 eller tilsvarende modeller fra Yamaha, Denon, Pioneer eller Sony.

- Effektforsterker: bør jeg gå for en 2-kanals til å drive frontene og la receiveren drive resten? eller "må" jeg ha en 5/7-kanals effektforsterker? en annen mulighet er jo monoblokker, 2 eller 3 stk (1 til fronten også), f.eks. fra Midgard Audio.

Jeg bor i leilighet i Oslo, så har ikke dedikert rom eller mulighet til å spille altfor høyt, men litt ekstra krefter vil vel også hjelpe å "åpne opp" høytalerne? Men kjempeoverdimensjonerte løsninger er uaktuelt

Det er jo ikke altfor mange (butikker eller personer) som har disse høytalerne, så det er litt vanskelig å teste ute, må vel derfor basere meg på å låne med hjem fra butikken og teste... derfor trenger jeg tips til fornuftige kombinasjoner :-)

Jeg har satt en absolutt prisgrense ennå (ja, jeg vet det er farlig...), men håpet å kunne holde meg under ca 30k, men ting litt over vurderes også.

Takker for alle tips og råd.

PS: ønsker helst svarte komponenter, må jo bevare stilen

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av tah
    Hei, første post her så med fare for lommebok og smitte av diverse sykeligheter så spør jeg om råd ;-)

Jeg har altså et 5.1 oppsett med Infinity Cascade-høytalere:
    Front og senter: 10–150W, 8Ohm impedanse, 87dB sensibilitet
    Bak:10–100W, 8Ohm, 85dB sensibilitet

Siden det er 5.1-oppsett er det vel unødvendig å si at det er surroundkomponenter jeg er på jakt etter... men jeg skal selvfølgelig lytte til en del musikk også, så musikkegenskapene er også viktige. Forsterkeren må støtte hdmi1.3 osv (dvs en nyere modell) siden resten av utstyret mitt støtter dette...

Jeg har ikke mye peiling, men disse er vel mer tungdrevne enn normalt? Jeg har etter hvert kommet fram til at det kan lønne seg med en forforsterker / effektforsterker-løsning. Så da melder det seg enda flere spørsmål... :-)

- Forforsterker: må altså støtte hdmi1.3 osv, så jeg tenkte på en surround-receiver f.eks. Onkyo 805 eller tilsvarende modeller fra Yamaha, Denon, Pioneer eller Sony.

- Effektforsterker: bør jeg gå for en 2-kanals til å drive frontene og la receiveren drive resten? eller "må" jeg ha en 5/7-kanals effektforsterker? en annen mulighet er jo monoblokker, 2 eller 3 stk (1 til fronten også), f.eks. fra Midgard Audio.

Jeg bor i leilighet i Oslo, så har ikke dedikert rom eller mulighet til å spille altfor høyt, men litt ekstra krefter vil vel også hjelpe å "åpne opp" høytalerne? Men kjempeoverdimensjonerte løsninger er uaktuelt

Det er jo ikke altfor mange (butikker eller personer) som har disse høytalerne, så det er litt vanskelig å teste ute, må vel derfor basere meg på å låne med hjem fra butikken og teste... derfor trenger jeg tips til fornuftige kombinasjoner :-)

Jeg har satt en absolutt prisgrense ennå (ja, jeg vet det er farlig...), men håpet å kunne holde meg under ca 30k, men ting litt over vurderes også.

Takker for alle tips og råd.

PS: ønsker helst svarte komponenter, må jo bevare stilen
    Denne effektforsterkeren passer veldig bra:
    http://avforum.no/avtorget/showprodu...t=23991&cat=13

Kombiner den med en god receiver/processor, så får du mye ut av dine Cascade. Disse höyttalerne trenger litt muskler for å lösne skikkelig.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •