Alto mac 2.4 på clsc 215 og dc-15

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer Torkil H sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Alto mac 2.4 på clsc 215 og dc-15

Får snart en alto mac 2.4 i posten, men så lurer jeg på om noen har erfaring med disse ? vurderer og kjøpe 2stk til clsc 215 men så saken at det ligger et par dc-15 for salg som jeg har veldig lyst på :-D

Klarer altoen å drive 6*15" ? sto en plass at den klarer lett å drive 4* 18"

info :

‧RMS (EIAJ) power: 2×730W @8Ω; 2×1270W @4Ω; 2×1800W @2Ω;
    1×2600W @8Ω - 1×2750W @4Ω
    ‧Binding post and Speakon output connectors
    ‧Excellent sound quality and frequency response
    ‧High fidelity and low noise
    ‧S/N Ratio: 100dB
    ‧Damping Factor: >100 at 1kHz
    ‧Dimensions (W×D×H): 483×400×88.8mm (19"×15.9"×3.5")
    ‧Weight: 19kg (41.9 lb)

ser denne har 5000 watts strømforsyning så dette burde egentli holde til clsc 215 og dc-15 , men jeg må jo spørre hehe :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torkil H
    Får snart en alto mac 2.4 i posten, men så lurer jeg på om noen har erfaring med disse ? vurderer og kjøpe 2stk til clsc 215 men så saken at det ligger et par dc-15 for salg som jeg har veldig lyst på :-D

Klarer altoen å drive 6*15" ? sto en plass at den klarer lett å drive 4* 18"

info :

‧RMS (EIAJ) power: 2×730W @8Ω; 2×1270W @4Ω; 2×1800W @2Ω;
    1×2600W @8Ω - 1×2750W @4Ω
    ‧Binding post and Speakon output connectors
    ‧Excellent sound quality and frequency response
    ‧High fidelity and low noise
    ‧S/N Ratio: 100dB
    ‧Damping Factor: >100 at 1kHz
    ‧Dimensions (W×D×H): 483×400×88.8mm (19"×15.9"×3.5")
    ‧Weight: 19kg (41.9 lb)

ser denne har 5000 watts strømforsyning så dette burde egentli holde til clsc 215 og dc-15 , men jeg må jo spørre hehe :-D

Effektene du har fått tak på der er garantert feil, har funnet sikkre skilder på internett om dett, kjøåte forøvrig nå i sensommer 2 av disse, og der var det rettet opp i databladet: Det riktige er: 2x575 w rms ved 8 ohm, 2x750 w rms ved 4 ohm. 1x1500 w rms ved 8 ohm, og 1x2500 w rms ved 4 ohm, viss du sammenligner vekten med andre PA forsterkere, er dette langt rimeligere tall:-D

Intermediate dj-vega sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    2,008
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    2 x 1270W/4 Ohm
    2 x 1800W/2 Ohm
    1 x 2600W/8 Ohm bridge
    1 x 2750W/4 Ohm bridge

Specs hentet fra djbutikken.no

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dj-vega
    2 x 1270W/4 Ohm
    2 x 1800W/2 Ohm
    1 x 2600W/8 Ohm bridge
    1 x 2750W/4 Ohm bridge

Specs hentet fra djbutikken.no
    Er nok fryktelig feil det der, men er klar over at det der er oppgitt både her og der, tror de overdrevne tallene der slår negativt ut for salget deres, gjorde iallfall for meg, fordi jeg ikke ville kjøpt 2 slike billigforsterkere om det var den virkelig oppgitte effekten, men da jeg fant ut at det er tallene mine som gjelder, såg jeg det som mer rimelig og troverdig og kjøpte dem, de har ikke skuffet, effektene som jeg har oppgitt er fra mine datablader, som nok er langt riktige effekter med tanke på sammenligning av andre pa forsterkere i samme vekt/prisklasse, Vekten forteller mye i en pa forsterker, da det der i hovedsak er trafoen som veier (strømforsyningen). Hvis mac sin 2.4 skal kunne levere nesten 3 kw, ville jeg stille meg underlig om min Kind K12 med samme vekt og dobble prisen og av trolig bedre kvalitet kun yter maksimalt 1,6 kw.

Andre her som er i besittelse av alto mac 2.4 kan vel bekrefte dette gjennom deres datablad som fulgte med, om ikke, har de en gammel utgave av databladet, da disse uriktige opplysninger også er å finne på altos egene hjemmesider, underlig nok, men jeg er i besittelse av orginale og trolig langt mer troverdige datablader som fulgte med mine 2 altomac 2.4

Active Bass Booster sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 4super4

Er nok fryktelig feil det der, men er klar over at det der er oppgitt både her og der, tror de overdrevne tallene der slår negativt ut for salget deres, gjorde iallfall for meg, fordi jeg ikke ville kjøpt 2 slike billigforsterkere om det var den virkelig oppgitte effekten, men da jeg fant ut at det er tallene mine som gjelder, såg jeg det som mer rimelig og troverdig og kjøpte dem, de har ikke skuffet, effektene som jeg har oppgitt er fra mine datablader, som nok er langt riktige effekter med tanke på sammenligning av andre pa forsterkere i samme vekt/prisklasse, Vekten forteller mye i en pa forsterker, da det der i hovedsak er trafoen som veier (strømforsyningen). Hvis mac sin 2.4 skal kunne levere nesten 3 kw, ville jeg stille meg underlig om min Kind K12 med samme vekt og dobble prisen og av trolig bedre kvalitet kun yter maksimalt 1,6 kw.

Andre her som er i besittelse av alto mac 2.4 kan vel bekrefte dette gjennom deres datablad som fulgte med, om ikke, har de en gammel utgave av databladet, da disse uriktige opplysninger også er å finne på altos egene hjemmesider, underlig nok, men jeg er i besittelse av orginale og trolig langt mer troverdige datablader som fulgte med mine 2 altomac 2.4
    I mitt datablad som fulgte med står det: 2x560w rms 8ohm og 2x900w rms 4ohm (versjon 1.1 dec 2007)
    Samsung 63" Nad 272,B&W 683s2,686s2,htm61s2,asw610.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enda flere opplysninger altså Mine 2 alto mac 2.4 er oppgitt til 575 watt RMS ved 8 ohm, og 750 watt RMS ved 4 ohm, sammenlignet med mye annet føles dette mest riktig utfra egne erfaringer også.

Active maximan sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    327
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg prøvde en Alto Mac 2.3 for et år siden som visst nok skulle skilte med en hel haug watt, men jeg så aldri noe til dem. På arket så den jo ut til å blåse i filler mine høytalere, men det gjorde den altså ikke. Enda mer skremmende var også at det ikke var mer en 1 år (!!!) garanti fra produsent på den.
    Nå og da dukker det opp en LAB Gruppen, Crown, QSC eller annet snacks på diverse bruktforumer, det er forsterkere der du i stor grad får det du betaler for.

Men direkte til saken, Altoen klarer nok å dra alle elemente OK, men det spørs om den rekker til får å fa skikkelig liv i dem. For det bor jo masse lyd i dem, litt kjipt å ikke få utnyttet det

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •