Får ikke bass i surround, hjelp til oppsett?:P

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Får ikke bass i surround, hjelp til oppsett?:P

Heisann. Har skaffa meg onkyo 702 og bruker optisk kabel fra dvd spiller til forsterker.

Hva må jeg stille den inn på forsterkeren?

Dolby digital eller dts?
    Hva er best?

Vi fikk surround lyd her nå men ingen bass. Hadde ikke noe problemer med den forrige forsterkeren min men da brukte jeg coaxial kable.

HVa må jeg stille inn for at den skal skjønne jeg bruker 5.1 uten sub og at fronthøytalerne tar av seg effekter og bass?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    725
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scamps
    Heisann. Har skaffa meg onkyo 702 og bruker optisk kabel fra dvd spiller til forsterker.

Dolby digital eller dts?
    Hva er best?

Vi fikk surround lyd her nå men ingen bass. Hadde ikke noe problemer med den forrige forsterkeren min men da brukte jeg coaxial kable.

HVa må jeg stille inn for at den skal skjønne jeg bruker 5.1 uten sub og at fronthøytalerne tar av seg effekter og bass?
    DTS gir som regel best lyd,men det er ikke alle filmer som er spilt inn med dette,bare dolby digital,men dette stiller du i menyen på dvd-filmen under lydoppsett.der ser du hva slags lyd filmen er spillt inn med.
    Nå kjenner ikke jeg recieveren din,men generellt så har du en innstilling på den som heter surround/pro logic el.lign som du setter den på når du skal se film, og det er sikkert flere andre forskjellige typer lyd,bl.a. STEREO og sikkert en haug med andre også (hall,movie...osv) .Japsene liker sånt,he he.
    Ellers kan jeg bare anbefale BRUKSANVISNINGEN hvis du lurer på noe mere. Sjekk ellers at alle kabler er koblet riktig.Ofte lett og slurve i jungelen av inn og utganger.

Intermediate goldeneagle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    dts er uten tvil best. når det gjelder bassen så har du sikkert en plass i menyen på forsterkeren hvor du kan stille høytalerne mellom small og large. for at bassen skal gå til frontene må disse stå på large

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Dolby digital eller dts?
    Hva er best?
    DTS om du har valget Det er få tilfeller DD har vært bedre.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kablene ja., tror de står riktig men kan sikkert sjekke igjen.

Frontene står automatisk på large når jeg kobler ut sub. BLir så irritert når jeg ikke finner ut av hva det er.

Lyden beveger seg fra kanal til kanal så det er ikke problemet..

Noen flere ideer til hva det kan være`? Har sett i manualen men ble ikke klok på det. Kanskje jeg ikke har funnet de rette sidene

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    725
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kablene ja., tror de står riktig men kan sikkert sjekke igjen.

Frontene står automatisk på large når jeg kobler ut sub. BLir så irritert når jeg ikke finner ut av hva det er.

Lyden beveger seg fra kanal til kanal så det er ikke problemet..

Noen flere ideer til hva det kan være`? Har sett i manualen men ble ikke klok på det. Kanskje jeg ikke har funnet de rette sidene
    Hvis du kan forklare litt mere hvordan du har kobla dette sammen så er det lettere for oss og hjelpe. Tipper det er noen innstillinger i recievermenyen.Sjekk en gang til at frontene står til Large også når subben er kobla til. Hvis du ikke har noen knøtthøyttalere i front så skal de stå på large.Subben skal bare ta seg av de tonene som frontene ikke klarer.Sjekk også at du har kobla subben til rett inngang.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fant ut av hva det var i går. Det var dvd spilleren sin skyld.

Den stod på PCM og med en gang jeg skiftet over til RAW så forrandret alt seg.

Hva er PCM egentlig? Kan ikke si jeg liker det etter å ha ergret meg i flere timer:P

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fant ut av hva det var i går. Det var dvd spilleren sin skyld.

Den stod på PCM og med en gang jeg skiftet over til RAW så forrandret alt seg.

Hva er PCM egentlig? Kan ikke si jeg liker det etter å ha ergret meg i flere timer:P
    PCM er for Stereo - 2 kanals

RAW aktiverer LFE-utgangen på DVD-spilleren, og de øvrige kanalene

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •