Forsterker til Kappa - Thule ia 100?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 18 av 18
    Intermediate Hanspf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Forsterker til Kappa - Thule ia 100?

Hei, sitter med ett surround anlegg til med kappa 600 i front. Har en en pioneer 909 receiver og parasound hca 1500 effekt forsterker som driver de. Spiller like mye musikk som film på de. Har nå fått ett gunstig tilbud på en Thule a100. Bør jeg slå til på dette, eller er det smør på flesk å ha en receiver og vanlig forsterker når jeg har en effekt forsterker ved siden av?

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    thule ia100?
    har du bare tenkt å bruke pre-ampen i den da eller? for effektdelen i den har ikke sjanse å drive kappa600.

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mente å lese på forumet her ett annet sted her at den thulen var bra på Kappa. Tenkte å bruke den med parasounden ja. Vil det bli merkvar forskjell å kjøre Stereo/effekt i motsetning til receiver/effekt?

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hanspf
    Mente å lese på forumet her ett annet sted her at den thulen var bra på Kappa. Tenkte å bruke den med parasounden ja. Vil det bli merkvar forskjell å kjøre Stereo/effekt i motsetning til receiver/effekt?
    da vil du bare ha nytte av pre-ampen. dumt å kjøpe en integrert til det, kjøp da heller en simpel forforsterker..embla f.eks, sansynligvis mye bedre enn den som sitter i sony.

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av einis
    thule ia100?
    har du bare tenkt å bruke pre-ampen i den da eller? for effektdelen i den har ikke sjanse å drive kappa600.
    Har du prøvd? Hadde denne komboen hjemme en helg, og det funket som juling. Kappaene kvitterer selvfølgelig med enda bedre lyd med bedre forsterkeri, men IA 100 var en god match i den billige enden av skalaen. Bruker selv en Talk Cyclone 2.1 2x100w som spiller så det koster. Spilte skjorta av ECI-4.

Til hanspf: Skal du bi-ampe, og det er foresten kult med K600, er det en fordel bruke like forsterkere, da f.eks thule/parasound kan ha forskjellig lydkarakteristikk og forskjellig utnivå. Men det er bare å prøve. Syns du det hørres bedre ut en dagens løsning, og du mener det kan forsvare prisen, er det jo bare å kline til. Det er en herlig hobby...

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    thule ia100?
    Har du prøvd? Hadde denne komboen hjemme en helg, og det funket som juling. Kappaene kvitterer selvfølgelig med enda bedre lyd med bedre forsterkeri, men IA 100 var en god match i den billige enden av skalaen. Bruker selv en Talk Cyclone 2.1 2x100w som spiller så det koster. Spilte skjorta av ECI-4.

Til hanspf: Skal du bi-ampe, og det er foresten kult med K600, er det en fordel bruke like forsterkere, da f.eks thule/parasound kan ha forskjellig lydkarakteristikk og forskjellig utnivå. Men det er bare å prøve. Syns du det hørres bedre ut en dagens løsning, og du mener det kan forsvare prisen, er det jo bare å kline til. Det er en herlig hobby...

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    mhm...kappa krever minst 200watt. cayin 251 hadde store problemer. vincent 233 var den eneste som dugde under 10k innen integrerte.

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    mhm...kappa krever minst 200watt. cayin 251 hadde store problemer. vincent 233 var den eneste som dugde under 10k innen integrerte.
    Det er noe av det dummeste jeg har hørt. Snakker du om Kappa 600 eller om eldre Kappa-modeller? Har hatt Kappaene i snart 2 år, med min forsterker i en stor stue, uten problemer ved normale nivåer. Kan selvfølgelig ikke konkurrere i lydtrykk med byens diskoteker, men... Det er kvaliteten på wattene som gjelder, ikke kvantiteten ( En sannhet med modifikasjoner, men dog..) Jeg inviterte hjem han som solgte meg kappaene til å høre og sammenligne med et thule bi-amp oppsett med 2x100watt til hver høyttaler, og han innrømte glatt at Talk hørtes bedre ut, selv om det var mulig å spille høyere med flere watt. Så beklager å måtte si det, men du tar feil!!!

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JD
    Det er noe av det dummeste jeg har hørt. Snakker du om Kappa 600 eller om eldre Kappa-modeller? Har hatt Kappaene i snart 2 år, med min forsterker i en stor stue, uten problemer ved normale nivåer. Kan selvfølgelig ikke konkurrere i lydtrykk med byens diskoteker, men... Det er kvaliteten på wattene som gjelder, ikke kvantiteten ( En sannhet med modifikasjoner, men dog..) Jeg inviterte hjem han som solgte meg kappaene til å høre og sammenligne med et thule bi-amp oppsett med 2x100watt til hver høyttaler, og han innrømte glatt at Talk hørtes bedre ut, selv om det var mulig å spille høyere med flere watt. Så beklager å måtte si det, men du tar feil!!!
    ingen av de prøvde forsterkerene har noe som helst "yalla-watt". kanskje det "funker" med 100, men hører du de på skikkelig kraftige, strømsterke watt vil du få en aha opplevelse.

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Snakker ikke om jalla-watt, sier bare at selv om du har mye watt er det ikke da en selvfølge med god lyd... Og at det er mulig at få god lyd med K600 uten 200watt... Snakk med en rørentusiast som f.eks bruker 2x8watt og syns det er himmelen. Men for all del, Cerwin Vega med 2xNAD 218 spiller jo sikkert mye bedre...

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Snakker ikke om jalla-watt, sier bare at selv om du har mye watt er det ikke da en selvfølge med god lyd... Og at det er mulig at få god lyd med K600 uten 200watt... Snakk med en rørentusiast som f.eks bruker 2x8watt og syns det er himmelen. Men for all del, Cerwin Vega med 2xNAD 218 spiller jo sikkert mye bedre...
    jada...klart d gjør
    kappa er og blir en veldig tung last..er det eneste jeg sir

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm klarer kanskje å få tak i thulen for 3500,- og det er jo en god pris. Men vet ikke om jeg heller bør spare de pengene til en ny effkektforsterker som jeg og har lyst på...

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hanspf
    Hmm klarer kanskje å få tak i thulen for 3500,- og det er jo en god pris. Men vet ikke om jeg heller bør spare de pengene til en ny effkektforsterker som jeg og har lyst på...
    eller være fornøyd med det du har..
    parasound har kke mye billig..effektdelen i ia100 er vel ikke bedre.

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel ikke mulig å være 100 % fornøyd med det man har. :lol: Alle her på forumet kunne vel alltid tenkt seg en oppgradering...

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel ikke mulig å være 100 % fornøyd med det man har. :lol: Alle her på forumet kunne vel alltid tenkt seg en oppgradering...
    ja og det er det eneste det går i...tenker bare på hva du vil ha og ikke hva du har! utstyrs interessen din er er vel meget større enn musikk interessen

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, jeg er godt fornøyd med stereoanlegget mitt, jeg. Mangler bare nye nettkabler og ferdigstilling av ny stue så er jeg i mål. Derimot er jeg ikke ferdig med hjemmekinoanlegget mitt som står i et annet rom.

Det er jo forskjell på å kjøpe alt med en gang for deretter umiddelbart å starte å bytte ut, kontra å bygge op litt etter litt. Har man kone/samboer faller ikke det første alternativet i særlig god jord...

Active
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei igjen folks

Tror nok de fleste henviser til de gamle kappaene når de snakker om "tungdrevne" kappaer.

Har selv kappa 600 og kan ikke si at de er særlig vanskelige å drive, da jeg kunne spille uten noen slags forvrengning med den "gamle" forsterkeren (sony STR-VA555ES) som er en suorrundforsterker.

Må bare si meg 100% enig med JD

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hjertelig takk.

Jeg har ikke alltid rett, men jeg tar aldri feil....

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •