Kraftig "elektrisk" støy fra Hegel H4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer hifinyter sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Kraftig "elektrisk" støy fra Hegel H4

Hei
    Har lånt meg ett anlegg bestående av kun Hegelkomponenter: Effekt=H4 Forfors=P4 og Hegel cd spiller.
    Problemet oppstår noen sekunder etter at anlegget blir slått på, kommer da kraftig støy fra høytalerne, typen støy som gjør vondt å høre på. Har nå koblet hegel cd spiller og forforsterker til min denon 3805 surround forsterker, dette går helt fint, ingen støy. Når dette var gjort skulle jeg koble hegel effektforsterkeren til min denon 3805. Skrudde da av alle komponenter, koblet signalkabel fra pre-out og i det jeg skal koble til effektforsterkeren får jeg støt. Selv om alt var slått av. Og støtet fikk jeg fra selve dekslet og ikke fra kontakten bak.
    Hmm håper dette ble noenlunde forståelig? Er det noen som har noen tips, eller tanker om hva dette kan være?

Er takknemlig for alle svar
    Mvh Ove

Medlem siden
    May 2007
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ingen forslag?

Noen som har tips til hvordan jeg skal finne mere ut av dette? Bor i finnmark så det er langt til nærmeste forhandler

Intermediate DiFontaine sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    1,331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt et lignende problem på den gamle Hegel H1 integrerte forsterkeren min. Sendte den på reperasjon og det viste seg at det var en motstand/kondensator på den ene kanalen som var gått i stykker. Dette tror jeg en bør ha visse elektronikk-kunnskaper for å klare å fikse selv. Vet ikke om dette løser problemet ditt...:neutral:

Medlem siden
    May 2007
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, har støy i begge kanaler. Lyden minner veldig om det samme som når man plugger i en gitar, med påfølgende knitrelyder. Ser ut til at dette er ett ukjent fenomen, må nok ta en tlf til produsent kan det se ut til.
    Takk for svar sålangt

Hilsen Ove

Intermediate hårek sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    1,137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du forsøkt andre kabler? Hvis det er brudd i skjermen på en kabel så får du kraftig 100 Hz during.

Er det kontakt mellom chassis på komponentene? I såfall kan det være en jordsløyfe du hører, jord må ikke kobles andre steder enn i signalkabel.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hegel H4 spiller som aldri før

Da er Hegel H4 forsterkeren kommet i retur etter å ha vært til reparasjon hos Hegel.
    Det viste seg å være begge inngangskortene og ett utgangskort som var røket. Fikk oppgradert inngangskortene med kort fra H4A. Den ble kalibrert med Audio Percision før den ble sendt i retur.
    Meget god service fra Bent Holter og Hegel. Forsterkere som kan anbefales på det varmeste.

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Wink

enig i at det er en topp forsterker min er også oppgradert fra H4 til H4a.til klipsch,Chario og visaton så låter det bedre enn Parasound Hca2200 og Oberon 6.1,har ikke annet og sammenligne med men den ble jo årets high end forsterker både i 2004 og 2006 i lyd og bilde

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har testet forsterkerne med Naboens B&W 703. Utrolig hvor mye disse forstekerne og cd spilleren (Hegel CDP2a) klarte få ut av disse høytalerne. Det er kanskje ikke helt riktig å sammenligne med en Denon AVR3805 reciver, men uansett ett utrolig løft. Jeg har selve ett par Audiovector S6 avantgarde. Disse kan bli litt skarp i toppen, men det er ikke forsterkerne som har skyld i det, men høytalerne og Nordost SPM reference kablene som er gjør det. Synes jeg ellers har ett godt lydbilde. Mange som får hakeslepp når de hører anlegget for første gang. :-D

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •