Receiver til dm 683

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer Roy Drage Andersen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Receiver til dm 683

Hei, har nå søkt på forumet her i jakt på en tråd om dette, finner bare anbefalinger til stereo forsterkere og effektforsterkere til B&w 683.

Så for å ikke stjele noen andre sin tråd, spør jeg nå, kan noen anbefale meg en god hjemmekino receiver.

Har selv kikket litt på nettet, liker godt Denon sine, tenker da på avr 1708 og 2808, ser også at det finnes noen 3806 på lagersalg sidene til hfk så om dette kunne vert noe?

Har også kikket litt på Harman/kardon sine avr 245, avr 347 og avr 445.

Har vel satt en maks pris på 10000 lapper, kan sikkert strekke det litt lenger...

Har per i dag en denon pma 1500, men har fått litt smaken på hjemmekino.

Så viss noen har tid til å svare meg hadde det vert fint.

Mvh
    Roy

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av Roy Drage Andersen
    Hei, har nå søkt på forumet her i jakt på en tråd om dette, finner bare anbefalinger til stereo forsterkere og effektforsterkere til B&w 683.

Så for å ikke stjele noen andre sin tråd, spør jeg nå, kan noen anbefale meg en god hjemmekino receiver.

Har selv kikket litt på nettet, liker godt Denon sine, tenker da på avr 1708 og 2808, ser også at det finnes noen 3806 på lagersalg sidene til hfk så om dette kunne vert noe?

Har vel satt en maks pris på 10000 lapper, kan sikkert strekke det litt lenger...

Mvh
    Roy
    Hei. Ulempen med Denon reciverne er at de ikke er særlig strømsterke. Synes heller ikke at Denon er den beste matchen med B&W. (min mening) DM683 er en krevende HT som først våkner til liv når den får en god forsterker å jobbe med. Derimot HK sin er det mere futt i. Men åssen de spiller på B&W vet jeg. Hva med en Denon 2808 og en egen effektforsterker til frontene. Kvitt deg med PMA`n, så har du pengene der

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville som nevnt kjøpt en Denon 2808 og så kanskje en brukt effektforsterker. 2808 er den laveste modellen som har nettverkskobling og har masse av de samme features som de større modellene.
    Recievere går jo fort av "moten" da nye tilkoblinger og formater dukker opp, så jeg kommer antakelig til å gjøre det samme. Altså kjøpe en modell som ikke har all effekten som trengs og heller kjøpe effektforsterker/monoblokker til frontene. Det blir billigere å bytte ut recieveren også på denne måten når den tid måtte komme.
    Ulempen her er jo om man får nok effekt til de andre kanalene, men man får ikke alt man vil heller

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med disse??
    Noen som har noen innvenninger? Med tanke på effektforsterker i tillegg til frontene!

Denon AVR 2808: 10.000,-

Yamaha RX-V1800: 9000,-

Onkyo SR605/705: 6000-10000,-

Pioneer VSX-LX50: 11.000,-

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    142
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke gå for noe lavere enn 3806 :-), DM 683 tungdrevne speakers og du vil merke at det er mye dårligere lyd i en 2806 og lavere ift din PMA 1500

Intermediate goldeneagle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    du vil nok merke en markant økning ved å bytte til en skikkelig reciver. denon 1500 vil jeg si er for liten forsterker for 683, hørt om flere som klager på at den forsterkeren kobler ut ved litt mere enn middels volum. var jeg deg ville jeg solgt den denon forsterkeren din, kjøpt lyngdorf effektforsterker og en noe billigere surround forsterker. da får du skikkelig god stereo lyd, og i surround oppsettet blir frontene avlastet så lyden i resten av høytalerene blir bedre.

Newcomer Roy Drage Andersen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svarene, kommer nok til å ta turen til hfk for å lytte, men tror ikke jeg trenger så mye dill, eneste jeg ønsker meg er muligheten for hjemmekino, og en receiver som er kraftig nok til å drive frontene til jeg evt. får råd til en effektforsterker.

Så derfor vurderer jeg den 3806, den er forholdsvis kraftig tror jeg, og siden den er utgått er den jo billigere, og det er jo ingen ulempe når man er student.

Eneste jeg er misfornøyd med pma 1500 er at den kobler ut når jeg vil dra på litt, føler gjerne at den ikke er kraftig nok,er sikker på at høyttalerne har så mye mer å by på.

Men tusen takk for responsen, synes det er kjekt å få litt råd og veiledning.:-D

Intermediate goldeneagle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hm akkurat det jeg sa, som du sikkert ikke leste fordi du svarte selv. kan garantere deg at høytalerene har svært mye mere å gå på. er alltid slik at du ikke kan få en forsterker som er for kraftig, men vil absolutt tro at 3806 er kraftig nok. bare husk å bruk biamp funksjonen. det hjalp veldig mye på mine høytalere i hvertfall

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roy Drage Andersen

Mvh
    Roy
    Hvis det er lyden du bryr deg om, og ikke "gadgets",
    så vil jeg varmt anbefale denne:
    Hjemmekino - receiver | Hi-Fi Klubben: NAD T754 Hjemmekinoreceiver
    Den knuser Denon i samme prisklasse på lyd(mener jeg da:-p).
    Jeg kjører mine DM683 på denne alene uten noe effekt nå(min C372 er på service).
    Og ble kjempeoverrasket og imponert over hvordan denne drar de høytalerne i film! Var helt rått! :-)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •