Effektforsterker til Klipsch RF-7

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 30
    Newcomer Achillle sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    186
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Effektforsterker til Klipsch RF-7

Noen som kan fortelle meg hva som funker best..?
    Noen eks..:
    2 stk Vincent SP-T100, Rotel RB-1090, Midgard Audio Oberon 6.1....

Rundt samme prsiklasse som disse hadde jeg tenkt meg..
    Altså rundt 20.000, kjøper gjerne brukt og..

Newcomer mskjold sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    272
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med Copland?
    Har selv en CTA-520 på RF-63 og dette fungerer glimrende. Tar meg selv i å glise bredt innimellom pga av hva denne komboen leverer.

Sjekk ut review i Audiophile

Medlem siden
    May 2007
    Poster
    186
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mskjold
    Hva med Copland?
    Har selv en CTA-520 på RF-63 og dette fungerer glimrende. Tar meg selv i å glise bredt innimellom pga av hva denne komboen leverer.

Sjekk ut review i Audiophile
    Leste ett sted at de ikke var noe særlig på tungdrevne høyttalere.. RF-7 er jo vesentlig tyngre å drive en både RF-83 og 63...

Intermediate kakehode sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rotel RB-1092!!!

Newcomer mskjold sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    272
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var ikke klar over at RF-7 krevde såpass mye mer av amp en hva dagens RF serie krever. Ser i Audiophile at de skriver : "Dersom du skal drive svært tungdrivne høgtalarar, eller likar diskoteknivå på lydstyrken, bør du kanskje vurdere andre forsterkarar."

Så om RF-7 er svært tungdrevene så bør du vurdere noe annet kanskje. Hadde tidligere RB-1080 på mine 63 og ikke kreftene til denne.

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har iallefall ett par sjukt råe høytalere!

Jeg hadde disse før og drev de først med en krell kav 400xi, som rett og slett ikke var sterk nok. Kjøpte meg så ett par midgard oberon, og så meg aldri tilbake. Disse hadde mer enn nok kraft og plustelig var det jeg som ga meg før høytalerne gjorde det. Uten tvil en god match om du har en litt smooth forforsterker.

En annen mulighet kan være gå for rogue stereo 90 som du kan få for kr 16k på bruktbørsen nå (selges av devilej her på avforum), denne er langt fra like kraftig og du vil dermed gå kraftige ned i trøkk, men når det gjelder rein lydkvalitet på hornkonstruksjoner er denne mange klasser bedre enn oberon. Jeg fikk gleden av å teste denne på mine array1400 og falt pladask!
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bør kanskje utbrodere en smule på mitt lille, dog fantastiske innlegg.
    Hadde først Stereo 90, og det låt til tider som pureste magi, men RF-7 er noe skikkelig dritt å drive skikkelig, for med RB-1092 er det nå på mange måter enda bedre.
    Klart, jeg ville definitivt beholdt Stereo 90 om jeg skulle sitte i sofaen og øre på Norah Jones, Nils Lofgren og desslike, men skal man spille dundrende råkkenråll dagen lang trenger man virkelig et beist av en effektforsterker.
    RB-1092 er således midt i blinken, og kreftene i den er for sikkerhets skyld fullstendig endeløse såvidt jeg har kunnet observere.

Og hvis du gidder lese alt sammen er det skrevet mange mil frem og tilbake om både Stereo 90 og RB-1092 i tråden min.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    litt ot: hørte jeg noen si bi-amping med midgard\rotel til bassen og stereo90 på horna? kan fort bli en djevelsk (men tilsvarende dyr) kombinasjon :twisted:
    -------
    Mvh
    Rune
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Medlem siden
    May 2007
    Poster
    186
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kakehode
    Bør kanskje utbrodere en smule på mitt lille, dog fantastiske innlegg.
    Hadde først Stereo 90, og det låt til tider som pureste magi, men RF-7 er noe skikkelig dritt å drive skikkelig, for med RB-1092 er det nå på mange måter enda bedre.
    Klart, jeg ville definitivt beholdt Stereo 90 om jeg skulle sitte i sofaen og øre på Norah Jones, Nils Lofgren og desslike, men skal man spille dundrende råkkenråll dagen lang trenger man virkelig et beist av en effektforsterker.
    RB-1092 er således midt i blinken, og kreftene i den er for sikkerhets skyld fullstendig endeløse såvidt jeg har kunnet observere.

Og hvis du gidder lese alt sammen er det skrevet mange mil frem og tilbake om både Stereo 90 og RB-1092 i tråden min.
    Takker, har hørt stereo 90 på Rf-83, låter pent men blei ikke overbevist over trøkket, mine JBL SVA med AVR 745 trøkka mere.. Men høres helt klart ikke like pent ut

Medlem siden
    May 2007
    Poster
    186
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skrotnisse
    litt ot: hørte jeg noen si bi-amping med midgard\rotel til bassen og stereo90 på horna? kan fort bli en djevelsk (men tilsvarende dyr) kombinasjon :twisted:
    Det var et skummelt forslag.. hehe
    Ikke sett sånne griller ihodet på meg :P

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil egentlig anbefalle deg å sammenligne rf83 og rf7 når det kommer til reint trøkk. RF7 er en helt annen høytaler

jeg har noen farlige griller sjøl i huet, men det koster og det tar tid SNUFS!
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spennende, om enn litt meningsløst dyr tanke, ikke at det er noe galt i det selvsagt Men jeg ville vel heller brukt pengene på en skikkelig forforsterker(gjerne med HT-inngang for enkelhets skyld) så hadde det blitt et skikkelig stereoanlegg ut av det.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe, forslaget var ment mer som en slags spøk. Det å kjøpe f.eks. en rotel for rundt 20k pluss en rogue til 24k (fullpris) på ett par ht til litt over 20k er kanskje litt overkill. Men som prima vera så elegant sa det; de gærne har det godt!

Men om man skal bruke en forsterker basert på ice power på klipsch, så tror jeg nok at jeg ville ha sett meg etter en forforsterker med rør for å smoothe ut toppen en smule...
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    May 2007
    Poster
    186
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spennende, om enn litt meningsløst dyr tanke, ikke at det er noe galt i det selvsagt Men jeg ville vel heller brukt pengene på en skikkelig forforsterker(gjerne med HT-inngang for enkelhets skyld) så hadde det blitt et skikkelig stereoanlegg ut av det.
    Har H/K avr 745 som surround reciever da..
    Aldri hørt H/K og Klipsch før men ser for meg at det blir bra
    Hva med en Mcintosh mc275..

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe, forslaget var ment mer som en slags spøk. Det å kjøpe f.eks. en rotel for rundt 20k pluss en rogue til 24k (fullpris) på ett par ht til litt over 20k er kanskje litt overkill. Men som prima vera så elegant sa det; de gærne har det godt!

Men om man skal bruke en forsterker basert på ice power på klipsch, så tror jeg nok at jeg ville ha sett meg etter en forforsterker med rør for å smoothe ut toppen en smule...
    Joda, jeg tok den
    Angående rørpre så har jo du tatt den heeelt ut, og fett er det, men sjekket i min tid ut rimeligere alternativer som f.eks. Nordic Ming Da, og da ble det plutselig krasj med noe inngangsimpedanser på ICE-blokkene eller hva nå enn det var.

Men uansett, min RB-1092 skal være litt mindre nøytral/lys enn Midgard, og selv i forhold til Stereo90 kan jeg ikke si det er helt i toppen de største endringene forekom. Klart, min PS Audio PCA-2 hjelper litt på, men jeg har inntrykk av at det heller er det at RF-7 må mates med masse krefter for å ikke bli skrikete. Får den ikke det blir det fort skjærende nesten uansett forsterker, så kanskje derfor er de største ICE-forsterkerne gull fra himmelen ettersom de leverer så enormt med effekt?

Medlem siden
    May 2007
    Poster
    186
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil egentlig anbefalle deg å sammenligne rf83 og rf7 når det kommer til reint trøkk. RF7 er en helt annen høytaler

jeg har noen farlige griller sjøl i huet, men det koster og det tar tid SNUFS!
    Aldri hørt RF-7, men som folk forklarer forskjellen på rf83 og rf7 så tror jeg rf7 er mere høyttaler for meg..
    Har fått tak i ett par i USA, brodern er i Texas så de blir sendt dit først... Tenker å kjøpe RC7 og RF5 også..

Active Egil_M sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    429
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan anbefale både Midgard Oberon 6.1 og Mcintosh MC275 på RF7.

MC275 er det råeste jeg har hørt på RF7. Men Midgard Oberon 6.1 er ikke feil den heller.. Konge høytalere

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Achillle
    Har H/K avr 745 som surround reciever da..
    Aldri hørt H/K og Klipsch før men ser for meg at det blir bra
    Hva med en Mcintosh mc275..
    HK og klipsch er ingen du match, begge har en relativt rocka lydfilosofi.

Når det kommer til MC275 kontra stereo90 kan jeg ikke gi deg noe fasitsvar, men det er flere her på forummet som har hørt begge, og gått for stereo90. Selv har jeg hatt stereo90 hjemme på arrayene, og jeg fikk en demo på mc2275 (den integrerte rørforsterkeren til mcintosh, regner med at effektdelen i denne er temmelig lik mc275) og om jeg fikk velge, så hadde jeg tatt stereo90 hvilken som helst dag. stereo90 var langt mer engasjerende, stemmene fikk langt mer fylde og tredde mer frem i lydbildet. MC2275 ble rett og slett for laidback og daff i mine ører.
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda, jeg tok den
    Angående rørpre så har jo du tatt den heeelt ut, og fett er det, men sjekket i min tid ut rimeligere alternativer som f.eks. Nordic Ming Da, og da ble det plutselig krasj med noe inngangsimpedanser på ICE-blokkene eller hva nå enn det var.
    leste detta i tråden din. Jeg hadde selv tenkt å teste ut en ming da dingseboms, skreiv med importøren og joda, jeg skulle få et eksemplar til test bare han ene skribenten i fidelity var ferdig "den og den datoen", men hørte aldri noe mer fra han, og med min korte tålmodighet var saken biff: sporenstreks inn til oslo for å kjøpe c220

J
    Men uansett, min RB-1092 skal være litt mindre nøytral/lys enn Midgard, og selv i forhold til Stereo90 kan jeg ikke si det er helt i toppen de største endringene forekom. Klart, min PS Audio PCA-2 hjelper litt på, men jeg har inntrykk av at det heller er det at RF-7 må mates med masse krefter for å ikke bli skrikete. Får den ikke det blir det fort skjærende nesten uansett forsterker, så kanskje derfor er de største ICE-forsterkerne gull fra himmelen ettersom de leverer så enormt med effekt?
    ice i effekten og rør i forforsterkeren er slettes ingen dum kombo på ht med horn nei. Det er mange veier til rom! hehe. Må innrømme at jeg blir mer og mer i tvil om jeg skal bytte ut oberon med noen nye monstre av noen effektrinn. Leiker litt med tanken på kjøre disse på bassene og rør på horna, men dette er en helt annen sak. får vel prøve å unngå å kuppe hele tråden
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    May 2007
    Poster
    186
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HK og klipsch er ingen du match, begge har en relativt rocka lydfilosofi.

Når det kommer til MC275 kontra stereo90 kan jeg ikke gi deg noe fasitsvar, men det er flere her på forummet som har hørt begge, og gått for stereo90. Selv har jeg hatt stereo90 hjemme på arrayene, og jeg fikk en demo på mc2275 (den integrerte rørforsterkeren til mcintosh, regner med at effektdelen i denne er temmelig lik mc275) og om jeg fikk velge, så hadde jeg tatt stereo90 hvilken som helst dag. stereo90 var langt mer engasjerende, stemmene fikk langt mer fylde og tredde mer frem i lydbildet. MC2275 ble rett og slett for laidback og daff i mine ører.

Takker for den, laidback og daff er ikke grunden til å kjøpe RF7, hehe

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •