Nytt surround anlegg m/ receiver

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Nytt surround anlegg m/ receiver

Ja, da skal far ha et anlegg som hovedsaklig skal brukes til Film og Musikk.
    Har tenkt på denne: Hardware.no - Prisguide - Høyttalersystem (HiFi) - Sony HT-SF1100

Det jeg lurer på er; Trenger jeg noe mer for at det skal funke? Ikke noe forsterker osv? Er det integrert DVD spiller?

:-D

Intermediate goldeneagle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det eneste jeg kan tenke meg er høytaler kabler, trur ikke det pleier å følge med, men vil ikke anbefale deg denne typen anlegg. da er det bedre å legge litt ekstra penger i dette å få noe som er mye bedre..

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av goldeneagle
    det eneste jeg kan tenke meg er høytaler kabler, trur ikke det pleier å følge med, men vil ikke anbefale deg denne typen anlegg. da er det bedre å legge litt ekstra penger i dette å få noe som er mye bedre..
    Skal ikke bruke mer penger, er ikke så kresen på lyd. Men, noen som kan finne ut åssen kabel jeg trenger?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom det ikke skulle følge med lange nok kabler holder nok disse i massevis:
    Clas Ohlson - Høyttaler- og signalkabel Kabler Kabler og kontakter El og elektronikk

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    du er ikke kresen på lyd?? kjøper du feks
    disse høytalerene: QXL.no - 5 x SURROUNDSETT
    denne dvdspilleren: Komplett.no - Toshiba SD270ESE DVD Spiller, DivX/JPEG, Komponent ut
    denne forsterkeren: Finn Torget - Testvinnende Harman Kardon AVR 2000 hjemmekinoforsterker!
    bruker du ca 5-600kr på kabler så har du faktisk brukt 1000kr mindre, MEN du har veldig sannsynlig fått ca 4 ganger så god lyd

bare gå på biltema eller no å finn de billigste kablene der hvis du på død og liv vil kjøpe deg selv dårlig lyd

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av vezeil
    Ja, da skal far ha et anlegg som hovedsaklig skal brukes til Film og Musikk.
    Har tenkt på denne: Hardware.no - Prisguide - Høyttalersystem (HiFi) - Sony HT-SF1100

Det jeg lurer på er; Trenger jeg noe mer for at det skal funke? Ikke noe forsterker osv? Er det integrert DVD spiller?

:-D
    Normalt sett så låter dette helt greit og en får fin design til lav pris. Kabler pleier å følge med Sony sine anlegg. Det er integrert dvd spiller.

Tviler sterkt på de høytalerne som goldeneagle anbefalt, og gararanterer at du ikke hører forskjell på kabler til 600 kr og den rimeligste varianten på Biltema:
    Forøvrig er jeg enig med goldeneagle at du kan få MYE bedre lyd ved bruktkjøp. Men tviler på at du har lyst til det.
    Ville anbefalt å heller gå for et brukt anlegg av den typen du linker til til omtrent den prisen (3,5K) da vil nypris ha vært 7-8K og du vil få et vesentlig bedre anlegg men like lettvint og stilig.

IMHO

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Normalt sett så låter dette helt greit og en får fin design til lav pris. Kabler pleier å følge med Sony sine anlegg. Det er integrert dvd spiller.

Tviler sterkt på de høytalerne som goldeneagle anbefalt, og gararanterer at du ikke hører forskjell på kabler til 600 kr og den rimeligste varianten på Biltema:
    Forøvrig er jeg enig med goldeneagle at du kan få MYE bedre lyd ved bruktkjøp. Men tviler på at du har lyst til det.
    Ville anbefalt å heller gå for et brukt anlegg av den typen du linker til til omtrent den prisen (3,5K) da vil nypris ha vært 7-8K og du vil få et vesentlig bedre anlegg men like lettvint og stilig.

IMHO
    uhum nå mente ikke jeg at han skulle kjøpe kabler til 600kr, men bare tok det med som et svært grovt overslag da kabler blir dyrere som regel en det en trur på forhånd.
    når det gjelder de høytalerene jeg anbefalte, så kan du tvile så sterkt du bare vill. jeg har selv hatt dem og brukt dem flittig i ca 3år. kjøpte dem pga at jeg ville ha surround men hadde lite penger. kan garantere deg at de knuser alle høytaler pakker du finner opp til ca 2.5k, og i og med at de bare koster 400kr, så trur jeg folk flest under vurderer dem kraftig.
    men det er klart, gir du blaffen i hvordan høytalerene låter men bare skal ha dem til pynt, så ser sikkert disse andre litt bedre ut for noen

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •