Denon pma 915R og B&W 683/604

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Denon pma 915R og B&W 683/604

Det jeg lurer på er om denne gamle denon forsterkeren kan klare å drive disse høyttalerene?
    Har fra før lcr600 og 601 som drives av en avr 1905, men synes nå det er på tide å få inn noen ordentlige fronthøyttalere også. For det er vel ikke noe problem å koble en stereoforsterker på preout kanalene til surroundforsterkeren?
    Vet disse høyttalerene er ganske tunge å drive, men tror pma 915R er ganske sterk selv om den er oppgitt til bare 80W per kanal eller noe.

Intermediate goldeneagle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hm i hvertfall på 683 er jeg ganske sikker på at det blir for lite. denon 1500AE er oppgitt til 80w eller no slikt så disse 2 er ca like kraftige etter det jeg kan se, og 1500 er for liten så derfor må jeg nok si desverre må du skaffe deg kraftigere forsterker til disse høytalerene.

Intermediate B&W'Eier sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    604 er hakket mer tungdreven. Min PMA2000R drar iallefall dem veldig godt. Ikke tegn til noe svikt på volumet eller noen ting :-) Men 915R er nok desverre for liten uansett hvem av høyttalerne du velger.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var egentlig som jeg forventet. Men da er det vel egentlig bare å spare mer så jeg kan kjøpe en effektforsterker i samme slengen. Får håpe det kommer noen gode tilbud på en rotel rb1080 snart.

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av -arg-
    Det var egentlig som jeg forventet. Men da er det vel egentlig bare å spare mer så jeg kan kjøpe en effektforsterker i samme slengen. Får håpe det kommer noen gode tilbud på en rotel rb1080 snart.
    Rotel RB 1080 på disse HT er en meget god macth. Spes på 604S3.

Intermediate B&W'Eier sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er stadig vekk en del Rotel Til salgs på hifisentralen og torget her på forumet. Hvor mye var det du hadde tenkt å legge i forsterker da? Litt lettere å finne en forsterker til budsjettet du hadde tenkt deg da :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan ikke akkurat si jeg har tenkt noe på pris. Når jeg først skal bruke penger på en effektforsterker så skal jeg ha en som jeg liker både i forhold til hvordan den passer høyttalerene og pris. Finner jeg en billig rotel kommer jeg nok ganske sikkert til å slå til, men har også sett litt på LYNGDORF SDA2175. Og det er alltid mulighet for å flytte penger mellom postene på budsjettet...

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Kan ikke akkurat si jeg har tenkt noe på pris. Når jeg først skal bruke penger på en effektforsterker så skal jeg ha en som jeg liker både i forhold til hvordan den passer høyttalerene og pris. Finner jeg en billig rotel kommer jeg nok ganske sikkert til å slå til, men har også sett litt på LYNGDORF SDA2175. Og det er alltid mulighet for å flytte penger mellom postene på budsjettet...
    Tror Lyngdorfen passer noe bedre enn Rotel`n. Har Lyngdorfen selv og har hatt RB1080. Rotel`n kan bli litt masete i diskantområdet. Ulempen med Lyngdorfen er at den er veldig nøytral. Men med riktig lydkilde så spiller det utrolig bra.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var det med signalkilde da... Står ikke så veldig sterkt der. Skal for det meste brukes til film, og da er det ps3 og denon 1720 som blir brukt. Er vel kanskje på tide å skaffe en bedre dvd spiller også. Men akkurat nå er det de gamle cv høyttalerene jeg bruker i front som skal ut.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Det var det med signalkilde da... Står ikke så veldig sterkt der. Skal for det meste brukes til film, og da er det ps3 og denon 1720 som blir brukt. Er vel kanskje på tide å skaffe en bedre dvd spiller også. Men akkurat nå er det de gamle cv høyttalerene jeg bruker i front som skal ut.
    Kan nok hende CV hadde røket ut først ja. Denon 1720 duger den. Men man får ikke kjøpt alt på en gang. Hadde valgt Lyngdorf framfor Rotel. Men MA Oberon og Vincent er også en veldig bra match med B&W.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •