Kva effektforsterker til B&W Dm 683?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 23
    Intermediate Even Sundgot sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kva effektforsterker til B&W Dm 683?

Hei. Dette gjelder ikkje meg men ein annen eg skulde spør for.

Han har ein Denon pma 1500 som driv eit på 683 men den driv dei ikkje godt nokk for når han skrur opp til kl10 så skrur forsterkeren seg av, derfor skal han kjøpe ein effektforsterker. vi har sett på Rotel,Vincent,Midgardaudio og Lyngdorf. Men det vi er usikre på er kva som blir best,

Vincent sp-331\sp-997

Sp-331 blir kansje kraftig nokk men den er kansje litt for lys, sp-997 er eg litt usikker på den trur eg ikkje er kraftig nokk sjølv om der står 150w 8 ohm samme som på sp-331.

Rotel såg på 1070 og 1080

1070 trur eg blir for liten og 1080 er vell den beste men den er for dyr.

Lyngdorf Sda2175

den veit eg ikkje noko om.

Midgardaudio

4.1 den skal vell kansje gå men den trur eg blir for lys i toppen.

Kva meiner dokke er den beste?
    Forsterkeren kan koaste max ca 10 000kr.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    NAD C272 drar høytalerne uten problem hvertfall.
    Gir en ganske feit bånn og helt ok topp!

Dyr er den heller ikke. :-)

Intermediate xanakor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    sikker på at det ikke er noe galt med forsterkeren? jeg fikk en demo på de høyttalerne med den forsterkeren. og vi spilte utrolig høyt og det var ingen/lite problemer med forvrenging....

det er jo en utrolig god forsterker!

mvh
    stian

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av xanakor
    sikker på at det ikke er noe galt med forsterkeren? jeg fikk en demo på de høyttalerne med den forsterkeren. og vi spilte utrolig høyt og det var ingen/lite problemer med forvrenging....

det er jo en utrolig god forsterker!

mvh
    stian
    Forsterkeren kjøpte han brukt, å han spurte hifiklubben koffor de klipper å dei svarte at han har for stor leilighet så høytalerane får for mykje luft å flytte på, dette svaret sunst eg var litt urealistisk for rommet i leiligheita er ca 30m2

Forsterkeren er veldi bra men det vi kan jere er å teste ein annen plass en i leiligheita å sjå om det virkeleg er forsterkeren eller om den berre er for liten.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av amunds
    NAD C272 drar høytalerne uten problem hvertfall.
    Gir en ganske feit bånn og helt ok topp!

Dyr er den heller ikke. :-)
    Har kjiket litt på Nad men det vi er usikre på er om lyden vil bli så varm å fin som den kunna ha blit.

Intermediate goldeneagle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det kan jeg bare si deg med en gang. var i går eller forgårs og snakket med en på hifiklubben i krsand. jeg har også akkurat fått tak i dm683 og er på jakt etter effektforsterker til disse. spurte hva han anbefalte, og jeg sa det at en annen hadde problemer med 1500 mot disse høytalerene. han bare lo du kan bare glemme denne forsterkeren. alt for lite krefter. i hvertfall når det gjelder disse høytalerene er lyngdorf markedets beste forsterker til under 25k. han på hifiklubben sa det at om denne forsterkeren hadde kostet 20k i stedet for 10k, så hadde han fortsatt ikke nølt med å kjøpe den.
    så mitt soleklare råd er at du ikke må finne på å kjøpe noe annet før du ihvertfall har fått testet den.

Intermediate magnuswb sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    NAD C272 er bare å glemme. Ja, den er kraftig men DM683 fortjener så mye bedre. Titt på Lyngdorff sin som nevnt over. (9898 kr) Tror den kan være knallgod til B&W!

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av goldeneagle
    det kan jeg bare si deg med en gang. var i går eller forgårs og snakket med en på hifiklubben i krsand. jeg har også akkurat fått tak i dm683 og er på jakt etter effektforsterker til disse. spurte hva han anbefalte, og jeg sa det at en annen hadde problemer med 1500 mot disse høytalerene. han bare lo du kan bare glemme denne forsterkeren. alt for lite krefter. i hvertfall når det gjelder disse høytalerene er lyngdorf markedets beste forsterker til under 25k. han på hifiklubben sa det at om denne forsterkeren hadde kostet 20k i stedet for 10k, så hadde han fortsatt ikke nølt med å kjøpe den.
    så mitt soleklare råd er at du ikke må finne på å kjøpe noe annet før du ihvertfall har fått testet den.
    hehe, her ser du forskjellen på hifiklubbene her i landet, Her annbefalte dei 1500 på dissa høytalerane. men dei anbefaler også lyngdorf. men skal få høyre lyngdorfen. Men unskyldninga deira når dei fekk besjed om at den klippte kl 10 var at rommet var for stort slik der blei for mykje luft å flytte på så gjorde at høytalerane vart mykje vanskligare å drive slik at forsterkaren blei forliten. sjølv om dei annbefalte han å spille inn på kl 9.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magnuswb
    NAD C272 er bare å glemme. Ja, den er kraftig men DM683 fortjener så mye bedre. Titt på Lyngdorff sin som nevnt over. (9998 kr) Tror den kan være knallgod til B&W!
    Det var det eg og synst, de blir for domt å ødelege så fin lyd.:-D

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Even Sundgot
    hehe, her ser du forskjellen på hifiklubbene her i landet, Her annbefalte dei 1500 på dissa høytalerane. men dei anbefaler også lyngdorf. men skal få høyre lyngdorfen. Men unskyldninga deira når dei fekk besjed om at den klippte kl 10 var at rommet var for stort slik der blei for mykje luft å flytte på så gjorde at høytalerane vart mykje vanskligare å drive slik at forsterkaren blei forliten. sjølv om dei annbefalte han å spille inn på kl 9.
    det er kjedelig at det er så stor variasjon mellom kunskapene i de forskjellige butikkene. derimot vet jeg at jeg kan stole 120% på han som holder til i hifiklubben i krsand. han har så god peiling på lyd at det nesten er skremende en annen måte å si det på, slik jeg har forstått det så er det han proffene går til når de trenger hjelp. han har hjulpet meg og noen kamerater av meg med en god del forskjellige ting, og resultatet har alltid blitt mye bedre en det jeg trudde var mulig å få til og størrelsen på rommet om det klipper eller ikke har overhode ingen betydning.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det er kjedelig at det er så stor variasjon mellom kunskapene i de forskjellige butikkene. derimot vet jeg at jeg kan stole 120% på han som holder til i hifiklubben i krsand. han har så god peiling på lyd at det nesten er skremende en annen måte å si det på, slik jeg har forstått det så er det han proffene går til når de trenger hjelp. han har hjulpet meg og noen kamerater av meg med en god del forskjellige ting, og resultatet har alltid blitt mye bedre en det jeg trudde var mulig å få til og størrelsen på rommet om det klipper eller ikke har overhode ingen betydning.
    ja det er bra noken på hifi butikkene har peiling i alle fall:-D Ja det var det eg også kom fram til:-D men vil det gå men pma 2000?:-D

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det vil nok gå men jeg kan ikke anbefale deg sterkt nok og heller kjøpe den lyngdorf forsterkeren som skal være svært mye bedre. få i hvertfall lånt med deg begge hjem så du får testet begge skikkelig før du bestemmer deg for hva du vil kjøpe

denonen ser mye mere imponerende ut, men greia med lyngdorf forsterkeren er at den er digital. dvs at den utnytter tilførselen svært mye bedre. denon 2000 er oppgitt til 2*80 watt, mens lyngdorfen har 2*200w i 8ohm. desuten er støynivået oppgitt til 117db og du skal lete lenge for å finne en forsterker som er bedre på det området.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det vil nok gå men jeg kan ikke anbefale deg sterkt nok og heller kjøpe den lyngdorf forsterkeren som skal være svært mye bedre. få i hvertfall lånt med deg begge hjem så du får testet begge skikkelig før du bestemmer deg for hva du vil kjøpe
    Jepp skal teste begge før det blir noket kjøp.:-D

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    husk å komme med tilbake meldinger da på hva du kjøpte og hvorfor du gjorde det valget som du havnet på

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    husk å komme med tilbake meldinger da på hva du kjøpte og hvorfor du gjorde det valget som du havnet på
    no var det ikkje eg som skulde kjøpe men en annen eg skulde spør for men eg skal kome med tilbakemeldiner for det:-D

Newcomer roberthegvik sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nad M3

Til opplysning; jeg har en Nad M3 integrert forsterker til salgs. Denne i spann med DM683 er en meget bra match. Her får du krefter i massevis med en herlig bunn, fantastisk mellomtone og en glimrende oppløsning. Denne koster 25000,- ny på Hifiklubben, selger denne for kun 17500,- 11mnd gammel. 100% strøken og org embalasje

Som flere sier i denne tråden, disse høytalerne fortjener en meget bra forsterker.

MVH Rob

Intermediate B&W'Eier sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde tatt en titt på roberthegvik sitt tilbud. Det spiller usedvanelig bra! Hørte full NAD M-serie på HFK Porsgrunn med 683. Det spilte rett å slett nydelig!

Og Goldeneagle: Denon sin pma2000 driver dem akkurat sånn den skal gjøre. Jeg drar mine 604 helt konge med den. 604 er visst nok enda mer tungdreven enn den nye, så da burde den igrunn ikke slite å dra 683 :-) Denon og B&W er jeg veldig svak for også. Varm å deilig klang, samtidig som det er godt fundament i bunn! :-D

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe hvis du sier det og har testet det så stemmer nok det, har ikke testet selv, bruker bare min sunne fornuft. når denon 1500 med 2*70 watt ikke er kraftig nok, så skal 2000 være det med 2*80w være det. vil vel tenke da at denon lyver med spesifikasjonene i positiv forstand da, at det egentlig er mere enn 2*80w i 2000 10 ekstra kg er vell ikke utelukkende negativt.
    men det er sant som det sies at disse høytalerene fortjener en skikkelig god forsterker for å vise hva dem er gode for.

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av B&W'Eier
    Jeg hadde tatt en titt på roberthegvik sitt tilbud. Det spiller usedvanelig bra! Hørte full NAD M-serie på HFK Porsgrunn med 683. Det spilte rett å slett nydelig!

Og Goldeneagle: Denon sin pma2000 driver dem akkurat sånn den skal gjøre. Jeg drar mine 604 helt konge med den. 604 er visst nok enda mer tungdreven enn den nye, så da burde den igrunn ikke slite å dra 683 :-) Denon og B&W er jeg veldig svak for også. Varm å deilig klang, samtidig som det er godt fundament i bunn! :-D
    Helt uenig her. Synes Denon farger lyden litt mye. Og at det er fundament i bånn er jeg ikke enig i. Fundamentet kommer av unaturlig mye bass fra Denon. Har hørt 683 med MANGE forsterkerkombinasjoner, og Denon er ikke den beste matchen. Men det er da min personlige mening. Vincent vil nok helle mot den varme klangen. SP331 hadde vært en god kombinasjon. Pluss at den er meget strømsterk. Ser at Lyngdorf er nevnt i tråden. Ulempen med Lyngdorfen er at den er meget nøytral. Men med en bra lydkilde vil denne effektforsterkeren passe meget godt med 683.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roberthegvik
    Til opplysning; jeg har en Nad M3 integrert forsterker til salgs. Denne i spann med DM683 er en meget bra match. Her får du krefter i massevis med en herlig bunn, fantastisk mellomtone og en glimrende oppløsning. Denne koster 25000,- ny på Hifiklubben, selger denne for kun 17500,- 11mnd gammel. 100% strøken og org embalasje

Som flere sier i denne tråden, disse høytalerne fortjener en meget bra forsterker.

MVH Rob

Bra pris men den blir nokk for dyr:-D

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •