Tilkoblingsproblemer på Denon avr 2106

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Intermediate Even Sundgot sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Tilkoblingsproblemer på Denon avr 2106

Hei. Eg har ein Denon avr 2106 og ein Denon dvd 1940 og desse er koblet i hop med ein digital kabel og 3 sett med phonokabler. I dag fekk eg Dire staits Brothers in arms sacd og skulle teste men med det fyrste ingen lyd og etter å endret nokon innstilinger så fekk eg lyd men det eg merket kjapt var at lyden var mykje lavere, til vaneleg er 30 det eg bruker å høyre på men no må eg ha på 13 for å kome på samme nivå. og ette det merket eg at subben ikkje var liv i, så kva innstilinger er det som må endres?:-D

Nb Dire straits plata er råå

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal du spille SACD antar jeg at du må til med 6 stk phonokabler fra DVD spiller til multikanalinngangene.

Den plata er super
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Skal du spille SACD antar jeg at du må til med 6 stk phonokabler fra DVD spiller til multikanalinngangene.

Den plata er super
    Det har eg, eg får lyd men den er mykje lavere en frå ein vanleg cd. og eg får ikkje lyd i subben:-D

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er normalt med lavere nivå.
    Du må sjekke dine "sacd sub bypass" innstillinger. Ikke sikker på hvad innstillingen heter ved Denon, men der er egne innstillinger for sub og sacd.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Niels Nielsen
    Det er normalt med lavere nivå.
    Du må sjekke dine "sacd sub bypass" innstillinger. Ikke sikker på hvad innstillingen heter ved Denon, men der er egne innstillinger for sub og sacd.
    Blir det på receiveren eller dvd spilleren den innstillinga er?

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eg har no prøvd alle innstilinger eg kan finne på receiveren men til ingen nytte. kva kan vere galt?

Intermediate gonigogo sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sikker på at det i hele tatt er et dedikert sub-spor på den plata?

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gonigogo
    Sikker på at det i hele tatt er et dedikert sub-spor på den plata?
    Der står "Re-Mixed in 5.1 surround sound" på coveret. så då er den nokk det

Men når eg skrur på dvd spilleren med den plata i kjem der opp 6 chanel men eg har berre 2.1 no

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Even Sundgot
    Blir det på receiveren eller dvd spilleren den innstillinga er?
    Når du bruker analoge kabler vil jeg mene det bare er på dvd spilleren du skal innstille noe.
    Kjender ikke til menyene til Denon, men der skal være en SACD By-Pass funksjon.
    SACD har ikke noen dedikert LFE kanal.
    Når du starter cd´en kan du jo velge hvilket spor du vil høre, enten stereo sporet eller multikanal, der skal være en bryter for dette på din fjernkontroll til dvd spilleren.
    Nu har jeg ikke eksperimentert noe videre med sacd multikanal og sub, jeg har aldrig hatt en sub, men jeg tror det er helt normalt at du ikke får sub med ved multikanal, siden der ikke er noen LFE kanal.
    Men søk litt på sacd, subwoofer osv, kanskje der dukker noe opp.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når du bruker analoge kabler vil jeg mene det bare er på dvd spilleren du skal innstille noe.
    Kjender ikke til menyene til Denon, men der skal være en SACD By-Pass funksjon.
    SACD har ikke noen dedikert LFE kanal.
    Når du starter cd´en kan du jo velge hvilket spor du vil høre, enten stereo sporet eller multikanal, der skal være en bryter for dette på din fjernkontroll til dvd spilleren.
    Nu har jeg ikke eksperimentert noe videre med sacd multikanal og sub, jeg har aldrig hatt en sub, men jeg tror det er helt normalt at du ikke får sub med ved multikanal, siden der ikke er noen LFE kanal.
    Men søk litt på sacd, subwoofer osv, kanskje der dukker noe opp.
    Der er en knapp på fjernkontrollen som heiter sacd setup men eg får ikkje den opp på diisplayet og eg har ikkje tv så vsit den innstilinga ligger der så har eg eit problem:-D

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se i manualen om fremgangsmåten, noen ganger går det an å programmere selvom man ikke har tv. Ellers er det vel ikke noe problem å slutte den til en tv hos en kompis og da programmere den ?
    På min Philips har jeg en "Sound Mode" bryter på fjernkontrollen, når den presses skifter lyden til stereo eller multikanal.
    I "Set-UP" som du beskriver, her kan du sikkert bestemme at multikanal cd´er skal avspilles som multikanal. Her står den sikkert på "Stereo" siden den begynner å spille stereo når du mater inn platen.
    Normalt kan du som sagt skifte imellom sacd multikanal og sacd stereo mens platen spiller med "Sound Mode".
    For å spille sacd´ens cd lag, om den har et sånt også, da må du stoppe spilleren, velge "Sound Mode" inntil den spiller det vanlige cd laget. (Noen sacd har 3 lag, multikanal sacd, stereo sacd, og vanlig cd stereo.
    Men sett den til en tv og justér den først. Det er litt skummelt med en dvd spiller, nå vet du jo ikke hvilke innstillinger den har i det hele tatt, hverken for bilde eller lyd.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se i manualen om fremgangsmåten, noen ganger går det an å programmere selvom man ikke har tv. Ellers er det vel ikke noe problem å slutte den til en tv hos en kompis og da programmere den ?
    På min Philips har jeg en "Sound Mode" bryter på fjernkontrollen, når den presses skifter lyden til stereo eller multikanal.
    I "Set-UP" som du beskriver, her kan du sikkert bestemme at multikanal cd´er skal avspilles som multikanal. Her står den sikkert på "Stereo" siden den begynner å spille stereo når du mater inn platen.
    Normalt kan du som sagt skifte imellom sacd multikanal og sacd stereo mens platen spiller med "Sound Mode".
    For å spille sacd´ens cd lag, om den har et sånt også, da må du stoppe spilleren, velge "Sound Mode" inntil den spiller det vanlige cd laget. (Noen sacd har 3 lag, multikanal sacd, stereo sacd, og vanlig cd stereo.
    Men sett den til en tv og justér den først. Det er litt skummelt med en dvd spiller, nå vet du jo ikke hvilke innstillinger den har i det hele tatt, hverken for bilde eller lyd.
    Hehe eg skal lese og prøve meg fram:-D

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har fått koblet den til tv og endret innstilinger men fortsat ingen lyd i subben, men no veit eg kva det er som er galt, På receiveren er de kun EXT.IN eg får lyd på sacd og i dag skiftet eg til ein vanleg cd men ingen lyd i subben då helder å det er på samme mode men på fjernkontrolen er en knapp som heiter ANALOG og når eg trykker på den når sacd er i får eg ikkje lyd i det heile tatt. kva instiling er det eg må endre for å få subb på EXT.IN eller må eg bruke ein annen mode?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •