Musikalsk surround receiver, hvor mye og hvilken?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 55
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Musikalsk surround receiver, hvor mye og hvilken?

Hei igjen :P . Nå har jeg lånt med hjem to forsterkere fra den lokale sjappa, Pioneer VSX 817 og Sony DA1200ES (eller noe i den dur).

Pioneeren var den mest musikalske og gøyeste å høre på mens Sonyen var kraftigst. Ingen av disse imponerte meg da Pioneeren streika på et pinlig lavt lydnivå og Sony forsterkeren ble masete og spiss i diskanten.

Hvor mye må jeg gi for en musikalsk surroundforsterker/receiver? Og hvilket merke er kjent for dette?

Begynner å bli oppgitt nå og kunne sikkert bare smelt i 10 000 for å være sikker på jeg at jeg blir fornøyd. Men det er ikke aktuelt da jeg skal ha tv osv også..

Noen gode erfaringer og tips?

Intermediate Roger sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    780
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå spørs det hvor opptatt du er av å eie det nyeste av det nye innen lydformater. Hvis det ikke er viktig ville jeg sett etter brukt, feks denne. http://avforum.no/avtorget/showprodu...t=23502&cat=13
    Ikke avskrekkende pris og skulle du angre deg så får du sikkert solgt den uten det helt store tapet.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne gir også mye for pengene...
    http://avforum.no/avtorget/showprodu...=23383&cat=all

Kommer litt ann på hva slag høytalere du har, men den drar ganske bra!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har dynavoice m65. Jeg syns faktisk alle tre forsterkerne jeg har prøvd blir spisse på toppen av diskanten og litt ubehagelige å høre på. Det var minst tydelig ved pioneeren men da ble også mellomtonen litt flat.

Har hørt folk sier Yamaha passer godt sammen med Dynavoice men jeg begynner faktisk å bli litt "utålmodig" med mine Dynavoice høytalere i vente om at de skal bli bedre. Skal ikke se bort ifra at jeg kjøper noen høytalere på bruktmarkedet til neste år :P

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror jeg har bestemt meg. Denon AVR-2307 Sølv 7.1 Receiver 7X100W, 5000 ny.

Leste nettopp en test og likte jeg leste.. Så jeg får bare levere tilbake den jeg lånte med meg i dag.

Newcomer BeoMaster sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Denon

Jeg har en Denon AVR-4306, mye det samme som den du leste om, og jeg synes Denon er meget musikalsk. Jeg er hvertfall veldig "happy" :-D

Når jeg spiller CD plater gjennom min Denon i "pure" mode, så låter det utrolig bra !

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja tror det må være et veldig bra valg for folk som ikke vil gå for mye på accord med musikk gjengivelsen selv om de skal ha surround lyd.

jeg syns den sonyen jeg lånte med meg hjem er like musikalsk som en brunstig hannkatt i en skitten bakgård. Ble skikkelig skuffa over at den mye billigere og nesten "skamlyste" Eltax forsterkeren min ikke var særlig dårligere, om dårlgiere i det hele tatt.

Pioneeren var mer musikalsk men for svak igjen. Så da tror jeg Denon forsterkeren blir bra

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et spørsmål angående den Denon forsterkeren. Avr- 2307

Går det ann å koble til effektforsterkere etterhvert på denne? Kunne ikke se det via komplett, og det hadde jo vært greit på sikt å kjøpe brukte effektforsterkere.

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Onkyo sin nye serie går jo for å være svært musikalske. Ihvertfall ifølge Akto.

Husker ikke prisen på den billigste, men var ikke avskrekkende. Verdt å vurdere iallefall.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scamps
    Tror jeg har bestemt meg. Denon AVR-2307 Sølv 7.1 Receiver 7X100W, 5000 ny.

Leste nettopp en test og likte jeg leste.. Så jeg får bare levere tilbake den jeg lånte med meg i dag.
    Vil bare presisere at dette er med to/2 kanaler i drift. :-)

Mulig du visste det, men greit å si ifra! :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den leverer kun 2*100 i stereo altså? Er klar over den ikke yter 100*7 kontinuerlig siden strømforsyningen er på 450 watt. Da blir jo dette strengt tatt fysisk umulig.

Har begynt å se mer på strømforsyningen enn de opplyste wattene, da jeg føler det er mer til å stole på.

Har en grei referanse sånn sett, vet at pioneeren jeg lånte hjem har 350 watt i strømforsyning, på 7 kanaler, og den kunka ut for tidlig, men ikke mye. så 400-500 watts strømforsyning tror jeg er nok.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klippet fra specs:

NAD T754

Utgangseffekt 8 ohm: 6 x 70 W i 4/8 ohm (kont. effekt, alle kanaler samtidig, 20-20.000 Hz, 0,05% THD)

Denon AVR-2808

Utgangseffekt 8 ohm: 7 x 110 watt (kont. effekt, to kanaler i drift, 20-20.000 Hz, 0,05% forvrengning)

Så ja, man kan alltids sjekke specs for å få en viss formening.
    Men man bør spørre noen som har vært borti din kombinasjon før, eller aller helst: Prøve selv!! :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja jeg kan jo bare ta sjansen for får ikke lånt noe her i byen iallefall. Elendig utvalg.

Denon sin er garantert kraftig nok per dags dato for jeg har et lite rom men kunne vært fint å vite om jeg kunne kobla på forsterker etterhvert. (effekt):P

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sett på den T754 som ligger på AVtorget ?

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    780
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når du ser bort fra strømforskyning, hva er det du egenlig er på utkikk etter? Er det noe vits å anbefale deg brukt eller er det nytt du skal ha? Er budsjettet ditt på 4 eller 5.000,- eller kan du legge inn mer?
    Hva er kravet til lydformater?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for at du spør. Jeg ble bare irritert over den dritten jeg lånte med meg hjem og lurer på om jeg egentlig er mer kresen enn jeg tror. Greit at Dynavoice ikke er 100% rene lydgjengivere men de har faktisk mer musikk i seg enn det en Sony forsterker som den lokale hifiklubben anbefalte på det varmeste.

"Bedre enn dette får du ikke i denne prisklassen og må opp i over 10 000 for å merke noe forskjell"

Strømforsyningen er kun et krav fordi da har jeg et referansepunkt til den Pioneer forsterkeren som tok kvelden ca 10-15% for tidlig. Den var på 350 watt.
    (Det var en Pioneer 817 vsx)

-La oss si maks 7000 på forsterker. Vil veeeldig gjerne under men vi får se om det går med mine "plagsomme" oppjusterte krav.
    - Vil helst ha ny forsterker. Tenker på garanti og reklamasjonsrett og kan heller snuse på brukte når jeg blir lei av denne.
    - HDMI er ikke en nødvendighet. Ja, jeg skal ha HD tv og sikkert spillere etterhvert men per dags dato verdsetter jeg lyd for pengene. Jeg personlig har større tro på kvalitetslyd igjennom coax enn "jalla" lyd igjennom HDMI. Vet ikke om det er riktig.
    - Kan gjerne være mulighet for å brokoble på en effektforsterker etterhvert da jeg sikkert skal ha større rom etterhvert.
    - Lydfokus: Mellomtone viktog og ikke skjærende "skarp" diskant. Dypbass egenskaper ikke veldig viktig men slagbassen (punchen) kan gjerne være der til spillene på Xbox + film. Dypbass skal jeg ta fra sub.

Sånn, det ble komplisert og jeg holder nesten på å gi opp. Målet er å kjøpe en forsterker jeg er fornøyd med i mange år og som jeg kan enten kjøpe effektforsterker+ bedre høytalere til eller bare oppgradere høytalerne..

-

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    780
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hi-Fi klubben har en demo av Denon AVR-2807 Hi-Fi Klubbens lagersalgs liste
    Her er en test fra Lyd og Bilde: Test av Denon AVR-2807 Surroundreceiver - Lyd og Bilde : Kjøpeguide/Tester
    Her er litt mer info om denne: Hjemmekino.no - Produktdatabase - Denon AVR-2807
    Personelig har jeg ikke hørt noe fra Denon, men det jeg leser virker da lovende

Leste nå at du har vurdert 2808. Da er vel denne ikke noe for deg

Intermediate goldeneagle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    da burde du prøve å få hørt pioneer 2016av. dette er en fantastisk forsterker på film, og er også god på musikk. har den koblet opp nå til dm683. funker faktisk på 2 kanaler, men kan ikke dra på noe særlig. så fort jeg får tak i et ekstra sett kabler så skal jeg bruke biamp funksjonen.

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Hva med Marantz? Marantz er jo kjent for å gi godlyd i to og og fem kanaler.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hm. hva med denne?

Denon AVR-3802 DD EX / DTS ES 7x105W
    3000,- på AV-torget.. Står nypris 10 000, stemmer det?

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •