Musikalsk surround receiver, hvor mye og hvilken? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 55
    Intermediate Roger sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    780
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    780
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er en Onkyo du kanskje burde vurdere. Kan sikkert prute litt og den er ikke så gammel.
    Onkyo TX-SR702 surroundreceiver til salgs.

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    780
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slår du ikke til på denne skjønner jeg ingenting. Bedre blir det ikke.
    Finn Torget - Sony High End Receiver STR-DA7100

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg lånte med meg en sony DA1200es og den likte jeg ikke lydbildet på men denne er nok mange hakk bedre sikkert.. Takk for at du ordner opp alternativer her, skal se om jeg finner noen tester på den der

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    780
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Drit i tester. Slå til før den blir solgt

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg holder på nå :P

den er jo altfor for meg på nåværende tidspunkt men det er greit å ha noe å vokse på

Krevde kjøpskontrakt og betaling via finns sikkerhetssystem så er jeg er interessert med en gang skrev jeg.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scamps
    Jeg holder på nå :P

den er jo altfor for meg på nåværende tidspunkt men det er greit å ha noe å vokse på

Krevde kjøpskontrakt og betaling via finns sikkerhetssystem så er jeg er interessert med en gang skrev jeg.
    Hvis jeg ikke tar alt for mye feil, er det produktsjef hos Sony Norge som selger den. Så jeg ville ikke stresset alt for mye med kvitteringer o.l....;-)

Men dette er et veldig bra kjøp - har testet den selv.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Å? Ja det må det jo være ganske safe

Håper han svarer snart, er keen på å ny forsterker, lei av å ha eltax på rommet :P

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scamps
    Et spørsmål angående den Denon forsterkeren. Avr- 2307

Går det ann å koble til effektforsterkere etterhvert på denne? Kunne ikke se det via komplett, og det hadde jo vært greit på sikt å kjøpe brukte effektforsterkere.
    Ja, det går godt an. Og det er en spesielt god løsning på nettopp AVR-2807 (og flere andre av Denon sine tidligere mellomklassereceivere), siden disse har spesielt god forforsterkerdel i forhold til effektdelen.
    Jeg har selv forsøkt AVR-2807 både med innebygget effektforsterkere, og med Linn C6100 effektforsterkere.

På en annen side er det en gedigen felle å se på oppgitt srømforbruk, og tro at dette automatisk forteller noe om strømforsyningen. Det gjør det ikke! Dette er enda mer misvisende enn å se på oppgitt effekt. Det er ikke noen etablert standard for hva "maksimalt strømforbruk" skal angi, og det er mer et "typisk" strømforbruk enn et teoretisk maks forbruk ved full effekt i alle kanaler. Dette talle er vel mer myntet på en enøk-setting.

Denon sine receivere pleier å få god uttelling for faktisk effekt i tester der effekt blir målt, som f.eks. i HiFi-news og HCC. Typiske resultaat er noe under oppgitt effekt med drift i alle kanaler samtidig, men godt over oppgitt effekt med drift i bare to kanaler.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for alle svar

Da blir det enten Denon sin 2307 eller 2807 men helst den sonyen jeg så på bruktmarkedet.

Skal som sagt ha en liten test for å sammenlikne forskjellen på drittforsterker og god forsterker på Dynavoice høytalerne mine så dette blir spennende

KES: kanskje forvreningsgrad ved de forskjellige wattene gir et inntrykk? det beste er jo å høre på dem vil jeg tro

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger
    Her er en Onkyo du kanskje burde vurdere. Kan sikkert prute litt og den er ikke så gammel.
    Onkyo TX-SR702 surroundreceiver til salgs.

Ja, nå er faktisk akkurat DEN forsterkeren kjøpt :P

Hva skjedde? Jeg gikk lei, har kikka på forsterkere i flere uker nå og plutselig gikk det en fanden i meg og sa: KJØB ANN (på sørlands dialekt).

Prisen: 4200+ frakt. Aner ikke om jeg har gjort et godt kjøp eller ikke, fikk ikke lest særlig tester før jeg slo til heller. Det var rett og slett et øyeblikks galskap, eller brillians? Who knows.. Håper min innebygde motstand mot å kjøpe brukt kan bli overbevist.

PLEASE gi meg feedback!:P jeg blir alltid stressa hver gang jeg har gjort et kjøpt :P

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    780
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På ekte sørlandsk "Nå har du drete på draget".... Neida, tror du har gjort et ok kjøp. Som sagt, skulle du angre deg taper du sikkert ikke mange kronene på å selge den videre. Dette er en VELDIG god receiver og du har fått mye for pengene

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HVis det er en veldig god receiver og jeg har fått mye for pengene har jeg gjort mer enn et ok kjøp

Det interessante blir å se om de passer til Dynavoice høytalerne mine. Kjenner jeg er litt klar for nye høytaler også men jeg har ikke råd itl å bytte ut for mye om gangen :P

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    780
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Å handle hi-fi med dårlig økonomi handler om å være tålmodig. Legg penger av og slå til på bruktmarkedet når det kommer et godt tilbud. Jeg mener du ikke bare har gjort et ok kjøp, du har gjort et BRA kjøp. Lykke til unge mann

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,732
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du blir sikkert fornøyd med den. Har Dynavoice m65 selv og de trenger nok litt kraft ja. Er forøvrig jæklig gode høytalere til den prisen, helt på linje med hva som finnes i 8-10000 klassen. Iallefall i forhold til de jeg har hørt fra Dali og B&W...

Selv har jeg tenkt til å kjøpe Nad754 pga strømforsyningen. Jeg tror den passer mitt musikkbehov, ellers har den Ears surround og DTS klassene.

Dersom jeg ikke blir fornøyd med forforsterker eller prosessor så kobler jeg den bare til dataen, der får jeg kjøpt hva jeg ønsker av effekter til
    kun 50-100$, dollaren står jo ikke akkurat høyt i kurs for tiden heller. Er oppe i et par kr?

754 har fått masse skryt, svenskene elsker den. Har tilogmed gitt en meget positiv test i hjemmekinobladet deres. Nå skal det sies at svenskene har litt dårligere økonomi enn oss, noe man bla ser når man leser bladene deres mot våre feks hjemmekino og lydogbilde.

Sjelden man ser noe i svenske blader som koster mer enn 5-10000-15000, mens våre blader sjelden anmelder noe som helst under 15000.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja tror ikke jeg kommer til å klage. Blir gøy å se hvor bra dette budsjett annlegget blir til slutt.
    Skal ha en liten test selvfølgelig når alt er på plass.

Jeg vurderer faktisk å bruke senterkanalen til Dynavoice sin M85 serie istedenfor M65. Dette fordi jeg har hørt folk ikke mener den til M65 er kraftig nok og fordi jeg har troa på en centerkanal som gir mye lyd ifra seg.

Intermediate Xinhua sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Musikals, da velger du helt klart Marantz i den prisklassen. Beste musikalske sorroundforsterken eg har prøvd ivertfall til under 10.000,- kr klassen.
    SR7001 er jo bra

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,732
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har rett, C6 centeren til M85 har jo to diskanter i forhold til M65 som bare har en. Hadde tenkt til å kjøpe den selv, men hadde ikke plass i reolen min :-(

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,732
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Cerwin Wega centeren på Hifiklubben må vel gi høye stemmer og bulder i massevis?

Koster bare 849,-

Høyttaler - Senterhøyttaler | Hi-Fi Klubben: CERWIN-VEGA VE-5C Senterhøyttaler

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror jeg står over den iallefall. Har bestemt meg for C6 da jeg tror at lydbildet er sånn nogenlunde likt..

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •