rørforsterker?? - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4
Viser resultater 61 til 68 av 68
    Intermediate Legatia sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    835
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    jeg tror jammen rør-basillen er iferd med å bli en landeplage
    ja, tilbakemeldinger er morro.. så lang som mulig

Active Brummund sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitter med fingeren på knappen her: Det skal bli rør i julepresang til meg selv.

Stemmer det at det er mye mindre effekt ut av 300b-rørene enn kt88? Må si Yaqin 300b hadde litt bedre plassering av inputene hvis man skal bruke den som effektforsterker, da det ser ut som om man må rca-kablene inn på fronten av Yaqin 100b hvis man skal bruke den som effekt? (Korriger meg gjerne hvis jeg tar feil her.)

Motivasjonen er å teste rør på Klipsch og å avlaste den gamle Marantzen litt på surround. (Dog føles det kriminelt å skulle bruke rør når man spiller Halo 3, men pytt, man lever bare en gang hehe)

Jeg skal drive et par RF-35 med rørforsterkeren, og jeg spiller all slags musikk (pop, rock, klassisk, støy etc) fra SACD, CD og vinyl.

Intermediate gonigogo sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    100B har by-passinga av pre-delen i fronten ja, enig at akkurat det ikke er det mest hensiktsmessige jeg har sett...
    Watt er jo som kjent så mangt, så jeg vet ikke riktig om man skal henge seg alt for mye opp i dette. 300B er oppgitt til 9,5W x 2 Class A, så du vil nok få plenty med lyd.

Active Brummund sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, lurer på en 100B i første omgang, da disse virker relativt rimelige å anskaffe. Så kan jeg heller gå for noe med mer luksus senere, som f.eks. fjernkontroll. :-)

Men, hvis konstruksjonen er såpass enkel på Yaqin 100B som jeg mistenker at den er, så er det kanskje bare å få noen med elektrikerkompetanse til å kable om effektinngangen til å gå mot en av inngangene bak, slik at en kan mate inn effekten derfra?

Intermediate gonigogo sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Brummund
    Men, hvis konstruksjonen er såpass enkel på Yaqin 100B som jeg mistenker at den er, så er det kanskje bare å få noen med elektrikerkompetanse til å kable om effektinngangen til å gå mot en av inngangene bak, slik at en kan mate inn effekten derfra?
    Blir kanskje vanskelig å svare på uten å ribbe forsterkeren, og det frister ikke for mitt vedkommende iallefall . Mulig dette med inngangene plassert i front rett og slett er et "design-valg", og en omlegging av disse er en relativt enkel sak?...

Førsteinntrykket mitt er uansett at den(100B) virker som en solid konstruksjon. Man har jo lest endel om diverse jalla fra Kina, men for min del ble jeg positivt overrasket.

Planen min er med tiden å bruke denne som front i et hjemmekino-system, og jeg skal nok overleve å ha et par kabler koblet til front i mørket

Active
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    405
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hiver meg på denne tråden jeg å ,har kjøpt meg en yaqin mc 10l 2x52w kl a i 8 ohm spiller på rf 82 å rf 10.resultatet er helt rått spiller sykt bra.stort lyd bilde detaljert med rå bass mellomtone.satt begge sett i front koblet til på rf 10 spurte dama hvem jeg spilte på ho svarte rf10.selv disse var et enormt lydbilde i på alle måter.vurderer nå rør all the way...løp å kjøp

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

shanling

hei

denne er kansje litt på siden av hva dere steller med men prøver allkevel. den heter: Shanling MC-30 Music Center CD receiver. ser den får bra response i What HiFi men lurer nå på om noen her har kjennskap/hørt den. høytalerene som skal koples til er klipsch rb61.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    268
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil advare folk mot on9mart (ebay og hjemmeside).
    Kjøpte en hodetelefon rørforsterker fra de, og den holdt i 1 uke.
    Begynte å ryke og lukte skikkelig brent av den.

Etter en mail, hørte jeg aldri mer fra de, og paypal ville ikke dekke noe, før jeg sendte ting tilbake, og adressen paypal ville ha meg å sende tinga til, var:

flat 6, flat 6, Hong Kong....

De hørte overhodet ikke på hva jeg skrev om adresse etc.

-j

Side 4 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •